X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שהמציאות הביטחונית מצדיקה את ההגבלות שהטיל צה"ל קורא עם זאת לבחון את האפשרות להרחיב את השימוש בחריגים ולבחון בצורה פרטנית בקשות לאיחוד של בני זוג
▪  ▪  ▪
עזה. חשש של ממש ממעבר בין האיזורים [צילום: פלאש 90]

בג"ץ מאשר את הנוהל שקבעה המדינה בנוגע למעבר פלשתינים מרצועת עזה ליהודה ושומרון, אם כי הוא קורא להחיל אותו בצורה גמישה יותר כאשר מדובר במי שאינם חשודים בפעילות טרור. את פסק הדין כתבה הנשיאה בדימוס דורית ביניש, בהסכמת השופטות מרים נאור ואסתר חיות.
בשנת 2000 צמצם צה"ל בצורה משמעותית את מתן ההיתרים למעבר מעזה ליו"ש, ובמארס 2009 גיבש נוהל מסודר לטיפול בבקשות אלו. נקבע בו, כי "על-רקע המצב הביטחוני-מדיני ברצועת עזה, החליט הדרג המדיני לצמצם את תנועת התושבים בין רצועת עזה לאזור יהודה והשומרון למינימום ההכרחי". סגן שר הביטחון קבע, כי המדיניות תצומצם לנימוקים הומניטרים חריגים ביותר, כאשר קשרי משפחה לעצמם אינם עונים לקריטריון זה. ככלל נקבע, כי מעבר יתאפשר רק אם תושב יו"ש זקוק לסיוע צמוד בשל מצבו הרפואי ואין אדם אחר המתאים לכך פרט לקרובו המתגורר בעזה; כאשר מדובר בקטין עד דיל 16 שאחד מהוריו נפטר, האחר מתגורר ביו"ש ואין אדם אחר שיטפל בו; או כאשר מדובר בקשיש מעל גיל 65 המצוי במצב סיעודי ואין אדם אחר שיכול לטפל בו.
המוקד להגנת הפרט עתר נגד נוהל זה וביקש לבטלו, כאמור בג"ץ דחה את העתירה. ביניש אומרת: "במציאות הביטחונית הקשה בה אנו חיים, ובעת שארגוני הטרור המצויים בעזה ובאיו"ש ממשיכים לפעול במרץ בניסיון לפגוע במדינת ישראל ותושביה, קיים חשש של ממש מהתרת תנועה חופשית בין האיזורים, נוכח הפוטנציאל הטמון מניצול פלטפורמה זאת לצורך קיום קשרים עם גורמי טרור באיזורים השונים - אימונים צבאיים, גיוס, העברת מידע, פקודות וכיוצא באלה. מציאות זאת חייבה להותיר בידי מדינת ישראל את שיקול הדעת בהתרת המעבר בין האיזורים".
ביניש מוסיפה: "בתחומים של מומחיות ביטחונית בית משפט זה אינו נוהג לשים עצמו בנעלי הרשויות המוסמכות לכך, עליהן מוטלת מלוא האחריות לשמירת הביטחון והסדר הציבורי - בענייננו הן בשטחי ישראל והן בשטחי איו"ש. המציאות הביטחונית הקשה בה אנו מצויים אינה חדשה עימנו, ונראה למרבה הצער כי תיאורם של המשיבים באשר לפוטנציאל הסיכון הטמון בהתרת מעבר חופשית בין עזה לאיו"ש אינו קלוט מן האוויר. במצב דברים זה, ונוכח המציאות הנוכחית, נראה כי לכל ברור, שלא ניתן לאפשר מעבר חופשי כבקשת העותרים בין שטחי עזה לאיו"ש, וכי גיבושה של מדיניות מצמצמת בהקשר זה מתיישב עם חובות המשיבים לשמירה על ביטחון ישראל והאיזור".
עם זאת אומרת ביניש, כי המדיניות הנוכחית פוגעת בצורה קשה במיוחד בפלשתינים שאינם מעורבים בטרור, ונראה שהמדינה מפעילה בצורה מצמצמת את החריגים שנקבעו בנוהל. "ייתכן שראוי ליישם את החריגים באופן שיאפשר את שמירת הקשר בין קבוצות אלה לבין בני משפחתם מקרבה ראשונה - גם אם קיימים בשטח הרצועה בני משפחה מקירבה רחוקה יותר", היא אומרת.
באותו הקשר מוסיפה ביניש: "הגם שלא מצאנו כי יש בידינו להתערב במדיניות שלא להתיר, על דרך הכלל, מעבר והשתקעות על-רקע נישואין של בני זוג המתגוררים בשני האיזורים, נראה לנו כי אין מקום לחסום באופן גורף את כלל הבקשות מסוג זה. לפיכך, במסגרת הפעלת שיקול דעתו של המתאם בהקשר זה, מן הראוי כי טרם קבלת החלטה כאמור יבחנו מכלול הנסיבות הנוגעות לבני הזוג, בכלל זה גילם של בני הזוג, מכלול היחסים המשפחתיים ומקומו של התא המשפחתי הרחב, ולכל אלה יינתן משקל הולם בקבלת החלטה סופית בסוגיה".

תאריך:  25/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ אישר מניעת מעבר פלשתינים מעזה ליו"ש
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לשם שינוי בג"ץ הפעיל שכל ישר ל"ת
בתיה  |  25/05/12 20:47
2
אין קשר בין הערבים בעזה ליו"ש
דודי30  |  25/05/12 21:04
3
מה קרה לשופטים שהם פסקו
באופן הגיוני?  |  26/05/12 01:26
4
אין מקום לרחמים על אכזרים ל"ת
הניה  |  27/05/12 11:47
5
בג"ץ שונה את המדינה היהודית.  ל"ת
אורי עמר   |  28/05/12 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משאלי דעת הקהל האחרונים בארה"ב מצביעים כי המאבק בבחירות לנשיאות שיתקיים בנובמבר צפוי להיות הדוק ביותר    46% תמיכה הן לאובמה והן לרומני
אביתר בן-צדף
סרג'נט גורדון ריי רוברטס היה גשש בדיוויזיה 101, והוא המעוטר הצעיר ביותר במדליית הכבוד    בשנת 1991 חזר לשרת בצבא ארצות-הברית
אביתר בן-צדף
בין הנבחנים הנמ"ר הישראלי
אביתר בן-צדף
הספינה החדשה תצורף לצי השלישי האמריקני, הפועל במזרח האוקיינוס השקט
עידן יוסף
נמנעות מלמלא אחר דרישות החוק המורה להעניק הנחות לקשישים המקבלים קצבת נכות בשורה של תשלומים    ועדת הפנים תקרא אותן לסדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il