X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש פסל את החלטתו של יצחק מולכו לדחות תביעות חוב של סמנכ"ל לשעבר ושל מנהל מחלקת הגבייה לשעבר, בנימוק של קיזוז מול הפסדי החברה, והורה לו לדון בתביעות לגופן
▪  ▪  ▪
תוכנית הונאה על-פי הוראותיו של בועז יונה [צילום: מחלקה ראשונה]

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, הורה (9.5.12) למנהל המיוחד של קבוצת חפציבה, עו"ד יצחק מולכו, לדון מחדש בתביעות החוב שהגישו שניים מבכירי החברה לשעבר. צבן קבע, כי אין להסתפק באמירה כוללנית על אחריותם של השניים לקריסת החברה, אלא על מולכו לבדוק במדויק האם ומה היה חלקו של כל אחד מהם בקריסה.
אודי הררי, שהיה סמנכ"ל המכירות של חפציבה, תבע ממנה מיליון שקל, ואילו רוני ביבי, שהיה מנהל מחלקת הגבייה, תבע 379,000 שקל. השניים עומדים לדין על חלקם הנטען במעשי ההונאה של בועז יונה שגרמו לקריסת החברה. מולכו דחה את תביעותיהם באומרו שיש לקזז אותן מהנזקים שנגרמו עקב הקריסה, ואשר עמדו על 60 מיליון שקל בשנת 2006 לבדה.
צבן דחה שורה של טענות שהעלו הררי וביבי נגד החלטותיו של מולכו, אך כאמור לבסוף הורה לו לדון בהן מחדש. "גם אם המערערים אומנם הפרו את חובת האמונים שהוטלה עליהם, וגם אם ניתן לקזז חיובים כספיים הנובעים מהפרתה של חובה זו, עדיין יש צורך לקבוע, לצורך הקיזוז, מהו שיעור הנזק שנגרם לחברה על-ידי כל אחד מהמערערים. דבר זה לא נעשה על-ידי המנהל בהכרעותיו", קובע צבן.
צבן ממשיך ומסביר: "המנהל לא קבע מה שיעור הנזקים הכספיים שנגרמו כתוצאה מהתנהלות המערערים לחברה עצמה, ומהו חלקם היחסי של המערערים בהצטברותו של נזק זה... עולה השאלה אם הנזקים שגרמו המערערים כתוצאה מהפרת חובת האמון, אומנם נגרמו לחברה, ולא לגורמים אחרים. ברי כי אם הנזקים לא נגרמו לחברה אלא לגורמים אחרים, המנהל המיוחד (המייצג את החברה בלבד) אינו יכול לתבוע את קיזוזם בתמורה לחיובים שהחברה עצמה חייבת.
"שנית, גם אם נניח כי הנזקים כתוצאה מפעולות המערערים אכן נגרמו לחברה עצמה ולא לגורמים אחרים, נותרת השאלה הנוגעת להיקף הנזקים שנגרם לחברה כתוצאה ישירה מפעולות אלו... אזכור סכום ההפסדים מעיד אומנם על ההיקף האדיר של הפסדי הקבוצה, אולם בכל מקרה המנהל לא הוכיח כנדרש את הקשר בין הפסדים אלו לבין הפרות החובה של המערערים".
שלישית, מזכיר צבן, מדובר היה בתוכנית הונאה שבוצעה בידי החברה בהוראתו של יונה, ולכן יכלו הררי וביבי או לבצע את הוראותיו או להתפטר. "אמנם, העובדה שהמערערים רק מילאו אחר ההוראות אינה יכולה להוות טענת הגנה לעניין עצם הקביעה כי הפרו את חובת האמונים, אולם ברי כי לנסיבה זו יש משקל בכל הנוגע למידת האחריות לנזק שיש לייחס לכל אחד מהם. יתרה מכך, ניתן לומר כי גם אם לחברה עצמה נגרמו נזקים והפסדים, הרי שהיא עצמה הביאה לנזקים אלו, ומידת האשם התורם שיש לייחס לה היא משמעותית", מוסיף צבן.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב צבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנהל המיוחד בחפציבה ידון בתביעות בכירים לשעבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חנות אופטיקה דרשה מעובדת לעבור לאחר חופשת הלידה מסניף גבעת זאב בירושלים לסניף גילה - מרחק של שעה וחצי נסיעה בשני אוטובוסים    תפצה את העובדת ב-22,500 שקל
איתמר לוין
"הנטייה להרמוניזציה מוחלטת בין החלטות מינהליות או שיפוטיות שונות, שניתנו בעקבות הפעלת שיקול דעת על-ידי נושאי משרה שונים או שופטים שונים במקרים שנמסרו לטיפולם - פוגעת בעצם שיקול הדעת המסור להם"
אלעזר לוין
המנצחת שחצתה את הקווים והפכה לזמרת אופרה    גם המקהלה הפילהרמונית של ת"א, שנוסדה עוד לפני קום המדינה, הופיעה בקונצרט החמישי של התזמורת הקאמרית הרצליה
איציק וולף
אופק ירון נעדרת מביתה מאז אתמול אחר-הצהריים
יפעת גדות
מה גורם לשומן להצטבר דווקא בבטן? ואיך אפשר להיפטר ממנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il