X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בהחלטה שהתקבלה פה אחד גינתה מועצת הביטחון את הטבח בכפר חולה בסוף השבוע למרות תמימות הדעים ביחס למעשה הטבח עצמו חלוקות החברות על זהות האחראים לטבח שגריר סוריה באו"ם: ועדת חקירה תגיש מסקנותיה בתוך שלושה ימים
▪  ▪  ▪
דיווח על טבח נוסף [צילום: AP]
מועצת הביטחון בגינוי מילולי בלבד [צילום: AP]

ארגון זכויות אדם סורי דיווח (יום ב', 28.5.12) כי מעל לארבעים בני אדם נהרגו אתמול בעיר חמה בקרבות בין עריקי צבא לבין כוחות הנאמנים לנשיא אסד. על-פי הדיווח ירו חיילי הצבא הסורי באופן מכוון לעבר אזורים מיושבים ובין ההרוגים בעיר שבעה ילדים ונערים וחמש נשים.
עוד דווח כי אל עבר העיר בוצע ירי של טנקים ושל מסוקי קרב וכי בתים רבים התמוטטו כתוצאה מפגיעת הפגזים.
מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את הטבח שהתרחש בסוף השבוע בכפר אל חולה שבסוריה. 114 בני אדם, בהם עשרות ילדים נטבחו ונהרגו בירי פגזים ובירי מטווח קצר. תמונות הזוועה של הגופות הרבות פורסמו בתוך זמן קצר ברשת האינטרנט וגרמו לזעזוע בעולם כולו.
"חברות מועצת הביטחון דורשות שממשלת סוריה תפסיק באופן מיידי את השימוש בנשק כבד במרכזי מגורים של אזרחים ושתסיג מייד את חייליה ואת הנשק הכבד שלהם מתוך ומסביב למרכזי אוכלוסיה ותשיב אותם לבסיסיהם", הודיע דובר המועצה מייד לאחר הישיבה שהתקיימה בדלתיים סגורות.
במהלך הישיבה מסר הגנרל רוברט מוד, ראש צוות משקיפי האו"ם בסוריה, דיווח למועצת הביטחון על הנעשה בסוריה. "הדיווח של הגנרל מוד הטיל את האשמה על הממשלה הסורית. בביצוע הפשעים הללו, משטר אסד מטביע יותר את סוריה באימה ובכאוס ומאיים על היציבות האזורית", אמר שגריר צרפת באו"ם מייד לאחר הישיבה.
אולם התמיכה הגורפת בגינוי הטבח אינה בהכרח מחייבת האשמה גורפת של משטר אסד בביצוע הטבח. רוסיה, אשר עד כה סייעה למשטרו של אסד והצילה אותו מפני גינויים במועצת הביטחון, מפקפקת בהנחה האוטומטית כי הנשיא הסורי אחראי לטבח. "עדיין לא ברור מה קרה שם ומה הוביל למה. זה נכון שהגנרל מוד אישר שטנקים היו שם ושהיה שימוש בארטילריה כבדה, אך הוא לא קישר את ההפגזה למספר המתים הגבוה", אמר השגריר הרוסי.
שגריר סוריה באו"ם נתלה גם הוא באופן שבו נמצאו הגופות הרבות וטען כי לא ייתכן שמדובר באנשים שנהרגו בהפגזה ארטילרית כבדה. לדבריו, מדובר במעשה שביצעו קבוצות הטרוריסטים הפועלות במדינה - גורמי האופוזיציה המתנגדת למשטר אסד. "קבוצות הטרוריסטים החמושות ביצעו מתקפות כאלה מאז תחילת המשבר בסוריה. מי שביצע את הפשעים הללו יועמד לדין בפני מערכת הצדק הסורית".
עוד הוסיף השגריר הסורי כי ממשלת סוריה מגנה בחריפות את הטבח ואף החליטה על הקמת ועדת חקירה אשר אמורה להגיש את מסקנותיה בתוך שלושה ימים במטרה לאתר את האחראים לטבח בחולה.
אולם מעדויות שהחלו להיחשף היום ברשתות החברתיות עולה כי התוקפים בחולה היו אנשי השאביחה, המליציות העלאוויות הנאמנות לנשיא אסד. דברים ברוח זו אמרה אחת מניצולות הטבח אשר התבקשה להגיב לטענה כי מדובר באנשי אל-קאעידה שרצחו את הילדים. לדבריה, העלאווים הפגיזו את הכפר ולאחר מכן החלו בפשיטה על הבתים וברצח המוני.

