X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות חשיפת News1 / מחדל האלטרוקסין

תלונה למשטרה על גרימת מוות

גדי גבריהו התלונן על חשד לגרימת מוות ברשלנות אמו בת ה-87 נטלה אלטרוקסין במשך 15 שנים ומצבה החל להתדרדר מייד לאחר שהחלה לקחת את התרופה בהרכבה החדש מעקב News1
▪  ▪  ▪
התרופה הוחלפה. חולים נפטרו [צילום: איציק וולף]
איציק וולף
פריגו סירבה לסמן האלטרוקסין בשלב מוקדם

בלעדי ב-News1: אלפי חולים נטלו אלטרוקסין ויצאו מאיזון
איציק וולף
News1 חושף: אלפי חולים שנוטלים תרופה נפוצה לטיפול בבלוטת התריס לא יודעים כי היצרנית החליפה את ההרכב הכימי של התרופה * בעקבות נטילתה החלו רבים לסבול מתופעות לוואי שונות - נשירת שיער, השמנה, גלי חום, כאבים בחזה ועוד * רק חצי שנה לאחר שהתרופה נכנסה לשוק הישראלי הכריח משרד הבריאות את החברה המשווקת לצרף מדבקת אזהרה * כבר לפני שלוש שנים התקבלו מאות תלונות על הפורמולה החדשה בעת שהוכנסה לשימוש בניו-זילנד
לרשימה המלאה

תלונה ראשונה הוגשה השבוע למשטרה על-ידי אדם שאמו נפטרה לאחר שסבלה מתופעות לוואי חמורות כתוצאה מן השימוש בתרופה אלטרוקסין.
לפני כחצי שנה חשפנו ב-News1 כי חברת פריגו ישראל הכניסה לשימוש בישראל הרכב כימי חדש של התרופה המשמשת חולים הסובלים מפעילות לקויה של בלוטת התריס. זאת, מבלי שאיש הודיע להם על כך ותוך שהם סובלים מתופעות לוואי קשות. בין תופעות הלוואי שמהן סבלו - מיחושים בלב, נשירת שיער משמעותית, חולשה כללית, איבוד זיכרון וחוסר ריכוז ועוד תופעות רבות.
גדי גבריהו, שאמו חסידה ז"ל נפטרה בנובמבר לאחר שסבלה מתופעות הלוואי של התרופה, הגיע אל תחנת המשטרה ברחובות והתלונן כי אמו בת ה-87 הלכה לעולמה בשל הרשלנות של פריגו ושל משרד הבריאות.
לדבריו, אמו נטלה את האלטרוקסין במשך 15 שנה ומצבה החל להתדרדר מייד לאחר שהתחילה ליטול את התרופה בהרכבה החדש.
בעקבות חשיפת News1 הוקמה על-ידי משרד הבריאות ועדת בדיקה וזו הגישה ממצאים חמורים ביותר. על-פי ממצאי הוועדה "קיים קשר נסיבתי ברור בין התרופה החדשה להתגברות הדיווחים על תופעות הלוואי". אולם עד היום, ולמרות תלונה שהוגשה על-ידי תנועת אומ"ץ מייד לאחר החשיפה ב-News1 - החשדות לרשלנות לא נחקרו בהיבט הפלילי שלהם.
לדברי גבריהו, הגשת תלונה במשטרה על-ידי אנשים שקרוביהם נפטרו בשל השימוש באלטרוקסין החדש הכרחית.
מנסים להתעלם מאיתנו ולא לוקחים אותנו ברצינות. זה משהו שאנחנו לא ניתן לו לעבור לסדר היום. ברמה האישית, כולם המשיכו הלאה, ואני עדיין נשארתי עם סימני השאלה לגבי המוות של אמא שלי. אני עושה את זה גם בגללה. אני קורא לכל מי שנפגע ממחדל האלטרוקסין ללכת ולהתלונן, רק ככה נגיע לחקר האמת", אמר.
היום פרסם קריאה בפורום של נפגעי האלטרוקסין בפייסבוק וקרא לחבריו לפורום להגיש תלונות במשטרה. מנהלת הפורום, שרון גלילי, הצטרפה אל הקריאה וטענה כי אם עשרות נפגעים יגישו תלונות במשטרה - לא תוכל המשטרה להתעלם מהם ותהיה חייבת לחקור את החשד לגרימת מוות ברשלנות

תאריך:  11/05/2012   |   עודכן:  11/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
רופאה בכירה באחת מקופות החולים סיפרה ל-News1 כי בניגוד לטענות משרד הבריאות לא הגיעה אליה כל הודעה על שינוי הפורמולציה של התרופה אלטרוקסין    המידע על השינוי בתרופה שהיא נוטלת בעצמה ושגרמה לה לנשירת שיער מסיבית הגיע אליה רק לאחר החשיפה ב-News1 ממטופלותיה    "זאת ממש רעידת אדמה, אני רואה את זה כמו רמדיה מספר 2"
איציק וולף
הוועדה המיוחדת לבדיקת מחדל האלטרוקסין פרסמה מסקנותיה    קבעה כי נמצאו כשלים בהתנהלות משרד הבריאות וחברות התרופות    חברת GSK וחברת פריגו לא העבירו מידע מספק למשרד הבריאות    הנטיה לייחס את התלונות על תופעות הלוואי להיסטריה גרמה לכך שהתנהלות משרד הבריאות, חברות התרופות וקופות החולים לא שיקפה במידה מספקת את מצוקת המטופלים בשטח    בהמלצות: להקים גוף ייעודי במשרד הבריאות, שירכז דיווחים על תופעות לוואי ולשפר את תפוצת המידע לרופאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il