X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה כי המס על הטבק יתייקר כמעט פי שישה וכי הפטור על ייבוא סיגריות יצומצם לפקט אחד בלבד
▪  ▪  ▪
העלאות מיסים ניכרות [צילום: AP]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 14.5.12) שלושה צווים של האוצר, לפיהם יצומצם הפטור על ייבוא סיגריות משני פקטים לפקט אחד בלבד, יעלה המס על ייבוא טבק ומוצריו מ-50 שקל ל-286.69 שקל לכל קילו, בהדרגה עד 2015, וגיל הפטור על ייבוא מוצרי טבק ואלכוהול יעלה מ-17 ל-18.
לא פחות מארבעה דיונים נדרשו לוועדה על-מנת לאשר את הצווים וזאת לאחר שעלה בידי חברי הכנסת להוביל לפשרה בין האוצר ורשות המיסים לרשות שדות התעופה, חברת ג'יימס ריצ'רדסון, יצרני ויבואני סיגריות ומוצרי טבק. על-פי הפשרה, צמצום הפטור על ייבוא סיגריות לפקט אחד בלבד יחול החל באפריל 2013 ולא ממאי 2012, והעלאת המיסוי על ייבוא טבק ומוצריו תהיה הדרגתית עד ל-2015.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), תמך בפשרה והסביר לחברי הוועדה: "אנחנו עומדים לפני מצב של גירעון קשה בתקציב. אנחנו הולכים לתקופה קשה לא פחות מאשר בתחילת הקדנציה, אז היו קיצוצים. אם לא נאשר את הצווים הנוכחיים ולא נקטין את הפטור על הסיגריות, בחודשים הקרובים נקבל את זה בריבית דריבית, כאשר על הפרק יעמוד הצורך להעלות את המיסוי על הדלק, לייקר את המים ואת החשמל ועוד מוצרים. אז אף אחד לא יחשוב למנוע העלאת מיסוי על הסיגריות ואף ביטול מוחלט של הפטור".
גפני הדגיש את הצורך של הוועדה לגלות אחריות כלכלית: "חשוב לזכור; אנחנו לא יוון ולא ספרד וגם לא רוצים להגיע למצבן ולכן נידרש לגלות אחריות ולמנוע פריצה של כל המסגרת הכלכלית. במקרה הנוכחי, מדובר על דבר שאיננו חיוני בהשוואה למה שעשוי להגיע, כגון העלאת המיסוי על הדלק".
"עלולים להעלות אגרות לנוסעים לחו"ל"
סמנכ"ל מסחר ופיתוח עסקי ברשות שדות התעופה, יורם שפירא, ביקש להסב את תשומת ליבם של חברי הוועדה לשני מישורים בנוגע לצווים. האחד, ההסכם של הרשות מול חברת ג'יימס ריצ'רדסון והשני, הכנסות הרשות והשקעות שלה בפיתוח ושיפור השירות לנוסעים. לדבריו, "ההסכם עם ג'יימס ריצ'רדסון מבוסס על תחזית הכנסות של החברה בהינתן פטור על שני פקטים והכנסות הרשות מבוססות במדיה רבה על מכירת סיגריות".
שפירא קרא לדחות את הצווים ולא לאשר את צמצום הפטור על הסיגריות. "אני תמיד מעדיף, שההכנסות תבואנה ממסחר ולא מאגרות, אך אם לא תהיה ברירה, נאלץ להעלות אגרות לנוסעים לחו"ל".
ח"כ יצחק וקנין (שס) הביע תמיכה בעמדת היו"ר גפני ואמר: "אם לא נאשר את הצווים היום, נקבל אותם בצורה קשה יותר במסגרת חוק ההסדרים או בגזרות כאלו ואחרות. כולם מבינים שאין ברירה אלא לאשר את הפשרה, לפיה הפטור יצומצם רק בעוד שנה, החל מאפריל 2013".
סמנכ"ל כלכלה ותכנון ברשות המיסים, ערן יעקב, ביקש להפיג את חששותיהם של חברי הכנסת והן של רשות שדות התעופה ואמר ש"ברור שאם רשות שדות התעופה תיפגע המדינה תהיה שם על-מנת לתת לכך מענה ומכאן שאין למנוע את אישור הצווים מחשש לפגיעה ברשות".

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: המעשנים ישלמו הרבה יותר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עברית
משה ירדן  |  14/05/12 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המחוזי הסתפק בשישה חודשי עבודות שירות - אך ביהמ"ש העליון החמיר את העונש    ארבל: שילוב של עבירות הימורים עם הלבנת הון מחייב מאסר בפועל לתקופה משמעותית
איתמר לוין
בסיבוב הראשון: 58-44 לטובת יוסף שפירא מול אליעזר ריבלין    בסיבוב השני: 59-45 לטובת שפירא    בסיבוב השלישי אין צורך ברוב של 61 חברי כנסת
אביתר בן-צדף
המסמכים כוללים התכתבויות, פקודות וגם קטעים מיומנו בכתב ידו
איתמר לוין
קובע שיש לשלם פיצוי מלא גם אם הופקע רק חלק מהקרקע, במקרה בו ההפקעה אינה משביחה את החלק שנותר בידי הבעלים    פוסל שניים משלושת הקריטריונים של המדינה לאי-תשלום פיצוי
עופר וולפסון
הכנסות העיתון ברבעון הראשון הסתכמו ב-65 מיליון שקל - ירידה של 7.6% - בין השאר כתוצאה מאיבוד נתח שוק ל"ישראל היום"    ספקות לגבי המשך קיום החברה כ"עסק חי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il