X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שביתת הרעב הופסקה לנוכח הסכם הבנות בו התחייבו להפסיק פעילות טרור מתוך הכלא גם בני משפחות מרצועת עזה יורשו לבקר, אך רק כאלה מקרבה ראשונה
▪  ▪  ▪
בני משפחות האסירים [צילום: AP]
100 גופות של מחבלים
ישראל תעביר לרשות הפלשתינית 100 גופות של מחבלים, צעד בונה אמון כלפי יושב-ראש הרשות אבו-מאזן. בירושלים אומרים כי המהלך יוצא לפועל כעת לאחר שהוקפא בשעתו בעקבות נפילתו של גלעד שליט בשבי. גורמים מדיניים מקווים שהצעד הזה, נוסף על סיום שביתת האסירים הביטחוניים והמכתב שהעביר שליח ראש הממשלה יצחק מולכו לאבו-מאזן בסוף השבוע, יובילו לחידוש התהליך המדיני.

מנהיגי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, חתמו (יום ב', 14.5.12) על התחייבות להפסקה מוחלטת של פעילות טרור, מתוך בתי הכלא בישראל, והודיעו על סיומה של שביתת האסירים. זאת, בעקבות הבנות שגובשו בימים האחרונים, בתיווכן של מצרים ושל הרשות-הפלשתינית.
התקדמות זו התאפשרה בעקבות התחייבות שניתנה על-ידי מפקדי הארגונים מחוץ לכלא למנוע פעילות טרור כזו, ולאחר שניתן "אור ירוק" מצידם, למנהיגי האסירים הביטחוניים, לחתום על כתב-ההתחייבות.
על-פי כתב ההתחייבות, האסירים הביטחוניים יימנעו מכל פעילות אשר תהווה תמיכה מעשית בטרור, לרבות: גיוס אנשים לפעילות טרור, להנחיה, למימון, לתיאום בין מגויסים, למתן סיוע למגויסים וכיוצא באלה.
מנהיגי האסירים הביטחוניים חתמו על כתב ההתחייבות בשמם של כל האסירים הביטחוניים, מכל הארגונים ובכל מתקני הכליאה בישראל, ומצידם הוא יחייב גם אסירים אשר ייעצרו בעתיד.
בתמורה להתחייבות זו, הסכימה ישראל לבצע שורה של הקלות הנוגעות לתנאי המאסר של הכלואים. בין השאר להחזיר לאגפים הכלליים אסירים המוחזקים כיום בתנאי הפרדה וכן לאפשר ביקורים מצד בני משפחות, מקרבה ראשונה, של אסירים ביטחוניים מרצועת-עזה ומיהודה והשומרון.
ההבנות עם האסירים, גובשו ברוח הסכם קודם, שנחתם עמם במאי 2000. אז גובש ההסכם בתום סדרת פגישות דיסקרטיות וכובד על-ידי הצדדים במשך תקופה ממושכת.
בכתב ההתחייבות הנוכחי שעליו חתמו מנהיגי האסירים נאמר כי "פעילות נגד הביטחון שתבוצע מתוך בתי הכלא או חידוש שביתת האסירים בבתי הכלא בישראל, יביאו לביטול התחייבותה של ישראל לביצוע הקלות בתחומים הנ"ל".
ברקע לחתימתו של ההסכם, מהלכים שהתבצעו מאחורי הקלעים במעורבותן הפעילה של מצרים ושל הרשות הפלשתינית ומנגנוני המודיעין של השתיים.
הדרג המדיני הנחה: לקדם הסכם
מצידה של ישראל: בהנחיית הדרג המדיני, נרתם שירות הביטחון הכללי להוביל את המהלכים לגיבושו של ההסכם, בתיאום ובשיתוף-פעולה מלא עם שירות בתי הסוהר ועם המשרד לביטחון הפנים, אשר ניהלו את המשבר בתוך בתי הכלא הביטחוניים, לאורך כל התקופה.
לאורך כל הדיונים, הודגש כי האמצעים שישראל נוקטת כלפי האסירים הביטחוניים, הם כורח המציאות, לנוכח מעורבותם של אלה בפעולות טרור שהתרחשו בשנים האחרונות בישראל. אמצעים אלה עולים בקנה אחד עם דרישות הדין הבינלאומי והאמנות הבינלאומיות.

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל הסכימה לאפשר ביקורי משפחות לאסירים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי היה ונישאר סמרטוט סחיט
ביבי הסמרטוט  |  14/05/12 23:22
2
נתניהו סכנה קיומית לישראל
מסעודה משדרות  |  15/05/12 05:35
3
הצבעתי לנתניהו היתה טעות חיי
דני גולן  |  15/05/12 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר קובלנץ, רון שטיין
במסגרת הלוואה בסך 214 מיליון שקל שנתנה חברת הביטוח מגדל לאי.די.בי פתוח    ב-2004 נקבע כי "המלווה רשאית להעמיד את ההלוואה לפירעון בכל עת בה דירוג החברה יורד לקבוצת ה-BBB"    גורמים בשוק ההון טענו כי "הנושא לקראת פתרון"
אלעזר לוין
הבנקים נתנו הלוואות חדשות ב-3 מיליארד שקל    הערכה: הירידה נובעת מחופשות פסח ויום העצמאות    הבנקים נתנו הלוואות חדשות בכ-3 מיליארד שקל - כמו בינואר    73% מההלוואות - בריבית משתנה
איתמר לוין
דחה את התנגדותם של כמה ממחזיקי האג"ח לחלוקת המנה החצי-שנתית מתוך דיבידנד כולל של 3 מיליארד שקל    סבור שיש לדון מחדש בהחלטה בטרם יחולקו המנות הבאות אם תועלנה התנגדויות
עידן יוסף
החברה תשיק תוכנית אנלימיטד נוספת    בתוך חודש פלאפון מציינת 50 אלף מנויים בחבילות האנלימיטד
איתמר לוין
נסים גלם ביצע עשרות עבירות של העלמת הכנסות ושימוש בחשבוניות פיקטיביות, וכמו-כן הלבין הון ושיבש מהלכי משפט    נקנס ב-5 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il