X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שאמה-הכהן. לאפשר לידיעות אחרונות לרכוש את ערוץ 10 [צילום: יהודה שגב]
אליהו. "מה עשינו רע?!"
סבר פלוצקר: הבעיה איננה הריכוזיות אלא האשראי החוץ בנקאי שיצרה ועדת בכר שלמה אליהו: בנק ישראל רוצה לשמור לעצמו את השליטה בבנק לאומי; חוק הריכוזיות יביא לכך שיזמים ימכרו את הכל ויוציאו את הכסף מישראל
▪  ▪  ▪

"ברגע שאדם חושש, אז הוא אומר: תעזבו אותי. אני שומע את הדברים האלה". כך אומר (יום ב', 21.5.12) עו"ד רם כספי בנוגע לתגובתם של אנשי עסקים בכירים על המלצות ועדת שני בנושא הריכוזיות. כספי סירב להסביר מדוע הוא אינו סבור שהמשק אינו ריכוזי, באומרו: "זה אבוד. יש לממשלה הזו רוב של 94 ח"כים, ואין לי זמן לבזבז זמן". הוא דיבר במושב על הריכוזיות בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין.
"יכול להיות שכל צעד היה נכון לגופו", הוסיף בהתייחסו לרפורמות העיקריות שבוצעו בשנים האחרונות. "זה גורם לאנשים לאי אמון במצב. היריב הכי חמור של הכלכלה החופשית הוא אי יציבות ואי בהירות. אין גורם מפחיד יותר. אם יש ירידה בפעילות הכלכלית, מי יכסה את הגרעון? השנה יהיה חור של 40 מיליארד שקל; מי ישלם את זה? מס על עשירים יכניס 500 מיליון, מיליארד. הכי קל להעלות את מע"מ - וזה יפול על מיליון וחצי איש שמתחת לקו העוני".
הפרשן הכלכלי הבכיר של ידיעות אחרונות, סבר פלוצקר, טען ששורש הרע בתחום הריכוזיות הוא בוועדת בכר, אשר יצרה שוק אשראי חוץ-בנקאי פרוע ונטול רגולציה, שצמח ללא כל מגבלה. "זו הסכנה של המשק, זו הבעיה של המשק, ולא הריכוזיות", אמר. לדבריו, המלצות ועדת שני לא ישנו דבר משום שהיא עוסקת בנושאים שוליים בלבד, והיא לא תפתור את הבעיות האמיתיות של המשק. לדבריו, למעשה מדובר בעיקר באי.די.בי, ואם המדינה הגיעה למסקנה שהקונצרן גדול מדי - היה עליה להורות לפרקו, כשם שנעשה בארה"ב לגבי AT&T.
50% מהאשראי של המוסדיים - לטייקונים
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר שכוחם של בעלי ההון בכנסת ובממשלה שואף לאפס, משום שאין הם יכולים לתת לפוליטיקאים דבר (בניגוד לתקשורת שיכולה לתת להם תמורה, העיר). לדעתו, הבעיה האמיתית בעבודת הכנסת אינה הלוביסטים, אלא טייקונים פוליטיים כגון ועדי עובדים המאורגנים במפלגות מסוימות והמונעים למשל רפורמות בנמלים ובחברת החשמל. "כל עוד הציבור בוחר חברי כנסת עם שכל, ללוביסטים יש אפס השפעה", טען, גם משום שפעילותם נמצאת תחת עין התקשורת. לדעתו, יש לאפשר לאמצעי תקשורת לגדול במקום לאפשר לבעלי הון לרכוש אותם, וכך למשל היה מקום לאפשר לקבוצת ידיעות אחרונות לרכוש את ערוץ 10.
שאמה-הכהן התייחס לדבריו של שר האוצר, יובל שטייניץ, אשר הביע חשש שהכנסת תקצין את המלצות ועדת שני. לדבריו, "שר האוצר מדבר נגד ריכוזיות ורוצה בעצמו ריכוזיות, לקבוע מה הכנסת תחליט. כבר הבהרתי לו, שאם הנושא יגיע לוועדת הכלכלה - אנחנו לא נהיה חותמת גומי".
עו"ד דליה טל ממשרד קנטור-אלחנני-טל, היועצת המשפטית החיצונית של בנק לאומי, אמרה: "אני רוצה לראות איך 30 חברות ייזרקו לשוק כשאין שוק, איך זה יעזור לצמיחה ולאבטלה". היא הזכירה כיצד בנק ישראל, בתקופה בה עבדה בו, מכר את הבנקים שבהסדר, "ומכרנו אותם לטייקונים ופיתינו אותם, ואולי אנחנו יצרנו את בעיית הטייקונים" - הוסיפה בנימה אירונית. "אז חשבנו שזה שיא ההצלחה, שאלו גופים מתוך ישראל שרוצים להישאר בישראל ויחזיקו את הבנקים לאורך זמן. עכשיו, לאותם גופים, אומרים שהם מרוששים את הציבור ומנצלים את כספי הפנסיה".
