ארבעה חודשים וחצי הקציבה לעצמה ממשלת נתניהו כדי לסיים את הכנתו של תזכיר חוק לשיפור התחבורה הציבורית. עניינו הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית ורשויות תחבורה מטרופוליניות.
השלמתו, כפי שנקבע בהחלטת
ממשלה 3988, נקבעה ליום 31 באפריל 2012. משרדי התחבורה והאוצר אמורים היו להפיץ את תזכיר החוק, ברוח המלצות דוח טרכטנברג, עד אז.
על צוות בין-משרדי בהשתתפות נציגי
משרד התחבורה, האוצר, הפנים והמשפטים הוטל לגבש את תזכיר החוק להקמת רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות ולמתן הסמכויות הדרושות לפעילותן.
אין זו הפעם הראשונה בה מחליטה ממשלה על הקמת הרשות. החלטות להקמת רשות כזו התקבלו כבר ב-12 באוגוסט 2007 וב-24 באוגוסט 2008.
החלטת הממשלה האחרונה, מדצמבר 2011, קצוצת כנפיים. נגרעה ממנה המלצת דוח טרכטנברג להוציא את כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים (סותרת לכאורה את הסכמי התחרות שנחתמו עם החברות עד 2020), וכן ההמלצה לשדרוג ענף התחבורה הציבורית - בהפחתת תעריפים, בהוספת אוטובוסים בקווים אזוריים ב-33%, הגברת תדירות למכללות, למוסדות דיור מוגן וליישובים כפריים ופריפריאליים, בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית ובהוספת מערכות מידע אלקטרוני - שנפלה על סוגיית מחלוקת בין משרד האוצר למשרד התחבורה בעניין המימון, כ-2.5 מיליארד שקלים.
האם תהיה זו החלטת הממשלה השלישית להקים רשות תחבורה מטרופולינית שלא תיושם? בממשלה אומרים שלא, הבחירות הקרבות רק מחזקות את ההערכה שכן, אולם את התשובה הסופית ניתן יהיה לדעת בחודשים הקרובים. - תגובת משרד התחבורה: "מדובר בחוק מורכב המגובש בימים אלה. טרם נקבע מועד מדיוק להפצת התזכיר".
- תגובת משרד האוצר: "במסגרת החלטת הממשלה הוקם צוות משותף למשרד האוצר, התחבורה, הפנים והמשפטים לצורך גיבוש החקיקה. מדובר בחקיקה מורכבת ובשל כך השלמתה צפויה להידחות במספר חודשים".
- לא נמסרה תגובת מזכירות הממשלה.