X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ ראלב מג'אדלה מאשים את ראש הממשלה בניסיון להצר את צעדיהם של ערביי ישראל בפעילות הפוליטית לפני הבחירות בקביעת הבחירות ב-4 בספטמבר בחודש שלפני הבחירות יחולו הרמדאן וחג הקורבן שבהם מנועים המוסלמים מפעילות פוליטית בימים
▪  ▪  ▪
הפעילים המוסלמים יהיו מנוטרלים [צילום: AP]

מג'אדלה. איש ערבי במפלגת העבודה ולא איש העבודה בציבור הערבי [צילום: יותם פרום]

"ראש הממשלה מפלה אותנו למעשה לרעה ולא נותן לנו שיוויון זכויות בבחירות. לדעתי זה מכוון. זה לא הציבור שלו אלא הציבור של מחנה השלום שהוא המחנה השני. אנחנו רוצים להביא 90 אחוז מהציבור הערבי לקלפי כדי להגדיל את מחנה השלום. אם הציבור הערבי יבוא בהמוניו הפעם הוא יגדיל את מחנה השלום בכמה מנדטים וההפרש הוא 5-6 מנדטים לכאן או לשם".

הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הבחירות הבחירות הכלליות לכנסת הבאה יתקיימו ביום 4 בספטמבר, מעוררת התנגדות עזה בקרב ערבים-מוסלמים אזרחי ישראל. הנימוק לכך: בחודש שקודם לבחירות ועד ימים אחדים לפניהן חלים חודש הרמדאן וחג הקורבן, שבהם הם מנועים מעיסוק בפעילות פוליטית.
מג'אדלה אמר ל-News1 כי הוא לא יצביע יחד עם מפלגת העבודה - המונה יחד עמו שמונה חברי כנסת, להקדמת הבחירות ליום 4 בספטמבר, מטעמי דת.
חודש הרמדאן יחול השנה בין התאריכים 22 ביולי ל-22 באוגוסט ולאחריהם ארבעה ימים של חג הקורבן. באופן זה יישאר למוסלמים כשבוע בלבד של פעילות פוליטית לפני הבחירות.
ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) אמר ל-News1 כי הוא חושד שראש הממשלה קבע את התאריך 4 בספטמבר באופן מכוון, משום שהוא מבקש לנטרל את פעילותם הפוליטית של הערבים המשתייכים למחנה השמאל.
"ראש הממשלה מפלה אותנו למעשה לרעה ולא נותן לנו שיוויון זכויות בבחירות. הוא מתחשב ביהודים שנמצאים בחופשה בקיץ אבל לא מוכן להתחשב ב-13% מאוכלוסיית המדינה שנמצאים בחודש הרמדאן, חודש הצום והתפילות. לדעתי זה מכוון. זה לא הציבור שלו אלא הציבור של מחנה השלום שהוא המחנה השני. אנחנו רוצים להביא 90 אחוז מהציבור הערבי לקלפי כדי להגדיל את מחנה השלום. אם הציבור הערבי יבוא בהמוניו הפעם הוא יגדיל את מחנה השלום בכמה מנדטים וההפרש הוא 5-6 מנדטים לכאן או לשם", אמר.
לדברי מג'אדלה, ברגע ששמע שהתאריך המסתמן של הבחירות יהיה 4 בספטמבר, הוא פנה אל יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ יצחק הרצוג, והודיע כי לא יוכל לתמוך בשל כך בהקדמת הבחירות.
"אמרתי לו שהפעם, לראשונה מזה שנים, יש סיכוי שעשרות אלפי ערבים מאוכזבי מפלגת העבודה יגיעו ויהיו פעילים עבור המפלגה. אחרי שאהוד ברק עזב יש הנהגה חברתית למפלגה, הנהגה שלא דבקו בה מחדלי עופרת יצוקה, יום האדמה ואוקטובר 2000. דיברתי עם שלי, היא אמרה לי שהיא התחייבה על 4 בספטמבר. אמרתי לה 100 אחוז, אני לא יכול לתת את ידי ל-4 בספטמבר. אני שואב את כוחי מהציבור שלי. אני רואה בעצמי נציג הציבור הערבי במפלגת העבודה ולא נציג העבודה בציבור הערבי", אמר.
עוד ציין כי הוא קיבל מיו"ר סיעת העבודה הודעה בכתב, שעל-פיה ניתן לו חופש הצבעה בכל הנוגע להקדמת הבחירות, זאת בשל הטעמים המצפוניים שבגללם הוא מתנגד להקדמת הבחירות לתאריך שעליו הוסכם.

[צילום: מן הטלוויזיה]
תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק הרצוג  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עופרת יצוקה  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  ראלב מג'אדלה  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ מג'אדלה: בחירות בספטמבר - "גזענות"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
מג'אדלה מראה לנו למה ערבים ל"ת
שוחטים ושוחטים...  |  7/05/12 12:46
2
זוהי כותרת. זוהי בזוי השלטון.
אורי עמר   |  7/05/12 12:55
3
אתה לא צודק
אבו יוסף מבאקה  |  7/05/12 12:59
 
- נכון!מג'דלה לא לוקח את התרופות
ע_הראל  |  8/05/12 15:44
4
ה-6.10.72 היה יום צום ותפילות.
א.ל. רמת-גן  |  7/05/12 13:04
 
- קצת דיוק לא יזיק . צ"ל 6.10.73
דוד צימרמן  |  7/05/12 14:35
5
חבר'ה זה לא מדהים?
נירו  |  7/05/12 14:34
6
תגיד אתה עיוור וגם חירש??
שמחה  |  7/05/12 19:14
7
האיסלם הינו הגזעני ביותר משנתו ל"ת
דין מוחמד בלסייף  |  7/05/12 22:10
8
ישראל היא מדינה ערבית נוספת
קא  |  8/05/12 11:54
9
מג'דלה הגזען והצבוע. מדוע?
בן צבי  |  8/05/12 13:09
10
ועוד דבר מגאדלה
בן צבי  |  8/05/12 13:15
11
ומה הוא יאמר כעת ?
ישמעאל  |  8/05/12 13:38
12
לך תאכל את הכובע,אין בחירות !
yoni207  |  8/05/12 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הרוב המכריע בציבור תומך בחקיקה המחמירה עם אנשים במצב של שכרות ברשות הרבים
איתמר לוין
אף אחד מבין השופטים לא החל את היום בשעה 08:30 כפי שנקבע    הרוב המכריע של הנאשמים, הסניגורים והתובעים לא הגיעו גם הם בזמן
יפעת גדות
משתתפים שקראו אי-מיילים החליפו מסכים בתדירות גבוהה פי שניים והיו במצב של "דריכות גבוהה" לאורך כל הניסוי עם קצב לב קבוע ויציב    אלו שהתרחקו מהאי-מייל למשך חמישה ימים נהנו מקצב לב משתנה וטבעי יותר
תומר לוי
מכירת הכרטיסים לגמר הגביע נפסקה. קטן גאדיר ומשומר לא יכללו בסגל לק''ש
מחלקה ראשונה
היקף החוזה מוערך בכ-23.6 מיליון אירו    בנוסף תספק אירונאוטיקס גם הדרכה, חלפים ושירותי תחזוקה למשך מחזור חיי המערכת, הנאמד ב-20 שנות הפעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il