X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו. מופז בדרך לממשלתו? [צילום: פלאש 90]
דרמה ותדהמה במסדרונות הכנסת
נתניהו ומופז סיכמו בפגישה לילית:
קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
ברוב של 109 מול 1 החליטה הכנסת בקריאה ראשונה לאשר 8 הצעות חוק לפיזורה ולקיום בחירות בספטמבר ואולם, רגע לפני העלאת החוק לקריאה שנייה ושלישית, נועדו נתניהו ומופז וסיכמו על הקמת ממשלת אחדות וקואליציה של 94 חברי כנסת מופז ימונה לשר ללא תיק ולמשנה לראש הממשלה
עיקרי ההסכם הקואליציוני
א) מופז - שר ללא תיק, המשנה לרה"מ וחבר בקבינט הביטחוני;
ב) חלופה ראויה לחוק טל עד חודש יולי. בראש הצוות בנושא יעמדו נתניהו ומופז;
ג) קדימה תתמוך בנתניהו עד סוף הקדנציה בנובמבר 2013;
ד) עד דצמבר - יובא חוק לשינוי שיטת הממשל, שיהא בתוקף מהבחירות הבאות.
ה) יאושר תקציב חד-שנתי לשנת 2013, שיכלול קיצוץ של כ-10 מיליארד שקלים.

הרכב ממשלת האחדות
הליכוד - 27
קדימה - 28
ישראל ביתנו - 15
שס - 11
העצמאות - 5
יהדות התורה - 5
הבית היהודי - 3
סך הכל - 94 ח"כים

יובל צלנר במקום לבני
ח"כ יובל צלנר הושבע במקומה של ח"כ ציפי לבני לאחר התפטרותה מהכנסת, ויכהן כח"כ בקדימה.

