X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרת הספורט לימור לבנת מינתה ועדה ציבורית לבדיקת המבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי בין השאר ייבחנו מנגנוני הבקרה על רכישת קבוצות ורמת השקיפות התקציבית-ניהולית במוסדות ההתאחדות ומועדוני הכדורגל
▪  ▪  ▪
זליכה. יבחן בעיות מבניות בענף [צילום: קובי קנטור]

שרת הספורט לימור לבנת מינתה (יום ה', 10.5.12) ועדה ציבורית בראשות פרופ' ירון זליכה לבדיקת המבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי. הוועדה תגיש את המלצותיה עד ה-30 בבספטמבר לשרה לבנת ולמועצה להסדר הימורים בספורט.
בשבועות האחרונים, בעקבות סדרת האירועים האלימים שאירעו בכדורגל הישראלי, החליטה השרה לבנת להתמקד תחילה במהלכים שמטרתם לסייע במיגור האלימות במגרשים. המהלכים כללו בין השאר יצירת תשתית של מסלול מהיר לענישת המתפרעים, ולשם כך נפגשה השרה עם מפכ"ל המשטרה שהתחייב בפניה על מתן תעדוף גבוה יותר של אכיפת עבירות האלימות בספורט. בנוסף, שוחחה השרה עם מנהל בתי המשפט השופט משה גל, ופרקליט המדינה עו"ד משה לדור, אשר התחייבו בפניה להירתם לסלילת מסלול הענישה המהיר. מהלך נוסף עליו הוחלט הינו הקמת ועדה ציבורית בראשות ניצב בדימוס דוד צור, לבחינת החזרת השוטרים למגרשים.
ממשרדה של לבנת נמסר כי היא סבורה שהאלימות היא לא הבעיה היחידה שממנה סובל ענף הכדורגל. לכן, היא מינתה את הוועדה הציבורית על-מנת להמליץ על דרכים לטיפול בבעיות המבניות שקיימות במבנה ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה, אשר גורמות לאובדן אמון הציבור בענף, דבר המתבטא במספר אוהדים הולך ופוחת במגרשים, בתחושת תסכול מתגברת של אוהדי הכדורגל כלפי בעלי הקבוצות שלהם, ובמעורבות הולכת וגוברת של כניסת גורמים שליליים אל תוך הוואקום שנוצר.
הוועדה הציבורית תבדוק נושאים כגון השקיפות התקציבית-ניהולית במוסדות ההתאחדות ומועדוני הכדורגל בישראל ואת נושא מנגנוני הבקרה על רכישת קבוצות וזכויות בקבוצות על-ידי בעלים פרטיים.
עוד ייבדק נושא מערך מוסדות השיפוט בהתאחדות לכדורגל והבטחת עצמאות ואי תלות מוסדות השיפוט, ייבחן מבנה ההתאחדות לכדורגל ומוסדותיה, לרבות ניגודי עניינים בקרב בעלי תפקידים וייבחנו יעדי ההתאחדות ותפקידיה.
בוועדה - בכירים בענף
זליכה מכהן כיום כדיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית קריית אונו. לשעבר כיהן כחשב הכללי במשרד האוצר. למעט אישים בכירים מתחום המשפט יכהנו בוועדה גם מומחים לתחום הכדורגל. בין חברי הוועדה: זאב זלצר - כדורגלן נבחרת ישראל לשעבר, ובעל קריירת אימון עשירה במסגרתה שימש במשך 13 שנים כמאמן העל של הנבחרות הצעירות של ישראל; יצחק שום - מגדולי שחקני העבר של ישראל ובעל קריירת אימון מצליחה במסגרתה שימש במשך כעשור מאמן הנבחרת האולימפית של ישראל ועוזר מאמן הנבחרת הלאומית ואלי דריקס - שחקן נבחרת ישראל לשעבר, אשר שימש כמנכ"ל וסגן נשיא קבוצת מכבי ת"א בכדורגל, והיום משמש כמנכ"ל קבוצת מכבי ת"א בכדורסל.
בוועדה יכהנו גם עו"ד טלי ירון אלדר - שותפה במשרד עו"ד, לשעבר נציבת מס הכנסה ומיסוי מקרקעין; עו"ד רות דוד- פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר; עו"ד נדב עשהאל-לשעבר עוזר מבקר המדינה, ופרקליט במחוז ת"א במחלקת מיסוי וכלכלה; ד"ר ועו"ד דנה פוגץ - יו"ר ומנכ"ל משותף של נוגה, מרכז לזכויות נפגעי פשיעה, אשר עמדה בראש ועדת עידכון התקנון של ההתאחדות לכדורגל בישראל, ושימשה חברת מזכירות (נציגת ציבור) וחברת הנהלה בהתאחדות; רו"ח אבישי עובדיה - מומחה לניתוח דוחות חשבונאיים וייעוץ פיננסי ומרצה באקדמיה ועו"ד ורו"ח אורי שמש - מנהל מקצועי של משרד עו"ד וחברת השקעות פרטית, ולשעבר מנהל כספים וחשבונאי ראשי באגודה השיתופית אגד.
בוועדה יישבו גם כמשקיפים ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, וצחי פישביין, יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט.

תאריך:  10/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זליכה יעמוד בראש ועדה ציבורית לבחינת מבנה הכדורגל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
נו ואיך יישמו את ממצאי הוועדה?
כדורגלן קשיש  |  10/05/12 21:19
 
- רוה"מ קבע זאת ב 5 מילים בלבד
שרגא  |  10/05/12 23:44
 
- שרגא-תירגע, הבעיה אינה זליכה!!
כדורגלן קשיש  |  11/05/12 09:00
 
- נחכה ונראה
שרגא  |  11/05/12 22:52
2
ירון זליכה+שלי יחימוביץ=ניצחון
אוהד ברדה ים המלח  |  10/05/12 23:59
 
- אוהד, אתה מקשקש
שרגא, ערד  |  11/05/12 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מאיר זיו, בן 68, על החלטת בית המשפט המחוזי    רובינשטיין: הייתכן כי "קצין בית המשפט" יהא עבריין פלילי בעבירה חמורה וימשיך בתפקיד כעורך דין?
איתמר לוין
זילברטל לא התערב במסקנתו של בית המשפט המחוזי, לפיה קשר שתיקה ויחסי קולגיאליות בין רופאים לא איפשרו לתובעים להשיג חוות דעת מומחה    קבע: ביהמ"ש ימנה מומחה מטעמו
עופר וולפסון
האיש ששינה את הדרך שבה נשים התייחסו לשיערן נפטר בביתו בלוס אנג'לס    סייע להניע את המהפכה הצעירה בתחום האופנה שאחזה בלונדון ואחר כך באמריקה ובשאר העולם בשנות ה-60'
איתמר לוין
ביהמ"ש על רמי סבן: רק מאסר בפועל לתקופה ארוכה יביא להרתעתו של הנאשם מלשוב לסורו    דוד מוראידי, השני בהיררכיה ברשת, נדון לעשר שנות מאסר    עונשים של עד שש שנות מאסר לשלושה מעורבים נוספים
עופר וולפסון
על-רקע מעצר ראש עיריית קריית מלאכי ובכירי עירייה נוספים בחשד לעבירות שחיתות, מתברר כי השכר שמשכו בשנים האחרונות היה גבוה ביחס לכל קנה מידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il