X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר הפיטורים העלה רוכברגר טענות שקריות נגד עו"ד איילת שושני-ג'ינו הליך השימוע היה פגום ותוצאתו נקבעה מראש העירייה ביזתה את בית הדין והפרה את התחייבותה למבקר המדינה
▪  ▪  ▪
רוכברגר. ישלם מכיסו 25,000 שקל [צילום: ליאור קורן]
למה על חשבון הציבור?
ביה"ד לעבודה אומנם קבע שיצחק רוכברגר ישלם מכיסו 25,000 שקל - מחצית מההוצאות שנפסקו לטובת איילת שושני-ג'ינו - אך קופת עיריית רמת השרון תשא בתשלום של מאות אלפי שקלים כפיצוי לעורכת הדין המפוטרת. מן הראוי שמשרד הפנים יתערב ויטיל את התשלום באופן אישי על ראש העירייה, שהתנהגותו הכוחנית והבלתי-חוקית היא שהכניסה את העירייה לבוץ הזה.

ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, פיטר משיקולים זרים ושלא כדין את עו"ד איילת שושני-ג'ינו, ולאחר מכן העלה נגדה טענות שקריות. כך קבע (20.5.12) בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אשר חייב את העירייה לפצות את שושני-ג'ינו בסכום יוצא דופן של 24 משכורות ובהוצאות של 50,000 שקל, תוך שהוא מעיר שמקצת מהלכיה של העירייה היו נגועים בבזיון בית המשפט. רוכברגר חויב אישית בתשלום מחצית מן ההוצאות.
שושני-ג'ינו הועסקה בעירייה 15 שנה, ובין היתר הייתה אחראית על נכסי העירייה ויועצת ראש העירייה לענייני מעמד האישה. הנשיא היוצא של בית הדין (ומנהל בתי המשפט הנכנס), מיכאל שפיצר, קבע, כי שושני-ג'ינו פוטרה משום שטיפלה בתביעה שהגישה העירייה נגד אחותו של רוכברגר, טובה מאיר, בגין החזקת נכס שלא כדין ומשום שהתנגדה למהלכיו של רוכברגר להקנות זכויות בנייה מוגדלות לחברת מג'יק פיוצ'ר בהקמת בית דיור מוגן בעיר.
טרוניות אחרי 15 שנה ללא כל תלונה
העירייה העלתה שורה של טענות כנגד שושני-ג'ינו, אך שפיצר דוחה אותן אחת לאחת. בין היתר הוא קובע, כי העירייה האשימה של שושני-ג'ינו באי עדכונו של ספר נכסים - בעוד שבהליך אחרים טענה שכלל לא היה קיים; היא נאחזה בתלונות בודדות של אזרחים, אשר מטבע הדברים לא תמיד היו מרוצים מהתשובות שקיבלו משושני-ג'ינו; והתעלמה ממכתבי שבח רבים שקיבלה שושני-ג'ינו מאזרחים אחרים. עוד עומד שפיצר על העובדה, שבכל 15 שנות עבודתה של שושני-ג'ינו היא לא קיבלה ולו הערה אחת על תיפקודה - והנה, לפתע, שולפת העירייה שורה ארוכה של טרוניות שלא תועדו. עוד מעיר שפיצר, כי העירייה עצמה שיבחה את שושני-ג'ינו על עבודתה בהקשר אחר, ושינתה את טעמה לפי צרכיה.
שפיצר מותח ביקורת חריפה גם על התנהלותה של העירייה בהליך בבית הדין. בין היתר הוא מעיר, כי העירייה ציטטה את רוכברגר כמי שאמר לשושני-ג'ינו "יש תלונות עליך מתושבים, על ההתנהגות שלך" - אך השמיטה את המשך המשפט, בשיחה שהוקלטה בידי שושני-ג'ינו: "לעומת זה יש כאלה שמוכנים להתאבד בשבילך, תושבים". העירייה הגישה מכתב בו נטען ששושני-ג'ינו מאחרת לעבודתה ונעדרת ממשרדה - אך המכתב נכתב רק לאחר השימוע שנערך לה, כאשר בהוראתו של רוכברגר הוצמד לה מפקח שעקב אחרי כל תנועה שלה.
עוד מציין שפיצר, כי העירייה הפרה את התחייבותה בפני מבקר המדינה שלא לפטר את שושני-ג'ינו בטרם יחליט המבקר האם להעניק לה הגנה של חושפת שחיתויות. השימוע שנערך לשושני-ג'ינו היה פגום אף הוא, העירייה התיימרה לקבל החלטה יום אחד בלבד לאחר שבא-כוחה של שושני-ג'ינו שטח בפניה את עמדת מרשתו "ולמעשה ההחלטה כבר התגבשה עוד בטרם הוחל בו". ומעל הכל: בית הדין הורה בהליך ביניים להשיב את שושני-ג'ינו לעבודה, אך העירייה התעלמה מהוראה זו.
"אני אמצא איזה פיסקה"
שפיצר מצטט דברים שאמר רוכברגר בשיחה עם שושני-ג'ינו: "את לא תוכלי לחייב אותי לעבוד איתך. מספיק שאני מתחת לאדמה, לא יודע מה, אני אמצא איזה פיסקה, לא יודע מה, שאומרת זה וזה, ככה וככה, והוא לא יכול להסתדר, ואני אומר: רבותי, תודה רבה עד פה, קדימה. יש לי דוח שאמר: ניסיתי לעשות, נתתי לה את המינוי, טעיתי, זה לא עובד, אני רוצה לשנות את הפורמט, אני מעביר אותה. מה, בית משפט יכול למנוע את זה?" לדברי שפיצר, "אין זו אלא אמירה שיש בה כדי להצביע על שיקולים זרים המניעים את ראש העיר".
שפיצר מוסיף: "הדברים מעידים על כך שראש העיר ביקש לפטר את התובעת ובנחישותו לפעול כך, גמר אומר בלבו לעשות כל שבכוחו כדי להביא לפיטורים - בין אם על-ידי הוצאת כספי ציבור והצעת תנאי פרישה מיטיבים לתובעת, ובין אם על-ידי טפילת עילות פיטורים שבחלקן אין ממש. זוהי אינה פעולה תמת לב של מעסיק המבקש להורות על פיטורי עובד שכשל".