דרמה לילית במליאת הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה שאול מופז נועדו פעם נוספת בשעה אחת אחר חצות, והגיעו להסכם: הימנעות מפיזור הכנסת והקמת ממשלת אחדות של הליכוד וקדימה. ההסכם הושג לאחר שהכנסת כבר אישרה זמן קצר קודם לכן, בקריאה ראשונה, את פיזור הכנסת, ולאחר שגם ועדת הכנסת אישרה את החוק לקריאה שנייה ושלישית.
זמן קצר לאחר מכן שוחח נתניהו עם נשיא המדינה שמעון פרס ועידכן אותו בהחלטה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. נתניהו אמר לנשיא: "״האחדות מחזירה את היציבות. ממשלת אחדות לאומית רחבה טובה לביטחון, טובה לכלכלה, טובה לעם ישראל״.
בשעה 12:00 יקיימו נתניהו ומופז מסיבת עיתונאים בכנסת.
על-פי ההסכם, מופז יצטרף לממשלה כשר בלא תיק וכמשנה לראש הממשלה. בתוקף מעמדו החדש הוא יהא מחליפו הקבוע של ראש הממשלה בעת יציאתו לחו"ל. בנוסף, תקבל קדימה את ראשות שתי ועדות חשובות בכנסת, ובהן ועדת הכלכלה.
הכנסת תכונס כנראה ביום חמישי לאישור ההסכם. במעמד זה יושבע ח"כ מופז לשר בממשלה.
ההסכם בין נתניהו למופז שהפתיע רבים, קיבל את ברכתם המוקדמת של נציגי הסיעות השותפות בקואליציה, ובמיוחד: אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), אלי ישי (ש"ס), אהוד ברק (עצמאות).
ההפתעה הגדולה
במערכת הפוליטית מייחסים את המהלך לאריה דרעי, אולם איש אינו יודע כעת להצביע על האיש שעומד מאחורי המהלך. נתניהו ומופז כינסו את סיעותיהם על-מנת שתאשרנה את ההבנות שהבשילו. חברי הכנסת של שתי הסיעות הוזעקו הלילה בדחיפות, התקיימו דיונים וההסכם אושר.
המגעים בין הסיעות התקיימו בשבוע האחרון במשך כמה ימים, אך שום דבר מזאת לא דלף לאמצעי התקשורת. פרשנים יודעים עתה לספר כי ניתן היה להבחין בישיבות הסיעה שהיו (ב'), כי מופז ונתניהו נעלמו בשלב מוקדם. ואולם, איש מאנשי התקשורת הרבים שצבאו על חדרי הסיעות לא גילה מבעוד מועד את מה התבשל מאחורי הקלעים. בישיבת סיעתו אמר נתניהו: "העם רוצה יציבות, העם יקבל יציבות" - מה שנתפס עתה כרמז עבה ליוזמה שהבשילה והצליחה.
נתניהו אמר בפתח הישיבה כי הוא שוחח עם ראשי שס, ישראל ביתנו, הבית היהודי והעצמאות - וכולם בירכו על המהלך. הבשורה מכה בעיקר במפלגת העבודה ובמפלגתו של יאיר לפיד הנמצאת בשלבי הקמה וגיבוש.
פיזור הכנסת אושר קודם לכן בקריאה ראשונה
ברוב מוחלט אושרה מוקדם יותר בכנסת בקריאה ראשונה הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת ה-18, והצעת החוק לקיום הבחירות ב-4 בספטמבר 2012.
ההצעה התקבלה ברוב של 109 חברי כנסת מול אחד, ראלב מג'אדלה ממפלגת העבודה. כמו-כן התקבלו שבע הצעות חוק פרטיות לפיזורה של הכנסת.
ועדת הכנסת התכנסה בחצות כדי לאשר את שמונה הצעות החוק שהתקבלו בקריאה ראשונה לקריאה שנייה ושלישית. הכנסת דחתה בתוך-כך ארבע הצעות אי-אמון. מרצ משכה את הצעתה בנושא לנוכח הצעות החוק לפיזור הכנסת. השר המקשר בין הממשלה לכנסת, גלעד ארדן, תקף בנאומו את האופוזיציה ואמר כי האופוזיציה טוענת כל העת שראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק כל העת בשרידות, והנה כאשר הוא מפזר את הכנסת וקשוב לאופוזיציה, היא מתנגדת לבחירות.
הישיבה ננעלה ללא הצבעה
יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הודיע במליאה בשעת לילה מאוחרת כי תם סדר היום; זאת לאחר שרוב הצעות החוק נמשכו. ריבלין סיים להצביע על החוקים שנותרו ולאחר מכן נעל את הישיבה והודיע כי המליאה תתכנס היום ג' (9.5) ב-16:00.
לשאלת הח"כים במליאה מדוע לא מצביעים על חוק ההתפזרות אמר ריבלין: "למיטב ידיעתי, לאחר שהוצבע חוק ההתפזרות בוועדת הכנסת ביקשו רביזיה שנדחתה לתאריך שאין לי ידיעה עליו. ולכן ועדת הכנסת לא החזירה לי את החוק ואיני יכול להצביע עליו. אין בפנינו הצעת חוק קיימת. לכן בכוונתי מיד לאחר הצבעה על מספר חוקים שנותרו לסגור את הישיבה".
ראש הממשלה התקשר לפנות בוקר לנשיא המדינה שמעון פרס, השוהה בביקור מדיני בקנדה, ועדכן אותו על המגעים וההחלטה על הקמת ממשלת אחדות לאומית. הנשיא ברך את נתניהו ואמר כי ממשלת אחדות לאומית טובה לעם בישראל וכי טובת המדינה על-רקע האתגרים המכריעים העומדים לפתחה של ישראל מחייבים אחדות לאומית רחבה.
הכוונה לפזר את הכנסת נעשתה על-רקע מחלוקת פוליטית באשר לקביעת בג"ץ שיש לפנות את שכונת האולפנה בבית אל. ח"כים מנסים להאריך ביממה את פעילות הכנסת על-מנת שיהיה לאשר בהליך זריז הסדרת בעלות על בתים בקרקע שעליה גרו פלשתינים.
מקצת השרים בממשלה תובעים כי תוגש הצעת חוק ממשלתית בנושא, באופן שיהיה אפשר לאשר אותה גם בפגרה. השרים הם גלעד ארדן, סילבן שלום, ישראל כ"ץ, גדעון סער, לימור לבנת ויואל אדלשטיין.

