X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עזרא נפטר בגיל 75 במותו לאחר ייסורים שגרם לו סרטן הריאות היה שר בממשלות ישראל וסגן ראש השב"כ יובא למנוחות בשעה ארבע
▪  ▪  ▪
עזרא. הוכרע בידי המחלה [צילום: פלאש 90]

הלך לעולמו הלילה (יום ה', 17.5.12) חבר-הכנסת גדעון עזרא, שהיה שר בממשלות ישראל וסגן ראש השב"כ. בן 75 היה במותו. הוא יובא למנוחות בשעה 16:00 ביישובו כוכב יאיר.
גדעון עזרא נולד בירושלים. לאחר שירות צבאי בנח"ל המוצנח התגייס לשירות הביטחון הכללי. הוא התקדם בשורות הארגון עד שמונה לסגן ראש השב"כ, לאחר שמילא תפקידים רבים בישראל ומחוצה לה.
בשנת 1995 פרש מן השירות, לאחר 33 שנים, וכעבור שנה נבחר לכנסת לטעם הליכוד. הוא שימש שר בכמה ממשלות, בתפקיד שר במשרד רה"מ, שר התיירות והשר לביטחון הפנים. עם הקמתה של מפלגת קדימה, לפני 7 שנים, הצטרף לשורותיה.
לפני שנתיים חלה עזרא בסרטן הריאות והלילה הכריעה אותו מחלתו. כתוצאה מעישון כבד. הוא הרבה להרצות, בעיקר בפני בני נוער, על הסכנות בעישון תוך שהוא מגולל את הייסורים שעברו עליו.
את ח"כ גדעון עזרא ז"ל יחליף בכנסת המועמד הבא ברשימת קדימה לכנסת, ראש עיריית דליית אל-כרמל לשעבר, אכרם חסון.

המערכת הפוליטית מספידה

  • נשיא המדינה, שמעון פרס: "גדעון עזרא דיבר ישר לעיניים וחדר ישר ללב. אזכור אותו תמיד כחבר וכידיד. עזרא תרם תרומה ייחודית לביטחון ישראל, היה חבר בין חברים וישר דרך בכל מסלולי חייו. הוא חש בעומקי ליבו כמשרת ציבור ללא פניות וללא הנחות והצטיין בתפקידיו בשב״כ ובתפקידיו הציבוריים".
  • יושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין: "הלך מאתנו גדעון עזרא, גיבור ישראל ומשרת מדינה מסור. איש יוצא דופן שפיו ולבו שווים, שלא היסס לומר את האמת שלו גם כשצרמה באוזני רבים, ולא הצניע את דעותיו הנוקבות משיקולים פוליטיים. בכל תפקיד שבו שירת ניצח, והיום נגאל מייסוריו, לאחר שכוחו לא עמד לו מול מחלתו. גדעון ייזכר כלוחם אמיץ ששירת את עמו לאורך תקופת חייו, שנולד בירושלים, קיים את שליחותו בירושלים ולחם למענה".
  • ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "גדעון שירת נאמנה את מדינת ישראל במשך כל חייו. תרומתו של עזרא לבטחון המדינה הייתה גדולה, וברובה המוחלט תישאר עלומה בשל חשאיותה. רעייתי ואני שולחים תנחומים לרעייתו ובני משפחתו. יהי זכרו ברוך".
  • יושב-ראש קדימה, שאול מופז: המפלגה נפרדת היום בצער רב מחבר, מלוחם אמיץ, איש ארץ ישראל שנלחם כל חייו על תקומת הארץ, חבר אמת ושותף לדרך ולעשייה. גדעון ידע תמיד לעמוד על עקרונותיו וערכיו - ולאורם פעל לאורך כל שנות חייו. גדעון דאג להגיע למשכן הכנסת גם כשמצבו הבריאותי התערער והמשיך להיות מעורב ולהתעניין בנעשה עד יומו האחרון - מעולם לא ויתר - כי כזה היה וכך פעל כל חייו. דוגמה ומופת לכולנו. יהי זכרו ברוך".
  • יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני: "גדעון היה מהטובים שידעה הפוליטיקה הישראלית - אדם שתוכו כברו, דובר אמת וישר דרך. גדעון היה נועז בשדה הביטחוני ואמיץ בדעותיו בשדה הציבורי, והיה מופת של התנהלות ציבורית עד ימיו האחרונים - אותם הקדיש למלחמה בסכנות העישון וזאת כדי למנוע מאחרים את הסבל שהוא חווה בעצמו. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה והוא יחסר מאד בנוף הציבורי בישראל, יהי זכרו ברוך".
  • שר הביטחון, אהוד ברק: "גדעון עזרא, לשעבר מראשי השב"כ ומערכת הביטחון, פעל במשך עשרות שנים למען ביטחון ישראל באומץ, בעוז ובמסירות אין קץ. כאיש ציבור, כחבר כנסת וכשר, פעל תמיד בהגינות, בכישרון ובאחריות. ישראל איבדה היום את אחד מהטובים והמסורים בבניה".

תאריך:  17/05/2012   |   עודכן:  17/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גדעון עזרא נפטר ממחלת סרטן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הטעות שעלתה לרבין בחייו=אילמלא
קורןנאוה טבריה  |  17/05/12 09:08
2
איש מקצועי, ישר ואמין
לשעבר  |  17/05/12 11:05
3
איש ענק השגים מיתולוגים
סגן ניצב בדימוס  |  17/05/12 13:52
4
מתנצל להשבית "שמחות"....
הברון מינכאוזן  |  17/05/12 14:14
5
בן העדה הבלית המפוארת,
הכיר את בני ערב  |  18/05/12 02:02
6
סרטן ל"ת
ענתעומר  |  30/05/12 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כיום ידועה רק מחצית מההשפעה של חומרים אלו ברמה הביולוגית    למרות שמייחסים להם דברים כלליים מדי, וקוראים להם אנטי-חמצוניים או מינרלים חיוניים, הביולוגיה שלהם מורכבת הרבה יותר    לפעמים ההשפעות הלא מכוונות שלהם כוללות עלייה בסיכון לסרטן
אלעזר לוין
דירות במרכז ת"א ממשיכות להשיג מחירים גבוהים    1.7 מיליון שקל לדירת פרטר קטנה ברחוב גורדון    קוטג' בפרס חנה - 1.4 מיליון שקל    5 חדרים ברחוב הראשי של כפר סבא - רק 1.32 מיליון שקל    4 חדרים ברמת הנשיא (מובלעת של חולון) - 1.3 מיליון שקל
גיא קצוביץ', נדב נוימן
חשש גדול מעזיבתה של יוון את גוש האירו    מפרוטוקול הריבית של ה'פד' עולה כי יותר בכירים בבנק שוקלים QE3 במקרה שההתאוששות הכלכלית תמשיך להיות איטית    נתוני מאקרו חיוביים    הנפט במחירו הנמוך מאז נובמבר
רועי גלדסטון
ראשון בפיינל פור. בירנבוים: "נתחיל לחלום על טפירו. יש כאן מנהיגים"
איציק וולף
דוח חשאי שעוסק בהשפעת העיצומים הכלכליים הבינלאומיים שהוטלו על אירן קובע כי אומנם נאלצים האירנים להתמודד עם קושי בהשגת מרכיבים קריטיים, אך ממשיכים להעשיר אורניום ולהעביר נשק לסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il