תאריך:  24/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוכברגר פיטר עורכת דין שתבעה את אחותו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אבל ביה"ד אישר את פיטוריה!
aviku  |  25/05/12 09:42
 
- היא לא יכולה להמשיך לעבוד
בני בנקר  |  25/05/12 12:52
2
כנראה אדם מושחת
תושב רמת השרון  |  25/05/12 10:13
 
- כנראה שהשתן עלה לו לראש
חושב שהוא דיקטטור  |  25/05/12 12:34
3
תמיד מפטרים את מי שצודק
58  |  25/05/12 11:12
4
פעולתה עו"ד איילת שושני-ג'ינו
תושב ותיק  |  25/05/12 11:14
5
בושה לעירנו שזהו ראש העירייה!
יליד רמת השרון  |  25/05/12 11:30
6
הפשע ניצח עם ניסוח מכובס ל"ת
נוב'  |  25/05/12 13:18
7
ואיכן הוא התחנך אם לא בהסתדרות
י.צ.  |  25/05/12 14:54
8
ומה עם קרדיט לעו"ד אילן סובל? ל"ת
עו"ד שיודע  |  25/05/12 14:54
9
זו הטלת קלון בראש העיר-הביתה!! ל"ת
להתארגן  |  25/05/12 15:52
10
מה קורה שם ברמת השרון ?
פישלזון  |  25/05/12 16:00
11
הצדיק רוכברגר הוא גם כן עו"ד ל"ת
צדיק כתמר יפרח  |  25/05/12 16:00
12
"חכמי המשפט" עוד לא מצאו פתרון
איפה השוויון   |  26/05/12 01:40
13
הביית ושלום
תושב  |  26/05/12 11:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
איש העסקים מאיר גורביץ' הגיש הצעת רכש מיוחדת לרכישת כ-26.4% ממניות החברה תמורת 10.4 מיליון שקל    לאחרונה עצר ביהמ"ש העליון הקצאת מניות בחברה לבנו יוסף גורביץ'
איציק וולף
למרות אווירת המשבר בסיום היום השני לסבב השיחות בבגדד סיכמו הצדדים לחדש את השיחות בעוד שלושה שבועות בז'נווה    ספינות של הצי האירני הצילו ספינת משא אמריקנית ממתקפה של שודדי ים
מערכת אתר ערוץ הספורט
דאנסטון ומיצ'ל הצטיינו לעיני יציעים כמעט ריקים ונתנו לשמיר טעם טוב
מחלקה ראשונה
אביגדור פלדמן: לפרקליטות אין קוד אתי ברור ומופנם    שוקי למברגר: יש מספיק גופים שמפקחים על הפרקליטות    איל רוזובסקי: רק 135 תלונות על הפרקליטות הוגשו בעשור האחרון
עופר וולפסון
הנחיית משרד התקשורת נמסרה לאחר שפלאפון הפסיקה לנייד קווים לגולן טלקום, לטענתה עקב אי עמידה של גולן בתנאי תוכנית ניידות המספרים    פלאפון: "קיבלנו עשרות תלונות על ניודים כפויים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il