X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחי נדל"ן תוקפים בחריפות את הצעת החוק החדשה לתכנון ובניה החוק יטיל הטלי השבחה במקרים שבהם יש כיום פטור , ויפגע בזכויות של בעלי נכסים שהופקעו לקבל פיצויים הוגנים
▪  ▪  ▪
גזרות ומיסים חדשים [צילום: פלאש 90]

הרפורמה המוצעת בחוק התכנון והבניה מטילה על הציבור גזרות ומסים חדשים, ומקפחת את הזכויות של אלו שהמדינה מפקיעה את הנדל"ן שלהם - אמרו היום (8.5.12) מומחי נדל"ן. הם דיברו בכינוס השנתי הראשון לתכנון ובניה , שנערך בת"א מטעם מרכז "הלכה ומעשה" ומשרדי עוה"ד אגמון ורוזנברג-הכהן.
עו"ד גלעד הס, העומד בראש כמה ועדות ערר בנושאי נדל"ן שונים, חשף בדבריו בכינוס גזרות ומסים החדשים שהחוק מטיל על הציבור:
  • אם ערכו של מגרש עולה, כתוצאה מאישור תשריט של איחוד וחלוקה, תוכל הרשות המקומית לגבות מהבעלים הטל השבחה בגובה 50% מעלית ערכו של הנכס. לדוגמא: ברמות השבים היה מגרש בן 6 דונם, שבעליו חילק אותו לששה מגרשים בני 1 דונם. לא הייתה השבחה של ממש, ולא גבו הטל. החוק החדש קובע - אפשר לגבות הטל, בסכומים המגיעים למיליוני שקלים.
  • אם אחד מבעלי המגרש המחולק קיבל תשלום איזון (=הוא מקבל חלק קטן יחסית מהמגרש, וכפיצוי משלמים לו כסף) - עד היום יש פטור מתשלום הטל, ולפי החוק החדש, ישולם גם כאן הטל השבחה.
  • כיום, ניתן לנכות הוצאות שונות מהסכום שיחויב בתשלום הטל השבחה. החוק החדש מבטל זאת.
"מהיכן בא הקשקוש הזה?!"
השמאית נחמה בוגין, מומחית למקרקעין, תקפה בחריפות את ההנחיות החדשות, הכלולות בחוק הרפורמה, בקשר למתן פיצויים למי שהמדינה מפקיעה את המגרש שלו.
בוגין: "לא די בכך שפוגעים בזכות הקניין של האדם, לוקחים ממנו את המגרש או הבית שלו, שיש להם גם ערך רגשי, אלא שעל-פי החוק החדש, אף לא ישלמו לו פיצוי הוגן! החוק המוצע קובע, שהפיצוי ישולם לפי שוויו הנוכחי של המגרש. החוק מתעלם מהאפשרות לעלית ערכו של המגרש בעתיד. מהיכן בא הקשקוש הזה? זו שערורייה, שהמחוקק מנסה להתערב בעבודתו המקצועית של השמאי, ולהכתיב לו מה לכלול בחישוב ערך המגרש, ומה לא לכלול. שווי המגרש נקבע אך ורק לפי שוויו , ברגע נתון, ממוכר ברצון לקונה ברצון".
הדוברת הוסיפה ותקפה את החוק המוצע: "סעיף אחר בחוק קובע, שאם השבחת המגרש גבוהה משויו הנוכחי, לא ישולם פיצוי. איך זה יתכן?! יש גם סעיף שמבטל את פיצויי ההפקעה, במקרה שלבעלי המגרש יש מגרשים נוספים באזור. חוץ מכל אלו, החוק לא מביא בחשבון את המסים שישלם בעל המגרש על הפיצוי שיקבל, ואת ההוצאות הרבות שיהיו לו, בהעסקת שמאים ועורכי דין!"
דירות בבעלות - ת"א בסוף הרשימה
עו"ד אייל מאמו, ראש מחלקת תכנון ובניה במשרד אגמון, אמר שבדצמבר 2011 היו כ-80 אלף דירות בבניה פעילה, גידול של 14% לעומת דצמבר 2012. לדבריו, 69% מהישראלים דרים בדירה בבעלותם -ראשון לציון מובילה, ות"א במקום האחרון.
נשיא התאחדות בוני הארץ, נסים בובליל, חזר ואמר, בדבריו בכינוס, שהענף סובל ממחסור בעובדים, דבר המאט את קצב הבניה. בעיה נוספת, לדבריו, היא קשיי מימון, בשל מגבלות על אשראי לנדל"ן המוטלות על הבנקים.
יו"ר לשכת שמאי מקרקעין, אוהד דנוס: "משרד הפנים הודיע אתמול (7.6.12) על תוכניות לבניית 7,000 דירות בקריית גת. היינו מעדיפים שדירות אלו יבנו בתל אביב, רצוי במרכז העיר".
ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, בינת שוורץ, הבטיחה, בדבריה בכינוס, כי משרדה והועדות לבנין ערים יאשרו השנה תוכניות לבניית 60,000 דירות, לעומת 25,000 דירות לשנה בחמש השנים האחרונות. מ-1 בינואר ועד היום - הודיעה - אושרו תוכניות לבניית 50,000 דירות.

תאריך:  08/05/2012   |   עודכן:  08/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרפורמה מטילה על הציבור גזרות ומיסים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע שאישור תביעה שכזו עלול להביא להצפת בתי המשפט בבקשות דומות, ושהוא יביא להחמצת מטרה עיקרית של חוק תביעות ייצוגיות - הרתעת המזיק
מערכת אתר ערוץ הספורט
פביאן סטולר הבקיע בדקה ה-51 אחרי כדור קרן והעלה את המארחת ליתרון
עידן יוסף
החלטת הנהלת העירייה להרחבת השירות טעונה אישור של משרד התחבורה    עיריית ת"א: ההחלטה אינה פוגעת בסטטוס-קוו ואינה מזהמת אוויר
איתמר לוין
2,200 עורכי דין חדשים צפויים להחמיר את בעיית ההפצה במקצוע    שיעורי המעבר והציונים הגבוהים ביותר: לבוגרי האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב
עופר וולפסון
יו"ר תנועת יש סיכוי נפגש עם המשנה החדש לראש הממשלה והתחייב לסייע לממשלת האחדות לשנות את שיטת הממשל    "מקווה לשים קץ לסחטנות הפוליטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il