חשבו להיפרד בחיוך. בינתיים נשארים [צילום: פלאש 90]
תאריך:  08/05/2012   |   עודכן:  08/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  ראלב מג'אדלה  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו ומופז סיכמו בפגישה לילית: קדימה מצטרפת לממשלת אחדות
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת "פרחלאנד"-שצריכה להחליף-
אליפז  |  8/05/12 00:54
 
- מסכים לכל דבריך,רק תוספת אחת
אוריא  |  8/05/12 08:36
2
ביבי הסמרטוט חשש מתבוסה
ביבי הסמרטוט  |  8/05/12 04:39
 
- ממי חשש ביבי ?
א.ל. רמת-גן  |  8/05/12 09:37
 
- ביבי אכן סמרטוט לחיץ וסחיט
דפנה לביא  |  8/05/12 11:10
 
- ביבי חובב מיסים אובססיבי !
סיישל  |  8/05/12 15:23
3
כול הכבוד לביבי ומופז  ל"ת
קא  |  8/05/12 04:41
4
גאון אמרתי ?
שוחט ברוך  |  8/05/12 04:43
5
מכה אנושה לתשקורת,למשיח בן-יוס
קורןנאוה טבריה  |  8/05/12 05:44
6
ביבי הסמרטוט פחד מבחירות
נועם דביר  |  8/05/12 06:08
7
תחילת הסוף וקריסתו של נתניהו
ביבי הלחיץ  |  8/05/12 06:25
8
מהלך מבריק של בנימין נתניהו כי
מציאותית  |  8/05/12 06:57
9
הם לא יצליחו אחריתם קלון ויגון
יעקב יעקב  |  8/05/12 07:10
10
ביבי מבצע מדיניות השמאל
ביבי הרופס  |  8/05/12 07:21
11
אם תשונה שיטת הבחירות. שווה!!!
אם?????  |  8/05/12 07:22
 
- בחירות בשני סיבובים היא השיטה
מקס פאואר  |  8/05/12 16:06
12
הנשמה מלאכותית לקדימה
ישמעאל  |  8/05/12 07:38
13
שאול מופז זונה פוליטית
יוסף הגלילי  |  8/05/12 08:05
14
ומה התוצאה ?
א.ל. רמת-גן  |  8/05/12 08:25
15
נראה טוב
יואל קורנבלום  |  8/05/12 08:26
16
פוליטיקה של אשפתות-סופה
רשומון  |  8/05/12 08:42
17
הסכם טוב לשלושת הצדדים-
דודי30  |  8/05/12 08:46
18
פוקר לשני מצ'ואים! הפסד לשנים
פועה  |  8/05/12 08:55
19
העם לא רק רוצה יציבות!
סיישל  |  8/05/12 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אלימות קשה, הכוללת השלכת חפצים מכל הבא ליד, אגרופים ומכות יבשות הייתה מנת חלקם של פורעים צעירים בחוף נווה מדבר בים המלח בגלל ויכוח על כפכפים. שלושה מהם נעצרו
עידן יוסף
מדובר בשלב זה בהצהרת כוונות
אלעזר לוין
הפעילות בענף ללא שינוי - 7,400 עסקות במרס, 22,600 ברבעון    עלייה קלה במכירת דירות ע"י משקיעים
אלעזר לוין
"זהו שלב בתוכנית גדולה לבניית 7,000 דירות בעיר"    תחילת הבנייה - לא לפני 2014
עידן חגי
החלוץ יעזוב את מ.ס אשדוד לטובת בלגיה. בן שמעון יפתח מול בני סכנין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il