X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לראשונה מאז שנכנס לממשלה ישותף שאול מופז בדיון על גורל חמשת הבתים המיועדים להריסה בבית אל על-פי ההערכה יתנגדו מופז, ברק ובגין לחוק עוקף בג"ץ וידרשו לקיים את פסיקת בית המשפט העליון שקבע להרוס את הבתים
▪  ▪  ▪
השרים ידונו על גורל הבתים [צילום: AP]

ראש הממשלה יקיים מחר (יום ו', 11.5.12) דיון מיוחד בנוגע לגורל חמשת הבתים המיועדים להריסה בגבעת האולפנה בבית אל. בדיון ישתתפו השרים הבכירים בממשלה ולראשונה ישותף בדיון גם יו"ר קדימה, השר שאול מופז, שנכנס אתמול לממשלה. מלבד מופז ישתתפו בדיון גם השרים ברק, יעלון, בגין ונאמן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואנשי המינהל האזרחי.
הדיון המיוחד יתנהל בעקבות פסיקת בג"ץ מיום שני השבוע אשר לפיה לא יפתח מחדש הדיון אודות הריסת חמשת הבתים, למרות בקשת הממשלה לבחון מחדש את עמדתה בנושא. נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, קבע כי עיקרון סופיות הדיון חייב להישמר ועל כן אין לפתוח מחדש את הדיון בנושא ויש להרוס את הבתים עד ל-1 ביולי.
ראש הממשלה ציין בעבר כי הריסת חמשת המבנים הוא גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה. בחודשים האחרונים התנהל מסע לחצים פוליטיים מסיביים עליו מצד פעילי ליכוד ומצד שריו הבכירים. רק השבוע הגיע לכינוס חירום בבית אל שר האוצר, יובל שטייניץ, אשר הביע נכונות לקדם חוק הסדרה שיבטל את פסיקת בג"ץ.
"על הממשלה להסדיר את מעמדה החוקי של השכונה באמצעות חקיקה או כל דרך אחרת, וזאת כדי למנוע עוול מוסרי. אם מצב דומה היה מתגלה בכפר סבא או בתל אביב, הממשלה מעולם לא הייתה נותנת יד להריסת המבנים. דין בית אל איננו שונה - אין גבולות להיגיון ולמוסר", אמר.
אתמול טען יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, כי גורל הקואליציה החדשה תלוי בפינוי של גבעת האולפנה או בהצלחת הממשלה למנוע אותו. אולם לנוכח העובדה שגם פרישת ישראל ביתנו מן הקואליציה לא יכולה להפיל אותה כעת, לאחר הצטרפות קדימה, לא קיימת סכנה שכזו לנפילת הקואליציה גם אם פסיקת בית המשפט העליון תכובד. לנוכח ההערכה כי השרים ברק, בגין ומופז ידרשו לכבד את פסיקת בית המשפט העליון ולקיימה כלשונה - קיים קושי גדול מאוד להצלחת מהלך עוקף בג"ץ שייעשה על-ידי ראש הממשלה.
שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אשר ציין היום 25 שנים לשחרורו מהכלא הסובייטי אמר כי הרכבת הקואליציה הרחבה על-ידי נתניהו תיבחן במבחן התוצאה - בהסדרת ההתיישבות ביהודה ובשומרון.
"אין חולק על יכולותיו של ראש הממשלה ואני מברך אותו על הצלחתו בהרכבת הקואליציה הרחבה ביותר שידעה מדינת ישראל. אבל, אני אומר לכם היום שהכול יימדד במבחן התוצאה! אנחנו נעשה הכול כדי ללכד את השורות ולוודא שתהיה שמירה על ערכי התנועה. אם הקואליציה הזו לא תגלגל דחיות מוזרות לפתחו של בג"ץ, אלא תפתור, פעם אחת ולתמיד באמצעות חקיקה, את הסוגיות החשובות של ההתיישבות ביו"ש - דיינו. ואני מדבר על פתרון שיסדיר אחת ולתמיד את התיישבות לגיטימית של משפחות, של יוצאי צבא, של משפחות נפגעות טרור – ויאפשר לילדים לישון בשקט בלילה", אמר.

תאריך:  10/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מופז ישתתף בדיון על שכונת האולפנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הכל בידי ביבי,ירצה היות אולמרט ל"ת
מס 2 יהיה  |  10/05/12 20:23
2
להזמין את ברק בגין ומופז
אברהם מערב השומרו  |  11/05/12 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אחד מכל שני יוונים צעירים מובטל    יותר מ-336 אלף מקומות עבודה אבדו בפברואר
עופר וולפסון
שרת הספורט לימור לבנת מינתה ועדה ציבורית לבדיקת המבנה הניהולי של הכדורגל הישראלי    בין השאר ייבחנו מנגנוני הבקרה על רכישת קבוצות ורמת השקיפות התקציבית-ניהולית במוסדות ההתאחדות ומועדוני הכדורגל
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מאיר זיו, בן 68, על החלטת בית המשפט המחוזי    רובינשטיין: הייתכן כי "קצין בית המשפט" יהא עבריין פלילי בעבירה חמורה וימשיך בתפקיד כעורך דין?
איתמר לוין
זילברטל לא התערב במסקנתו של בית המשפט המחוזי, לפיה קשר שתיקה ויחסי קולגיאליות בין רופאים לא איפשרו לתובעים להשיג חוות דעת מומחה    קבע: ביהמ"ש ימנה מומחה מטעמו
עופר וולפסון
האיש ששינה את הדרך שבה נשים התייחסו לשיערן נפטר בביתו בלוס אנג'לס    סייע להניע את המהפכה הצעירה בתחום האופנה שאחזה בלונדון ואחר כך באמריקה ובשאר העולם בשנות ה-60'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il