X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקמת הרשות האמורה להסדיר את פעילות התחבורה הציבורית במטרופולינים הגדולים עשויה שלא לצאת לפועל משרדי התחבורה והאוצר אמורים היו להציג תזכיר חוק להקמתה - אך לא עמדו ביעד
▪  ▪  ▪
כ"ץ. עיכוב משמעותי ביישום [צילום: פלאש 90]
פרשנות / מחלוקת פוליטית?
הקמת רשות תחבורה מטרופולינית היא נושא מורכב. אבל העבודה על הקמתה החלה לפני חמש שנים לפחות. כאשר קצבה הממשלה 4.5 חודשים, היא ידעה היטב מול מה היא עומדת ונערכה בהתאם להשלמות אחרונות. מחלוקות בנושא, אם ישנן, עשויות להימצא לא בהבט המקצועי אלא בהבט הפוליטי. אם אכן כך, רשות מטרופולינית לא תקום, גם לא בעוד כמה חודשים כפי שמבטיחים.

ארבעה חודשים וחצי הקציבה לעצמה ממשלת נתניהו כדי לסיים את הכנתו של תזכיר חוק לשיפור התחבורה הציבורית. עניינו הקמת רשות ארצית לתחבורה ציבורית ורשויות תחבורה מטרופוליניות.
השלמתו, כפי שנקבע בהחלטת ממשלה 3988, נקבעה ליום 31 באפריל 2012. משרדי התחבורה והאוצר אמורים היו להפיץ את תזכיר החוק, ברוח המלצות דוח טרכטנברג, עד אז.
על צוות בין-משרדי בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, האוצר, הפנים והמשפטים הוטל לגבש את תזכיר החוק להקמת רשויות תחבורה ציבורית מטרופוליניות ולמתן הסמכויות הדרושות לפעילותן.
אין זו הפעם הראשונה בה מחליטה ממשלה על הקמת הרשות. החלטות להקמת רשות כזו התקבלו כבר ב-12 באוגוסט 2007 וב-24 באוגוסט 2008.
החלטת הממשלה האחרונה, מדצמבר 2011, קצוצת כנפיים. נגרעה ממנה המלצת דוח טרכטנברג להוציא את כלל קווי האוטובוסים של אגד ודן למכרזים פתוחים (סותרת לכאורה את הסכמי התחרות שנחתמו עם החברות עד 2020), וכן ההמלצה לשדרוג ענף התחבורה הציבורית - בהפחתת תעריפים, בהוספת אוטובוסים בקווים אזוריים ב-33%, הגברת תדירות למכללות, למוסדות דיור מוגן וליישובים כפריים ופריפריאליים, בהגברת האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית ובהוספת מערכות מידע אלקטרוני - שנפלה על סוגיית מחלוקת בין משרד האוצר למשרד התחבורה בעניין המימון, כ-2.5 מיליארד שקלים.
האם תהיה זו החלטת הממשלה השלישית להקים רשות תחבורה מטרופולינית שלא תיושם? בממשלה אומרים שלא, הבחירות הקרבות רק מחזקות את ההערכה שכן, אולם את התשובה הסופית ניתן יהיה לדעת בחודשים הקרובים.
  • תגובת משרד התחבורה: "מדובר בחוק מורכב המגובש בימים אלה. טרם נקבע מועד מדיוק להפצת התזכיר".
  • תגובת משרד האוצר: "במסגרת החלטת הממשלה הוקם צוות משותף למשרד האוצר, התחבורה, הפנים והמשפטים לצורך גיבוש החקיקה. מדובר בחקיקה מורכבת ובשל כך השלמתה צפויה להידחות במספר חודשים".
  • לא נמסרה תגובת מזכירות הממשלה.

תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  09/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מעכבת הקמת רשות תחבורה מטרופולינית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
Too many authorities in Israel ל"ת
Waste of money  |  9/05/12 12:00
2
פעם היו אגד ודן . היום יש כלום
ההפרטה הארורה  |  11/05/12 20:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים שסבלו מדיכאון בשלב מאוחר בחיים היו בסבירות גבוהה פי שניים לפתח אלצהיימר ואלו שפיתחו דיכאון באמצע החיים ובשלב מאוחר בחיים היו בסיכון גבוה יותר מפי שלושה לפתח דמנציה
עידן יוסף
אלימות פיזית ומילולית של מפקדים, תשתיות רעועות, פקודות המועברות בדוא"ל ובמסרונים, מעורבות גוברת של הורים, הזנחה רפואית של החיילים ועוד. זו היא תחילתה של רשימה ארוכה של קבילות שהגישו חיילי צה"ל במהלך השנה האחרונה
ישי פרידמן
סטודנטים באוניברסיטת תל אביב יציינו את יום הנכבה    בתוכנית: דקת דומייה, יזכור לכפרים, סיפורי פליטים בהנחיית סער סקלי וגם סיפורה של פליטה מאדמות שיח מוניס    אם תרצו: "האוניברסיטה הפכה לחממה אנטי ישראלית"    אוניברסיטת תל אביב: "לא קבלנו בקשה"
מוטי פשכצקי
ה-3:1 לנתניה מנע מהפועל להבטיח כרטיס לאירופה. עטר: רוצה שהמועדון יצליח
עידן יוסף
טוען כי ההסכם שנחתם עם זכיינית הרכבת הקלה גורם לתחלואי השירות    התושבים דורשים הפקעת רשיון ההפעלה מסיטיפס    ח"כ מקלב מסר ספר מלא בתלונות לסמנכ"ל משרד התחבורה    מ"מ המנכ"ל: "בטוחים שהעסק ישתפר מהר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il