הרווח הנקי של רשת הקמעונאות שופרסל, ירד ב-31% ברבעון הראשון השנה ל-38 מיליון שקל בהשוואה ל-55 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל עלו ב-0.5% ל-2.81 מיליארד שקל בהשוואה לרבעון המקביל. כך עולה (יום ד', 9.5.12) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
המכירות בחנויות זהות (SSS) שפעלו באופן מלא ברבעון הראשון ירדו ב-1.3%. המכירות למ"ר עמדו על 5,117 שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
החברה הסבירה את הירידה בביצועים כתוצאה מהורדות מחירים והעמקת מבצעים ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון המקביל, בהמשך למגמה שהחלה במחצית השנייה של 2011, על-רקע המחאה החברתית, וכן בשל עיתוי החג הפסח השנה שחל מוקדם יחסית בחודש אפריל כך שהמבצעים הוקדמו לתקופת הרבעון הראשון.
פתחו 4 סניפים חדשים, סגרו 4 מפסידים רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, מסר עם פרסום הדוחות כי "שופרסל מסכמת היום את הרבעון הראשון של שנת 2012 עם היקף מכירות של 2.8 מיליארד שקל, וממשיכה באסטרטגיית הצמיחה תוך מתן שירות מיטבי, איכות, חדשנות והיענות לצרכי הלקוחות ב-267 סניפים בפריסה ארצית. החברה מתכננת להמשיך לפתוח סניפים בכל הפורמטים הקמעונאיים ולהרחיב את נוכחותה הן בתחום הדיסקאונט והן בתוך הערים. יישום מהלכי האצת הצמיחה לצד ביצוע שינוי ארגוני וצעדי התייעלות משמעותיים ברבעון האחרון, אמורים להביא להמשך השיפור בפרמטרים התפעוליים ולחיזוק מעמדה של שופרסל כרשת קמעונאות המזון המובילה בישראל".
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסר כי "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2012 דומות לתוצאות המחצית השנייה של שנת 2011. החברה ממשיכה בחיזוק מנועי הצמיחה ובתשתיות תומכות הצמיחה, כמו-כן נמשכים צעדי ההתייעלות בסניפים וצמצום כוח אדם במטה החברה. ברבעון זה פתחנו ארבעה סניפים חדשים, וסגרנו ארבעה סניפים מפסידים".