X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למעלה מחצי מיליון ימי עבודה אבדו למשק אשתקד כתוצאה משביתות ב-25 שביתות מלאות השתתפו כ-290 אלף שובתים, לעומת כ-35 אלף שובתים ב-2010
▪  ▪  ▪
36% מהשביתות - על רקע תביעות שכר [צילום: פלאש 90]

החמרה במערכת יחסי העבודה במשק לאור שינוי במגמת נתוני השביתות בשנת 2011 - כך עולה (יום ב', 21.5.12) מנתוני השביתות שנאספו ביחידה ליחסי עבודה במשרד התמ"ת.
דוח הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד, עו"ד שלמה יצחקי, מעלה כי עם פתיחתם של הסכמי השכר בשנת 2011 ומאבקיהם לשיפור השכר של קבוצות הרופאים ושל העובדים הסוציאליים בעיקר, וכן השביתה הכללית במשק שיזמה ההסתדרות לשיפור מעמדם של עובדי הקבלן, הובילו להיפוך מגמה וערעור היציבות שאפיינה את מערכת יחסי העבודה בשנים האחרונות. מגמה חדשה זו מתאפיינת במיוחד בעלייה דרמטית באובדן ימי עבודה במשק כתוצאה משביתות בשנת 2011 וגידול במספר השובתים.
לפי הנתונים, בשנת 2011 התקיימו במשק 25 שביתות מלאות בהן השתתפו 290,820 שובתים (השביתה הגדולה של ההסתדרות למען עובדי הקבלן). זאת, לעומת 24 שביתות מלאות בשנת 2010 בהן השתתפו 35,844 שובתים בלבד. למעלה מחצי מיליון (556,748) ימי עבודה אבדו למשק בשנת 2011 כתוצאה משביתות לעומת 168,864 ימי עבודה בלבד שנת 2010.
עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2011 התקיימו במשק 12 שביתות חלקיות (עיצומים) בהן השתתפו 30,778 שובתים לעומת 13 שביתות חלקיות בשנת 2010 בהן השתתפו 57,564 שובתים.
36% מהשביתות בשנת 2011 היו על-רקע תביעות שכר, כ-32% על-רקע חתימה על הסכם קיבוצי חדש וכ-16% כתוצאה מפיטורי עובדים. שאר השביתות נבעו מסיבות הקשורות ביציגות עובדים, הלנת שכר ושינויים ארגונים.
רוב השביתות (כ-76%), כמו רוב השובתים (99%) ורוב ימי העבודה שאבדו למשק (81%), התקיימו בסקטור הציבורי.
בחלוקת ימי העבודה שאבדו למשק לפי ענף כלכלי מתברר כי למעלה ממחצית מאובדן הימים (58%) נזקף לשירותי הבריאות והרווחה (שביתת הרופאים והעובדים הסוציאליים), כ-20% לתעשיה, כ-14% לשירותים הציבוריים והשאר לחינוך, תחבורה, בנקאות וחקלאות.
52% מהשביתות היו קצרות במשכן ונמשכו עד יום אחד, כ-28% מעל יום אחד ועד 24 יום, וכ-16% מעל 24 ועד 49 יום. רק כ-4% מהשביתות נמשכו מעל 50 יום.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2011: הוחמר משמעותית הנזק משביתות במשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
פרויקט חדש משלב בין המומחיות הרפואית של רופאים מסינסינטי ליכולות ההנדסיות והטכניות הנרחבות של אנשי הסגל האקדמי והחוקרים באוניברסיטת בן-גוריון    המטרה: לשפר את איכות הטיפול הרפואי בילדים על-ידי תכנון מכשור המותאם ספציפית להבדלים הפיזיולוגיים ולצרכים הרפואיים המיוחדים שלהם
איתמר לוין
אומר שאינו חושש מפני חקיקה בנושא בית האולפנה אם לא תהיה ברירה    טוען שהממשלה ביצעה שורה של רפורמות בלא כל השפעה של הון-שלטון    "יש בישראל אווירה של עליהום נגד המגזר העסקי"
עופר וולפסון
למפעל מונה נאמן לתקופת ההקפאה, זאת לאחר שנקלע לקשיים תזרימיים וחובותיו מסתכמים ב-55 מיליון שקל    ביהמ"ש: "תהליך ההבראה טומן בחובו סיכוי כי מצבם של הנושים יהא טוב יותר"
עופר וולפסון
טורקיה ירדה מהמקום השלישי למקום השישי ברשימת יעדי הייצוא העיקריים של ישראל, עם ירידה של 23% בהיקפים לעומת הרבעון המקביל אשתקד    יעד הייצוא המוביל: ארה"ב, שהייצוא אליה ספג אף הוא ירידה של 23% בהיקפים
איתמר לוין
סבור שהגוף המבקר יפעל בהתאם להנחיותיו של מי שיעמוד בראשו ולא רק בהתאם לסמכויות הפורמליות    וינשטיין: נדרוש ענישה חמורה יותר בעבירות אלימות    דנינו נאם - ולא התייחס לעבירות החמורות האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il