X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עורך דינו של תובע ייצוגי שתביעתו תתקבל, לא יקבל שכר לפי שעות אלא באחוזים מתוך הסכום שייגבה בפועל לטובת חברי הקבוצה; השכר היחסי יירד ככל שהסכום יעלה
▪  ▪  ▪
גרוניס. למנוע עבודת יתר ותביעות גבוהות מדי [צילום: פלאש 90]

"אנו סבורים שבתביעות ייצוגיות שעניינן בסעד כספי יש לאמץ את שיטת האחוזים כשיטה המקובלת לקביעת שכר הטרחה של עורך הדין המייצג. שיעור האחוזים שייפסק יושפע הן מנסיבותיו הספציפיות של ההליך, הן מהאופן בו הסתיים ההליך והן מגובה הסכום שנפסק. כמו-כן, יחושב שיעור שכר הטרחה מתוך הסכום שנגבה על-ידי הקבוצה בפועל. כמו-כן, מן הראוי לפסוק את שכר הטרחה בשיעור מדורג, במובן זה שככל שסכום הזכייה גדל, אחוז שכר הטרחה קטן". כך קובע (23.5.12) נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בפסק דין מנחה ראשון בסוגייה זו.
גרוניס מסביר, כי קביעת שכר הטרחה לפי שעות, "עלולה לתמרץ את עורכי הדין לעבודת יתר" אשר תכביד גם על בית המשפט, ואף עלולה לנגוס נתח גדול מדי מן הסכום שייפסק לטובת הקבוצה. עוד אומר גרוניס, כי לא תמיד קיים מיתאם בין היקף העבודה לבין התוצאה והוא מדגים: "אין לומר כי עורך דין שהשקיע 100 שעות בניסיון להגיע להסכם פשרה בסך מיליון ש"ח, היה משקיע פי 10 שעות עבודה על-מנת להגיע להסכם פשרה של 10 מיליון ש"ח".
לפיכך אומר גרוניס - בהסכמת הנשיאה בדימוס דורית ביניש והשופטת עדנה ארבל - כי בתביעות ייצוגיות בהן הסעד הנתבע הוא כספי (הרוב המכריע של התביעות הייצוגיות, א.ל), מן הראוי ששכרו של עורך הדין ייקבע באחוזים מהסכום שייפסק לטובת הקבוצה. בהקשר זה מדגיש גרוניס מספר נקודות:
  • שכר טירחתו של עורך הדין ייגזר מהסכום שנגבה בפועל על-ידי הקבוצה ולא מהסכום שנפסק, דבר שימריץ אותו לפעול לכך שהקבוצה תקבל את כל הסכום שנפסק לטובתה.
  • "שיעור שכר הטרחה בהליך שהסתיים בפסק דין לטובת הקבוצה המייצגת יהא גבוה משיעור שכר הטרחה בהליך שהסתיים בדרך של הסכם פשרה. ברי, כי אף לעניין זה ניתן להבחין בין סוגים שונים של הסכמי פשרה, כאלו אליהם מגיעים הצדדים בשלב הדיון בבקשת האישור, מיד לאחר שהתקבלה ההחלטה לאשר הבקשה או לקראת סופו של ההליך".
  • שכר הטרחה ייפסק בשיעור מדורג, כאשר ככל שסכום הזכייה גדל, אחוז שכר הטרחה קטן. זאת, בין היתר, כדי להקטין את התמריץ להגיש תביעות ייצוגיות בסכומים גדולים מדי.
הדברים נאמרים בהחלטה בעניין התביעה הייצוגית שהגיש בשנת 1995 משה שמש המנוח נגד מנהליה של חברת הבנייה רייכרט לאחר שזו התמוטטה. התביעה הסתיימה בפשרה בבית המשפט העליון (אשר לדברי גרוניס יש לראות אותה כפסק דין לטובתו של שמש), וכעת נותר להכריע בשאלת שכר הטרחה שיקבלו באי-כוחו של עזבון שמש, עוה"ד רמי בן-נתן ונדב אולגן.
חברי הקבוצה קיבלו 16 מיליון שקל, ובית המשפט העליון פסק שבן-נתן ואולגן זכאים לשכר טירחה מדורג המסתכם ב-3.25 מיליון שקל. מאחר שחלק מהסכום כבר שולם, יקבלו השניים כעת מיליון שקל.

תאריך:  24/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שכר טירחה בייצוגיות - באחוזים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ראוי שעו"ד ישתכרו באחוזים...
ירון זכאי 1  |  24/05/12 22:12
2
גרוניס - ממציא הגלגל מחדש...
לייבלה  |  24/05/12 23:18
3
תביעה משנת 95! זה בית משפט?
שייייקה  |  25/05/12 00:49
 
- לאן גרוניס ובייניש ממהרים ?
פרצלה  |  25/05/12 01:22
4
להחיל % במשפטיי גירושין ל"ת
יהיו נאמנים ללקוח  |  25/05/12 02:20
 
- בתיקי ג' יש בעיה בנאמנות ללקוח ל"ת
סדום ועמורה  |  25/05/12 16:03
5
ומאחר דחכימתו כולי האי
יש מיש  |  26/05/12 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אישר מתן פסק דין נגד הצד שלא התייצב לדיון    זילברטל: מערכת המשפט אינה יכולה לגלות סובלנות ואורך רוח כלפי התנהלות מזלזלת ומניפולטיבית
איתמר לוין
לאחר הפיטורים העלה רוכברגר טענות שקריות נגד עו"ד איילת שושני-ג'ינו    הליך השימוע היה פגום ותוצאתו נקבעה מראש    העירייה ביזתה את בית הדין והפרה את התחייבותה למבקר המדינה
עופר וולפסון
איש העסקים מאיר גורביץ' הגיש הצעת רכש מיוחדת לרכישת כ-26.4% ממניות החברה תמורת 10.4 מיליון שקל    לאחרונה עצר ביהמ"ש העליון הקצאת מניות בחברה לבנו יוסף גורביץ'
איציק וולף
למרות אווירת המשבר בסיום היום השני לסבב השיחות בבגדד סיכמו הצדדים לחדש את השיחות בעוד שלושה שבועות בז'נווה    ספינות של הצי האירני הצילו ספינת משא אמריקנית ממתקפה של שודדי ים
מערכת אתר ערוץ הספורט
דאנסטון ומיצ'ל הצטיינו לעיני יציעים כמעט ריקים ונתנו לשמיר טעם טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il