X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה של הח"כים זאב אלקין וציון פיניאן מן הליכוד, לפיה תכלית של "עידוד התיישבות" תתווסף לתכליות אחרות המזכות במס ח"כים באופוזיציה: "מחטף בחירות"
▪  ▪  ▪
ח"כ אלקין. "תמיכה בכל התיישבות שהממשלה תומכת בה" [צילום: יח"צ]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 7.5.12), לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שנועדה לתת הטבות במס לגופים שיעסקו בעידוד ההתיישבות. הצעת החוק מוסיפה למטרות של מוסד בעל "מטרה ציבורית" הזכאי להטבות במס על-פי פקודת מס הכנסה (סעיף 46 לפקודת מס הכנסה), מטרה של "עידוד ההתיישבות".
עלות החוק מוערכת בכ-850 מיליון שקל בשנה. החוק יעלה לקריאה שנייה ושלישית הערב, זמן קצר לפני שהכנסת תאשר את חוק פיזור הכנסת.
סעיף 46(א) לפקודת מס הכנסה קובע הכרה לצרכי מס בתרומות הניתנות למוסדות ציבוריים. משמעות ההכרה היא מתן זיכוי בשיעור של עד 35% מגובה התרומה בתשלומי המס שמשלם התורם על הכנסתו.
בדיון היום נכחו רק יוזמי החוק, חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) וציון פיניאן (ליכוד), יו"ר ועדת הכספים משה גפני והח"כים אורי אריאל, ציון פיניאן ושכיב שנאן. הצבעה נערכה לאחר דיון מהיר במיוחד. רק לאחר ההצבעה הזריזה הספיקו להגיע לוועדה כמה מחברי האופוזיציה.
בדיונים קודמים על הצעת החוק התעוררה לגביה סערה פוליטית, בין השאר עקב זהות יוזמיה. לטענת חברי האופוזיציה, ההצעה נועדה לעודד את ההתיישבות ביהודה ובשומרון בלבד.
שני חברי הכנסת היוזמים טענו כי הצעת החוק כוללת כל התיישבות שהממשלה תומכת בה, כולל התיישבות לא יהודית. חוק עידוד ההתיישבות נוגע הן להקמת יישובים חדשים והן להוספת תושבים חדשים ליישובים קיימים.
ההגדרה "התיישבות ציונית" תושמט מההצעה
לאחר התערבות היועץ המשפטי לכנסת, הוחלט על השמטת ההגדרה "התיישבות ציונית" שתמנע בעיה של חוקתיות של הצעת החוק בהיבטים של שוויון. הנוסח הסופי שאושר היום כאמור, מכיל את ההגדרה "עידוד ההתיישבות" בלבד.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע הבוקר לוועדה, כי בימים האחרונים קיבל מכתב מפרופ' פרנסיס רדאי, שקראה לו "להימנע מהבאת החוק לאישור, כל עוד איננו מחריג את יהודה ושומרון, מכיוון שהכללת יהודה ושומרון נוגדת את הדין הבינלאומי".
גפני דיווח שהשיב לה כי "סעיף 46 ראוי ועוסק במטרות רבות, ביניהן מטרות רווחה וחינוך וכד'. לגבי הצעת החוק הנוכחית, דבריה אינם רלוונטיים. בדיוק כמו שיש חינוך ורווחה, אני בעד לאשר את המילה 'התיישבות'. הייתי מוכן להוריד את המילה 'עידוד' אך אם המציעים רוצים בכך, אזי אין לי התנגדות להשאיר את הניסוח כפי שהוא. התיישבות בהחלט יכולה להיות מטרה ראויה להטבות במס בדיוק כמו מטרות אחרות".
בדיון הקודם על הצעת החוק, בעת שאושרה לקריאה ראשונה, אמר גפני: "בשנים האחרונות המדינה מושכת את ידיה מתמיכה וסיוע למטרות חברתיות רבות ועל-כן קמות עמותות רבות הממלאות את מקומה ועליהן חל סעיף 46 לפקודת מס הכנסה לאפשר זיכוי במס על תרומות. במהלך הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אפעל לניסוח כללי על-מנת למנוע ולו מראית עין של אפליה בין סוגי ואזורי התיישבות".
"מאות מיליונים נוספים להתנחלויות"
ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף בחריפות את החלטת ועדת כספים לאשר את החוק לעידוד התיישבות של ח"כ זאב אלקין שמשמעותו לדבריו הינה העברת מאות מיליונים נוספים להתנחלויות: "זהו סדר היום האמיתי של הממשלה - לא צדק חברתי, לא פתרון בעיות דיור, לא השקעה ברווחה ובמערכת הבריאות הקורסת - אלא הזרמת עוד ועוד כספים להתנחלויות נוספות כדי להכשיל כל סיכוי להסדר ישראלי פלשתיני ולשלום באזור".

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיכוי במס על תרומות למוסדות מעודדי התיישבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרופ' פרנסיס רדאי - סמול קיצון ל"ת
חברת ילדות  |  7/05/12 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דירקטוריון החברה אישר את המינוי שיאושר ע"י שרי האוצר והתחבורה לאחר החלטת הוועדה לבדיקת מינויים    כיהן בעברו כמנכ"ל משרד התחבורה וכמנהל עסקים ראשי בקבוצת ורטהיים
עופר וולפסון
שלושה מתוך ארבעת הרבעונים האחרונים הסתכמו בנסיגה בייצוא התעשייתי    הירידה החדה - בשל נסיגה ניכרת בייצוא כלי הטיס והתרופות
אלעזר לוין
המחירים התייצבו, אך היקף הפעילות ב-2011 ירד ב-17% לעומת שנה קודמת    תחזית: מספר העסקות ימשיך לרדת השנה, ויגיע לרמה של 2005    "כל פעולות הממשלה לא עזרו, הזוגות הצעירים, המשקיעים ומשפרי הדיור - מחכים"
עופר וולפסון
המנכ"ל היוצא של בנק לאומי הסכימה להאריך את תקופת הצינון שלה לשנתיים בתמורה לסכום    עלות שכרה עבור ארבעת חודשי העבודה שלה ב-2012 מסתכמת ב-5.41 מיליון שקל
יפעת גדות
מחקר חדש מנסה לענות על שאלות כמו: האם הכלבים יודעים לגלות אמפטיה? האם הם יודעים מתי הבעלים שלהם שמחים או עצובים? מה מידת הבנתם את השפה האנושית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il