X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במליאת הכנסת התחדש הדיון שבמהלכו אמור יו"ר קדימה להיות מושבע לשר חברי האופוזיציה המצומקת דרשו מראש הממשלה לדעת האם קיים נספח סודי להסכם בין הליכוד לבין קדימה בסופו של דבר אושר כצפוי ההרכב החדש של הממשלה
▪  ▪  ▪
מבוכה לא מתוכננת. נתניהו ואלקין [צילום: פלאש 90]

מבוכה גדולה נגרמה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיון במליאת הכנסת שבמהלכו אמור היה יו"ר קדימה, שאול מופז, להיות מושבע לשר. הדיון הופסק בעיצומו על-פי בקשת ראש הממשלה לצורך קיום התייעצויות משפטיות. רק לאחר זמן מה חודש הדיון ואושר כצפוי הרכב הממשלה.
נתניהו נשאל על-ידי חברי האופוזיציה האם קיים נספח סודי להסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לבין קדימה. זאת, בעקבות התבטאות של ח"כ מאיר שטרית (קדימה) אתמול בשידור רדיו שעל פיה קיים הסכם שכזה.
נתניהו השיב בתחילה כי זה ההסכם היחיד שנחתם. "מה שנדרשנו להניח לפי חוקי מדינת ישראל ותקנון הכנסת הנחנו במדויק, אלה ההסכמים שיש לנו", אמר. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שאל את ראש הממשלה "האם יש הסכמים נוספים בעל פה או בכתב?" ועל כך ענה ראש הממשלה: "זה ההסכם היחידי שנחתם. דיברנו על כמה דברים, לא סיכמנו את כולם, יש דברים שעדיין פתוחים ושעוד נדבר עליהם. את מה שיש עליו הסכם הנחנו אצל מזכירות הכנסת. מה שנדרשנו להניח לפי חוקי מדינת ישראל ותקנון הכנסת הנחנו במדויק, אלה ההסכמים שישנם".
יו"ר הכנסת ריבלין התייעץ עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון ואמר כי "בהתאם להנחיית היועץ המשפטי אם יש הסכם בעל פה שהוא הסכם מחייב צריך להודיע עליו לפני ההצבעה".
נתניהו הגיב לדברים ואמר "אני מבין שהסכם זה הסכם בכתב, כיוון שחלק מהדברים לא סוכמו, אני רוצה לבדוק מהי חובת הדיווח שלנו. חלק מהדברים סוכמו והתקבלו אבל עוד תלויים בדברים אחרים וחלקם לא פורטו". בעקבות כך הודיע ריבלין על הפסקה של 10 דקות בישיבה.

גם כרמל שאמה דורש פירוט

על-פי ההסכם הקואליציוני שהוצג אתמול במסיבת עיתונאים משותפת לנתניהו ולמופז יכהן יו"ר קדימה כשר בלי תיק, כמשנה לראש הממשלה וכממלא-מקום ראש הממשלה. במסיבת העיתונאים הדגיש מופז כי למרות שנתניהו הציע לו תפקיד הוא לא התעניין בכך.
אולם, כאמור, ח"כ שטרית גילה בראיון לגלי צה"ל על קיומו של נספח סודי להסכם הקואליציוני. על-פי חלק מן ההערכות ייתכן שבכוונת נתניהו להעניק למופז את תיק הביטחון ולהעביר את שר הביטחון, אהוד ברק, למשרד החוץ. זאת משום שכבר זמן רב הוא מתפקד כשר החוץ דה-פקטו בכל המגעים המדיניים הקריטיים של ישראל.
בינתיים מתגלה בקיע גם בתמיכה בהסכם הקואליציוני בתוך הליכוד. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן, הודיע כי לא יתמוך בהסכם כל עוד לא יהיה ברור מה קדימה מקבלת. זאת בעקבות השמועה כי הנספח הסודי כולל העברתו מתפקידו בוועדת הכלכלה ומסירת הוועדה לידי חבר כנסת ממפלגת קדימה.

תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  09/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: אבדוק על איזה הסכם צריך לדווח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא הבנתי אם ברק שר החוץ - מה
מושיקו  |  9/05/12 19:40
2
שוב נתפס מופז בשקר!
סלמן רושדי   |  10/05/12 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
סך המחזור הכספי הקשור לפעילות היבוא, המכירה וההפצה של הטובין המובחרים נאמד במאות אלפי דולרים בשנה    שימוש בחומרים המוברחים עלול לגרום לתופעות לוואי קשות
עופר וולפסון
חודשיים לאחר שקבוצת "עמק איילון" קיבלה ממשרד התחבורה רישיון ליבוא מקביל של כלי רכב הגיע לארץ משלוח ראשון של מכוניות מתוצרת פורד, אותה ייבאה עד כה רק דלק מוטורס
איתמר לוין
דחה בקשת רשות ערעור של אדם שהשתמש בשורה של ביטויים פוגעניים חריפים נגד מי שהייתה מבקרת עיריית ירושלים, והורשע בהעלבת עובד ציבור
איתמר לוין
בית הדין להגבלים דחה את בקשת בעלי השליטה בגלובס לבטל את חיובם למכור 9% ממניות ידיעות - הכמות שנותרה בידיהם לאחר שכבר מכרו 16% בהתאם להסכם עם הממונה משנת 2004
מירב ארד
משרד הפנים ממליץ לבדוק שלאולם האירועים יש את כל האישורים הנדרשים על-מנת למנוע עוגמת נפש ביום המאושר בחייכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il