X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשף מקצת מן ההמלצות המתגבשות לשינוי במתכונת הבחינות אומר על בעיית המסתננים: בשום פנים ואופן לא יינתן להם לעבוד גרוניס: דחיית דיונים - רעה חולה הנהלת בתי המשפט מכינה תבחינים לבדיקת העומס על בתי המשפט
▪  ▪  ▪
נאמן. הבחינות הן פיליטון [צילום: פלאש 90]

בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין יורחבו ויכללו את הדין המהותי, כך שהנבחנים יישאלו גם על הצד המעשי של עבודתם. כך הודיע (יום ב', 21.5.12) שר המשפטים, יעקב נאמן, בפתיחת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת. הוא התייחס להמלצות הצפויות של הצוות בראשות מנכ"ל משרדו, ד"ר גיא רוטקופף.
נאמן הקריא כמה מן השאלות בבחינה שנערכה בתחילת החודש, ואמר: "אפרים קישון לא היה יכול לכתוב פיליטון טוב יותר". כך למשל נשאלו הנבחנים, תוך כמה זמן צריכה ממשלת ארה"ב להגיש כתב הגנה בתביעה נגדה, והאם רב קהילה רשאי להיות מועמד לכנסת. עוד אמר נאמן, כי הצוות ימליץ לבטל את הבחינה בעל-פה משום שהוא אינה שוויונית במהותה.
עוד התייחס נאמן לצורך לשנות את אופן הפיקוח על המתמחים, שכן "הוצגו לנו נתונים עגומים מאוד על תקופת ההתמחות במשרדים רבים", בהם מתמחים עוסקים בפקידות וגם בעבודות ניקיון במקום ללמוד את מקצועם. היו אף מתמחים שטענו, כי נדרשו לשלם למאמנים כדי שיקבלו אותם, ו"זוהי עבירה אתית אך איש לא הועמד לדין עליה". הוא הזכיר, כי משרד המשפטים הפיץ לאחרונה הצעת חוק ולפיה ימונה שופט בדימוס לנציב פיקוח על מתמחים, לו יינתנו סמכויות של ממש, כולל בדיקת תלונות ונקיטת צעדים.
לדעת נאמן, יש להאריך את תקופת ההתמחות, אך עם זאת הגיע למסקנה שכיום יהיה קשה להאריך את התקופה מעבר לשנה, בשל המציאות הכלכלית והחברתית והחשש שמספר המאמנים יקטן במחצית אם התקופה תוארך. הוא גם קרא ללשכה להציג לו תקנות להתמחות חובה של עורכי הדין, והבטיח מראש שיאשר אותן. עוד הציע לשקול את השימוש בתואר "מומחה", כך שניתן יהיה להגדיר עורכי דין כמומחים בתחומים ספציפיים.
לבסוף התייחס נאמן לסוגיית המסתננים: "אין פה פתרון קסם. יש צורך בנקיטת מספר צעדים. ממשלת ישראל פועלת במלוא כוחה על-מנת להילחם במכת מדינה זו", אמר והזכיר את בניית הגדר בגבול מצרים וצעדים לכליאת מסתננים והחזרתם למולדתם. "לא יאפשרו להם בשום פנים ואופן לעבוד", הצהיר.
לשכת עורכי הדין מסרה בתגובה: "הופתענו מעמדתו של נאמן בנושא הארכת תקופת ההתמחות. הצפת מקצוע עריכת הדין, שמירה על איכותו ומקצועיותו מחייבת את הארכת תקופת ההתמחות. ההצעה זכתה לתמיכה גורפת מקיר אל קיר. מדובר בצורך מחויב המציאות, ואנו נפעל בכל כוחנו על-מנת שמסקנות ועדת רוטקופף אכן תכלול המלצה להאריך את תקופת ההתמחות".
נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, אמר שיש להמשיך במגמה של קביעת דיונים ברציפות, שכן המצב הנוכחי - בו דיונים נדחים שוב ושוב - מהווה "רעה חולה". הוא הודיע, כי תימשך הפעילות להטמעת שיפורים במערכת המחשב "נט המשפט". עוד גילה גרוניס, כי מחלקת המחקר בהנהלת בתי המשפט מכינה כעת תבחינים לבדיקת העומס בבתי המשפט, שכן השוואה פשטנית של מספר תיקים אל מול מספר שופטים אינו מהווה מדד ראוי.
ראש הלשכה, דורון ברזילי, מסר שהלשכה תגיש בתוך 45 ים הצעה לשינוי שיטת הממשל על-פי בקשתו של המשנה לראש הממשלה, שאול מופז. הוא גם קרא לשנות את שיטת הבחירות בלשכה עצמה, שכן במצב הנוכחי - טען - ראש הלשכה הנבחר אינו יכול למלא את תפקידו. ברזילי רמז לעימותיו הבלתי פוסקים עם מועצת הלשכה, בשליטת יריבו יורי גיא-רון.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאמן: בחינות עוה"ד יכללו שאלות מעשיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן.כל מלצר מסיים משפטים
דודי30  |  21/05/12 18:58
2
לא מאמינים למי שקורא זאב זאב
מומחה לקורי עכביש  |  22/05/12 01:46
3
לחייב תנאי קבלה ללמודי משפטים  ל"ת
לחייב תנאי:תוארBA  |  22/05/12 09:47
4
הוא לא מטפל בהצהרות שקר בביהמש ל"ת
מכרסם את כל החברה  |  25/05/12 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההפסד הנקי של חברת ביגוד הספורט ומוצרי ההלבשה התחתונה ירד ל-800 אלף ד' בהשוואה ל-2.3 מיליון ד' ברבעון המקביל    עלייה במחירי חומרי הגלם העיבה על הפעילות, וצעדי התייעלות בהם תנקוט החברה כוללים פיטורי עובדי מטה
איציק וולף
מחבל מתאבד לבוש מדי צבא תימן פוצץ עצמו בעת ההכנות למצעד צבאי סמוך לארמון הנשיאות    אף ארגון לא קיבל עליו עדיין את האחריות
אלעזר לוין
רכש 21% ממניות החברה ב-900 אלף שקל    חברת הנדל"ן לשעבר היא כיום רק שלד בורסאי    יתכן שכניסת גילת מצביעה על כיוון הפעילות החדש    המייסד בודנשטיין - עדיין יו"ר ובעל מניות
אורן פרוינד, ליאור זנו
בעל השליטה באמפל ממשיך לתור אחר מזומנים, ובימים האחרונים ניהל מגעים עם כמה חברות ישראליות למכירת אחזקותיו באלטק, מפתחת שבבים הנסחרת בנאסד"ק
רועי גלדסטון
המאמן נשאר במכבי ת"א, כפי שפרסמנו לראשונה: תוך חודש נדע איך ניראה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il