מאמץ בריטי לשכנע את רוסיה להצטרף למאמץ

בינתיים צפויים להתקיים בזירה המדינית מספר אירועים משמעותיים במהלך היום הקרוב. מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי אנאן נחת בדמשק שם ייפגש עם בכירי המשטר הסורי ובראשם עם הנשיא בשאר אסד.
במקביל יוצא שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, לביקור ברוסיה, שם הוא צפוי לנסות ולשכנע את מארחיו להירתם למאמץ הבינלאומי להביא לשינוי פוליטי בסוריה.
אולם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, נראה רחוק כתמיד מהצטרפות למקהלת המגנים של סוריה. לדברי לברוב, הוא מודאג ביותר מהטבח בו נהרגו ביום שישי 114 מתושבי חולה שבסוריה, אולם מוסקבה תולה את האשמה בשני הצדדים. "לפנינו מצב שבו שני הצדדים, למעשה, מעורבים במותם של אזרחים תמימים", אמר במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם הייג.
לברוב הוסיף כי בינו לבין הייג ישנה הסכמה על הצורך להביא להפסקת האלימות בסוריה. עוד מתח ביקורת על עמדתן של מדינות במערב הגורסות כי לא ניתן לפתור את המשבר בסוריה ללא הדחת הנשיא אסד.
גם הסינים הצטרפו למגני מעשה הטבח. ממשרד החוץ הסיני נמסר כי סין מזועזעת ממספר הקורבנות בחולה ומגנה באופן החמור ביותר את הרציחות האכזריות של אזרחים מהשורה, בפרט נשים וילדים. אולם גם סין, בדומה לרוסיה, נמנעה מלקשר בין הטבח לבין המשטר הסורי שזכה בעבר להגנתה במועצת הביטחון של האו"ם.

תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשרות הרוגים בעיר חמה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למפלצות אדם כאלה מוסר ביבי את ל"ת
יהודה ושומרון-נו?  |  28/05/12 09:11
2
האיסטרטגיה החדשה של אסד:
חשדנית  |  28/05/12 09:21
3
רצח עם המוני בידי הממשל הסורי
דודי30  |  28/05/12 10:40
4
ביבי,עם ישראל קורא לך לשתוק !!
חשדנית  |  28/05/12 10:43
5
רבין ופרס מסרו חלקי ארץ ישראל ל"ת
לרוצחים כאלה ממש.  |  28/05/12 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
"הפרטה איננה מילת קסם, ואין היא יכולה להוות עילה להתפרקות המדינה מחובותיה"    קובע שאם המדינה תחליט להמשיך בהפרטה - עליה לוודא שהתקצוב יאפשר את מתן השירותים כיאות
הדר פרבר
נלחמת בסנקציות שהוטלו נגדה במסגרתם נותקה מהמסלקה הבינלאומית
איתמר לוין
דחה עתירה נגד התיקון לחוק המאפשר להעביר 800,000 דונם בשתי פעימות - אם כי קורא ליישם את התיקון בזהירות    אסר על מכירת יותר מ-16 דונם לבעלים בודד לפני שייקבעו נהלים ברורים לעסקות כאלו
הדר פרבר
ילדה גרמניה בת שמונה הפכה לשפחה וחיה בתנאי בידוד והתעללות    אמה של הילדה הייתה נשואה בעבר לאחד החוטפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il