מנהלת תחום בכיר לביקורת ממוחשבת ברשות המיסים, ענת גלזנר, גילתה (יום ד', 16.5.12) כי אחת העובדות שלה, שקנתה אתמול ברשת שופרסל, מצאה אי התאמה של 1.8 שקלים בחשבונית - הפעם דווקא לרעת שופרסל. גלזנר אמרה את הדברים במסגרת דיון בוועדת הכלכלה בנושא התקלות בקופות שופרסל.
"זה מוזר ומלחיץ ומחייב בדיקה של רואה חשבון חיצוני, לא ייתכן שגם אתמול בערב עוד יהיה הפרש בקופות", אמרה.
גלזנר אמרה כי יש חובה לרשום כל תוכנה מהסוג ששימש את שופרסל ברשות ולקבל מהרשות תעודת רישום, אולם לדבריה, מאז ה-31 בדצמבר 2010 אין תעודת רישום לתוכנה המשמשת את שופרסל, אותה ייצרה חברת ריטליקס. גלזנר הסבירה כי הרשות מחייבת כל בית תוכנה להפיץ קובץ במבנה אחיד, שמאפשר לבצע שורה של בדיקות ובהן הבדיקה אם יש פער בין סכום המוצרים לחשבון הסופי.
עם זאת, הודתה גלזנר כי סביר להניח שרשות המיסים לא הייתה בודקת את הנושא ברשת וככל הנראה לא הייתה עולה על התקלה.
סמנכ"ל הפיתוח של ריטליקס,
יצחק שפר, אמר כי הוא שומע לראשונה על היעדר תעודת הרישום. "אני יודע שזה בטיפול", אמר שפר. מנכ"ל שופרסל יצחק אברכהן הוסיף כי גם הרשת תבדוק את נושא הרישוי.
אברכהן ציין כי מדובר בתקלה נדירה בתוכנה, שזוהתה לראשונה ב-27 בפברואר השנה. "לאחר מספר ימים פיתחה החברה מערכת שבדקה את החשבונות, זיכתה את הלקוחות ושלחה להם מסרונים עם ההודעה על הזיכוי", אמר. לדבריו, מהתקלה נפגעו 4,100 לקוחות, כאשר מאז שזוהתה התקלה לראשונה היו 20 מיליון פעולות בקופות הרשת. עוד הוסיף אברכהן כי חיוב היתר עמד על 67 אלף שקלים, מתוכם הוחזרו ללקוחות כ-65 אלף שקלים. כמו-כן, הוא ציין כי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת פנו לרשת ואמר כי הרשת תשתף פעולה עם בדיקת הרשויות באופן מלא.