X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנדור: המינהל יתנהג בצורה מתגוננת נגב: הכלים שבידי המבקר לא מתאימים לתוצאות הקשות של אחריות אישית נוה: למה רק אלי ישי ישלם את המחיר על אסון הכרמל? אקסלרד: ביקורת המדינה תהפוך לגוף שופט
▪  ▪  ▪
נגב. הנחקרים עלולים שלא לדבר בכנות ובגילוי לב

עו"ד ד"ר דורי קלגסבלד, אשר ייצג את יואב גלנט בפני מבקר המדינה, טוען שבפרשת הרפז ניסו והצליחו קצינים בכירים - בקבע ובמילואים - לטרפד את מינויו לרמטכ"ל של מי שהממשלה החליטה שהוא המתאים ביותר לתפקיד. קלגסבלד דיבר (יום ג', 22.5.12) במושב על הטלת אחריות בידי מבקר המדינה, שהתקיים בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין. הוא העיר, כי את נושא גלנט בדקו במקביל בג"ץ, ועדת טירקל, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, "ואז לא היה סיכוי שיקחו אותו".
פרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן אמר, כי ככלל יש להיזהר בהטלת אחריות אישית בידי גופים מבקרים - כשם שאין ממהרים להרים את מסך ההתאגדות. "אנחנו לא רוצים שהמינהל יתנהג בצורה מתגוננת, שעובדי ציבור ונבחרי ציבור יחששו לפעול שמא יחויבו מכיסם", הוסיף. הוא הביע את החשש מפני הטלת אחריות בידי מבקר המדינה, כאשר במקביל הסמכות בנושא מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה.
יו"ר ועד מחוז ת"א של לשכת עורכי הדין, אפי נוה, סבור שביקורת המדינה הרחיקה לכת בשנים האחרונות ויצרה "פוליטיקה מתגוננת". לדבריו, פוליטיקאים נבחרו כדי למשול, ולא היה מקום למשל להפסיק את כהונתו של אהוד אולמרט בשל ההאשמות נגדו. נוה סיפר, כי בסמוך ללשכת שר הפנים יושבים 11 או 13 עורכי דין, וזהו משל למצב בו הפוליטיקאים עוסקים כל העת ב"לכסת"ח את עצמם". הוא תהה מדוע דווקא אלי ישי ישלם את המחיר על השריפה בכרמל ולא איש מהשרים שקדמו לו.
עו"ד נוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב אמרה, כי ביקורת המדינה היא הליך חוקר שמטרתו להגיע למסקנות שייושמו במהירות, והדבר עומד בסתירה לכללים החלים בעת הטלת אחריות אישית בהליך פלילי. "יש פה חוסר התאמה בין הכלים של מבקר המדינה לבין התוצאה הקשה והפוגענית שעלולה להיות למהלך שלו", טענה נגב. לדבריה, הנחקרים בפני המבקר עלולים שלא לדבר בכנות ובגילוי לב, אם יידעו שעלולה להיות מוטלת עליהם אחריות אישית ואם יידעו שהחיסיון של דבריהם אינו מובטח. נגב טענה, כי יש להעניק זכויות של אזהרה, שימוע, קבלת החומר וחקירת עדים למי שעלול להיפגע בידי המבקר. לסיכום אמרה נגב, כי אין זה נכון שמבקר המדינה יעסוק בהטלת אחריות אישית - במיוחד לנוכח העובדה שבכל המקרים מדובר בנושאים שבתחום הפלילי.
יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכה, אשר אקסלרד, אמר גם הוא, כי ביקורת המדינה עלולה להפוך לגוף המתחרה ברשויות האכיפה ובבתי המשפט, והיא תהפוך לגוף תובע ואפילו לגוף שופט. "מה שהולך כאן לאיבוד זה המעמד הייחודי של ביקורת המדינה: לבדוק תהליך ולמנוע חזרה על ליקויים", טען. "המלצות אישיות צריכות להיות רק במקרים נדירים וקיצוניים, כאשר מדובר במעשים פליליים או כמעט פליליים".
הפרשן המשפטי של גלובס, עו"ד יובל יועז, הזהיר גם הוא מפני טשטוש התחומים בין ביקורת המדינה לבין הפן הפלילי. הוא סבור, כי הדבר יפגע לא רק בזכויות המבוקרים, אלא גם בתפקידו של מבקר המדינה - לדרוש מעובדי הציבור ונבחרי הציבור רמת גבוהה יותר מאשר המינימום הפלילי. הוא הציע לשקול הטלת דין משמעתי גם על נבחרי ציבור.

תאריך:  22/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנגדות להטלת אחריות אישית בידי מבקר המדינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
"בימים אלו אנו עדים למלחמת עולם כלכלית, אבל פה בישראל נעשה מאמץ למזער את הפגיעה"
איתמר לוין
"יש ניסיונות להשתיק את ביקורת המדינה, כי היא עונה על דרישת הזמן המחייב ביקורת חדה, חריפה ובלתי מתפשרת"    מדגיש שיש צורך בראיות חד-משמעיות לשם הטלת אחריות אישית על נבחרים ופקידים
מערכת אתר ערוץ הספורט
המאמן הפורטוגלי, שהיה חתום עד 2014, חתם לטווח ארוך בברנבאו
עופר וולפסון
תקציב לשכתו של רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, הממוקם במגדל פלטיניום ברחוב הארבעה בתל אביב, מסתכם ב-1.6 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות
איציק וולף
ח"כ רוני בר-און נכנס לתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת    אמר כי יפעל יחד עם חברי הוועדה וועדות המשנה על-מנת להבטיח שמערכת הביטחון תהיה ערוכה לכל תרחיש ולכל איום, אם מבית ואם מחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il