לדברי טל, הריכוזיות של הטייקונים נוצר באמצעות גיוס מהמשקיעים המוסדיים, ש-50% מהאשראי שהעניקו היה לקבוצות הגדולות, בניגוד ל-17% בלבד שהעניקו הבנקים. לדבריה, הפתרון צריך להיות במגבלות על גיוס אשראי, בחיזוק הממשל התאגידי ובמניעת התרחבות של הגופים הגדולים. טל סבורה, שיש לקדם את האפשרות של הנפקת חברות בלא שיהיו להן גרעיני שליטה.
אליהו תוהה למה אין פירגון
יו"ר קבוצת אליהו, שלמה אליהו, אמר: "במקום שהמדינה תהיה גאה ותחנך מה אפשר לעשות בה, אנחנו הורסים כל דבר שקיים על המפה. יש לנו מדינה שהיא גן עדן עלי אדמות; למה אין פירגון? הגעתי למסקנה שאליהו היא חברה קטנה שלא תחזיק עוד דור, אז מה פשעתי? החלפתי את ההשקעה מאליהו לחברה אחרת. בדור שלי עיתונאי היה מראיין; היום הוא כותב את דעתו, אבל מאיפה יש לו ניסיון לכתוב? תראו מה כתבו עלי ביום חמישי: סבך האינטרסים של שלמה אליהו - ואני לא הבנתי כלום מה רוצים שם".
לטענת אליהו, בנק ישראל לא איפשר לו לרכוש את השליטה בבנק לאומי, משום ש"בנק ישראל רוצה להחזיק את בנק לאומי תחת חסותו. אלוהים שומר עלי והביא אותי למקום יותר טוב" - רכישת קבוצת מגדל. הוא נמנע מלענות על שאלתה של המנחה, ד"ר אילנה דיין, האם ויתר על חלומו לרכוש את לאומי.
לדברי אליהו, המשמעות של חוק הריכוזיות תהיה שכל יזם ימכור את נכסיו, יקח את הכסף ויעזוב את המדינה. "אנחנו מגרשים אותם אחד-אחד", אמר בהתרגשות. "מי יחזיק עסקים? מי יחזיק מניות?במקום לבנות את המדינה - אנחנו עושים הכל הפוך. תזכרו שהעולם פתוח, אפשר להעביר את הכסף ממקום למקום. כל מה שאנחנו רוצים זה להעביר את הכסף לנכדים שלנו; מה עשינו רע?!"

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שאמה-הכהן: לטייקונים אין השפעה על הפוליטיקאים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
פחחח בטח!
yosef1212  |  21/05/12 14:34
2
BB- הזונה הפוליטית של ההון..
בועל בנין  |  21/05/12 14:54
3
איזה שטויות-הם מסננים המועמדים
מיכל מירושלים  |  21/05/12 16:29
4
סבר פלוצקר - צודק ל"ת
מיכל מירושלים  |  21/05/12 16:33
5
הרעיון היה נכון - הביצוע לא !
חשדנית  |  21/05/12 17:33
6
ח"כ מכובד אז למה כל הלוביסטים  ל"ת
בר דרור דוד  |  21/05/12 20:44
7
אז למה הם ממנים
פנחס  |  21/05/12 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ב-2011 חל גידול של 21.3% בפניות שהגיעו לנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה    כ-40% מהפניות היו קשורות לפיטורים, מתוכן יותר ממחצית קשורות לפיטורים על-רקע הריון    20% מפניות הגברים היו קשורות לאפליה על-רקע גיל
עופר וולפסון
למעלה מחצי מיליון ימי עבודה אבדו למשק אשתקד כתוצאה משביתות    ב-25 שביתות מלאות השתתפו כ-290 אלף שובתים, לעומת כ-35 אלף שובתים ב-2010
יפעת גדות
פרויקט חדש משלב בין המומחיות הרפואית של רופאים מסינסינטי ליכולות ההנדסיות והטכניות הנרחבות של אנשי הסגל האקדמי והחוקרים באוניברסיטת בן-גוריון    המטרה: לשפר את איכות הטיפול הרפואי בילדים על-ידי תכנון מכשור המותאם ספציפית להבדלים הפיזיולוגיים ולצרכים הרפואיים המיוחדים שלהם
איתמר לוין
אומר שאינו חושש מפני חקיקה בנושא בית האולפנה אם לא תהיה ברירה    טוען שהממשלה ביצעה שורה של רפורמות בלא כל השפעה של הון-שלטון    "יש בישראל אווירה של עליהום נגד המגזר העסקי"
עופר וולפסון
למפעל מונה נאמן לתקופת ההקפאה, זאת לאחר שנקלע לקשיים תזרימיים וחובותיו מסתכמים ב-55 מיליון שקל    ביהמ"ש: "תהליך ההבראה טומן בחובו סיכוי כי מצבם של הנושים יהא טוב יותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il