X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משתמשי הטלפונים החכמים נוטים להאמין כי הטלפון מספק להם מידה בלתי מבוטלת של פרטיות מוכנים לחשוף נושאים פרטיים במקומות ציבוריים, ופחות מודאגים מהעובדה שהם מטרידים אחרים החולקים איתם את אותו מרחב ציבורי
▪  ▪  ▪
איתנו כל הזמן [צילום: AP]
הטלפונים החכמים מכניסים אותנו ללחץ
יפעת גדות
הצורך הבלתי פוסק לבדוק ולהגיב לכל הודעה, התרעה או "הפתעה" אחרת מעלה את רמות הלחץ של המשתמשים בטלפונים החכמים * במקרים קיצוניים, משתמשים מזהים התרעות נכנסות (כמו למשל רעד של הטלפון) שמעולם לא התרחשו
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
משתמשי הטלפונים-החכמים - אובססיביים

עם מספר אינסופי כמעט של אפליקציות, גישה לאינטרנט מהיר אלחוטי ושירותי מסרונים ללא תשלום, הטלפונים החכמים עוררו מהפכה בדרך בה אנו מתקשרים עם הסביבה שלנו. נשאלת כמובן השאלה באיזה מחיר? חוקרים מאוניברסיטת תל אביב סבורים כי הטלפון החכם בהחלט מאתגר את תפיסת הפרטיות המוכרת, במיוחד במרחב הציבורי.
החוקרים מדדו את השפעת הטלפונים החכמים על הפרטיות, על הקודים ההתנהגותיים ועל השימוש במרחב הציבורי. תוצאות מוקדמות מן המחקר מצביעות על כך שלמרות שמקומות כמו רחבות ציבוריות, פארקים, או תחבורה, נתפסו בעבר כנקודות מפגש ציבוריות, המשתמשים בטלפונים החכמים מרוכזים יותר ויותר במכשירי התקשורת מבוססי הטכנולוגיה מאשר בסביבה הישירה שלהם.
משתמשי הטלפונים החכמים נוטים ב-70% יותר מעמיתיהם המשתמשים בטלפונים הרגילים להאמין כי הטלפון מספק להם מידה בלתי מבוטלת של פרטיות. משתמשים אלו מוכנים יהיו לחשוף נושאים פרטיים במקומות ציבוריים, והם גם פחות מודאגים מהעובדה שהם מטרידים אחרים החולקים איתם את אותו מרחב.
הטלפונים החכמים, לדברי החוקרים, יוצרים אשליה של "בועת פרטיות" סביב המשתמשים במרחבים הציבוריים. הם סבורים גם כי תכנון האזורים הציבוריים צריך להשתנות כתגובה לטכנולוגיה זו, בדומה לדרך בה חלק מהמרחבים הציבוריים תוכננו כ"אזורי עישון" ו"אזורים ללא עישון". טלפונים חכמים ומכשירים אישיים אחרים הופכים יותר ויותר מותאמים לקונטקסט, כלומר מתאימים את עצמם במונחים של בהירות ועוצמת שמע למיקום המשתמש ולפעילותו.
תכנון מחודש של המרחב הציבורי
כדי לגלות כיצד הטלפונים החכמים השפיעו על האינטראקציה האנושית במרחבים ציבוריים ופרטיים, תכננו החוקרים סקר מעמיק. קרוב ל-150 משתתפים, מחציתם משתמשים בטלפונים חכמים ומחציתם בטלפונים רגילים, נשאלו לגבי דרך השימוש בטלפון בבית, במקומות ציבוריים, במקומות הקשורים ללמידה ובתחבורה.
בעוד שהמשתמשים בטלפונים הרגילים המשיכו להתנהל בקביעת פרוטוקל חברתי במונחים של שימוש בטלפון - דחיית שיחות פרטיות לרגעים בהם הם נמצאים באזורים פרטיים והתחשבות בזולת בזמן השימוש בטלפונים הסלולריים במקומות ציבוריים - המשתמשים בטלפונים החכמים אימצו התנהגויות חברתיות שונות במרחב הציבורי. משתמשים אלו היו בסבירות נמוכה ב-50% לדווח על חוסר נוחות שחשו בזמן שאחרים השתמשו בטלפונים במרחב הציבורי, ובסבירות נמוכה ב-20% - לעומת המשתמשים בטלפונים הרגילים - להאמין כי השיחות הפרטיות שלהם בטלפון מפריעות לאלו שסביבם.
לדברי החוקרים, המשתמשים בטלפונים החכמים היו גם צמודים יותר למכשירי הטלפון. כשנשאלו כיצד הרגישו כשהיו ללא מכשירי הטלפון רובם תיארו את התחושה במונחים שליליים כמו "אבוד", "מתוח" או "לא מעודכן".
השלב הבא של המחקר יהיה ניתוח נתונים מעמיק של הדרך בה משתמשי הטלפונים החכמים משלבים טכנולוגיה זו בחיי היום-יום שלהם. המשתמשים יתקינו אפליקציה אותה פיתחו החוקרים, הנקראת "חללים חכמים". האפליקציה תוכננה לעקוב אחר המשתתפים לאורך שלושה שבועות ואחר הדרך בה הם משתמשים בטלפונים כשהם במקומות השונים. המידע יספק לחוקרים מושג ברור יותר לגבי הדרך בה מתקשרים משתמשי הטלפונים החכמים הן במרחבים פרטיים והן הציבוריים במהלך יום טיפוסי.
החוקרים מאמינים כי הממצאים המלאים יוכלו לגלות רמזים על עתיד החללים הציבוריים ועל הדרך בה יתוכננו כדי לעמוד בצרכים החדשים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטלפונים החכמים - סוף עידן הפרטיות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אף שיחות בטל' ניידים, הן מיטרד
הניה  |  14/05/12 16:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
טפסר בכיר משה סויסה זוכה באופן נדיר עוד לפני תחילת שלב ההגנה במשפט לאחר שהשופט השתכנע כי הפרקליטות לא הוכיחה את היסוד לטענות שבכתב האישום    המשפט נגד סויסה נמשך ביחס לסעיפים הנוגעים להעסקת כבאים באופן פרטי בביתו
מחלקה ראשונה
מי שהכשילו הפעם את התקשורת הישראלית היו דווקא סטודנטים לתקשורת מרחבי הארץ, ולא הפוליטיקאים    הרדיו דורג כבעל הרמה האתית הגבוהה ביותר, ואילו האינטרנט זכה לציון הנמוך ביותר
עידן יוסף
ההסכם כולל סעיפים ייחודיים ל-450 עובדי החברה שסכנה מרחפת מעל פעילותה
אלעזר לוין
הוועדה לדיור לאומי מציעה לבנות 240 דירות בצפון העיר תוך שינוי ייעודו של מגרש ספורט    מה יהיה על האצטדיון? הוא יועבר למזרח העיר, אך תוכנית המתאר בעניין זה עדיין לא אושרה
הדר פרבר
הנוצרים הדמוקרטים של מרקל (CDU) איבדו מכוחם וירדו ל-25.8%, מכמעט -35% ב-2010, התוצאה הגרועה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il