X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוצאות מחקר חדש מראות כי גורמים מטבוליים חשובים יותר בניבוי הסיכון למחלות קרדיווסקולריות מאשר עודף משקל בלבד אנשים עם בריאות מטבולית טובה אינם בסיכון למחלות לב עתידיות - גם אם הם שמנים
▪  ▪  ▪
תלוי בגורמים נוספים [צילום: AP]

אדם הסובל מהשמנה אינו בהכרח נמצא בסיכון גבוה למחלה קרדיווסקולרית (של הלב וכלי הדם) ולמוות. אלו ממצאי מחקר בריטי חדש.
האנשים שבסיכון הם אלו הסובלים מהשמנה בשילוב עם גורמי סיכון מטבוליים אחרים. כך לדברי החוקרים מאוניברסיטת קולג' לונדון.
תוצאות המחקר שערכו עומדות בקו אחד עם ממצאי מחקרים קודמים שהגדירו בריאות מטבולית כרמות נורמליות של סמנים כמו לחץ דם, רמות סוכר בדם, רמות כולסטרול HDL - הכולסטרול "הטוב", וחלבון מגיב-C, שהוא מדד לדלקתיות בגוף.
אנשים עם בריאות מטבולית טובה אינם בסיכון למחלות לב עתידיות - גם אם הם שמנים - כתבו החוקרים. מצד שני, אנשים שאינם סובלים מהשמנה אך בריאותם המטבולית אינה טובה נמצאים בסיכון בדיוק כמו אנשים שמנים לא בריאים.
הממצאים, שפורסמו ב-Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, מבוססים על יותר מ-22,000 משתתפים בגיל העמידה שהשתתפו במחקרים בריאותיים לאומיים שבוצעו באנגליה ובסקוטלנד.
לדברי החוקרים, התוצאות מראות כי גורמים מטבוליים חשובים יותר בניבוי הסיכון למחלות קרדיווסקולריות מאשר עודף משקל בלבד. מנקודת מבט רפואית, אבחון על בסיס פרופיל מטבולי יכול לעזור ולזהות את אלו - בין אם בקרב השמנים ובין אם לא - שיש לטפל בהם בתרופות או בעזרת שינויים בתזונה ובהרגלי הפעילות הגופנית.
הם הדגישו כי יש לעודד אנשים הסובלים מהשמנה להוריד במשקל כדי ליהנות מבריאות טובה יותר, אך יש לדייק בדרך בה סורקים אנשים בחיפוש אחר סיכון מטבולי. לדוגמה, אדם בוגר עם אינדקס מסת גוף - היחס בין הגובה למשקל - של 30 או יותר נחשב כמי שסובל מהשמנה. BMI נורמלי הוא בין 18.5 ל-24.9, ו-BMI בין 25 ל-29.9 נחשב לעודף משקל.
להתמקד לא רק בהשמנה
במהלך עשרים השנים האחרונות, שיעור ההשמנה עלה בצורה משמעותית בארצות הברית. יותר משליש מהאמריקנים סובלים מהשמנה, כך על-פי נתונים של המרכז לבקרת מחלות.
לצורך הדוח החדש, אספו החוקרים נתונים על ה-BMI של המשתתפים ועל הפרופיל המטבולי שלהם, ועקבו אחריהם לאורך שבע שנים בממוצע. לאחר מכן הם בדקו כמה מהם מתו במהלך תקופת המחקר ומה היו גורמי המוות.
אף אחד מהמשתתפים לא סבל ממחלת לב בתחילת המחקר. כמעט רבע מהם סבלו מהשמנה, ורק מעט מתחת לרבע מאלו נחשבו "שמנים בריאים מבחינה מטבולית", כלומר ללא לחץ דם חריג, רמות כולסטרול לא בריאות, רמות סוכר לא תקינות או דלקתיות בגוף.
במהלך תקופת המחקר, יותר מ-600 משתתפים מתו מגורמים הקשורים ללב ו-1,800 מגורמים אחרים.
המשתתפים שסבלו מהשמנה ומבריאות מטבולית טובה לא היו בסיכון גבוה יותר למות ממחלה קרדיווסקולרית בהשוואה לאנשים לא שמנים עם בריאות מטבולית טובה, אך הן משתתפים שמנים והן כאלו שלא סבלו מהשמנה וסבלו מבריאות מטבולית לקויה היו בסיכון גבוה ב-59% ו-64%, בהתאמה, למות ממחלת לב, בהשוואה לאנשים בריאים לא-שמנים.
בקרב משתתפים עם בריאות מטבולית לקויה, למשתתפים שלא סבלו מהשמנה היו רמות גבוהות של לחץ דם ושל דלקתיות - בהשוואה לאלו שהיו בקבוצת המשתתפים השמנים שאינם בריאים בהיבט המטבולי. המשתתפים השמנים עם הבריאות הטבולית הלקויה היו בסיכון גבוה ב-72% למות מגורמים שאינם קשורים ללב בהשוואה לאלו שהיו בבריאות טובה. לתוצאות אלו הגיעו החוקרים לאחר שלקחו בחשבון את גיל המשתתפים, מין, הרגלי עישון, פעילות פיסית ומצב סוציואקונומי.
המחקר הראה כי התוצאות נשארו כמעט זהות לאחר שהחוקרים השתמשו בהיקף המותניים כדי להגדיר השמנה, במקום ב-BMI.
אחד מיתרונות המחקר הוא המספר הרב של המשתתפים, אך בגלל שנמדדו רק גורמי סיכון מטבוליים בתחילת המחקר, ייתכן שחלק מהמשתתפים השמנים, שהיו עם בריאות מטבולית תקינה, פיתחו גורמי סיכון לא בריאים מאוחר יותר.
המחקר הדגיש את הצורך בחשיבה רחבה יותר לגבי השמנה ולא בהתמקדות במשקל הגוף בלבד, כלומר, קיומם של אנשים הסובלים מהשמנה ונאבקים במשקל אך ללא גורמי סיכון מטבוליים, או להפך - אנשים עם גורמי סיכון מטבוליים הנמצאים במשקל תקין.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמנה לא מעלה הסיכון למחלות לב?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עבודות השיפוצים, שמטרתן להיערך לבצורת החשמל האפשרית הקיץ, יגיעו לסיומן לקראת תחילת חודש יוני, והן כוללות השמשת יחידות ייצור שלא פעלו זמן רב
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון פוסל את הקביעה לפיה יש חיים שמוטב היה לא לחיותם    הורים שיוכיחו שהביאו ילד לעולם בשל רשלנות רפואית, יוכלו לקבל פיצוי גדול בהרבה אשר יכסה את כל הוצאותיו של הילד ויכלול גם פיצוי משמעותי על נזק לא ממוני
אביתר בן-צדף
ארצות-הברית העבירה לפיליפינים ספינה של משמר החופים, שהוצאה משירות
עופר וולפסון
לפני כשלושה חודשים השקיעה ג'נרל אלקטריק באינסייטק של מוטי זיסר כ-14 מיליון דולר    ההשקעה - באמצעות הלוואות המירות למניות, ומשקפת לחברה שווי של 75 מיליון דולר לפני הכסף
עופר וולפסון
החברה זכתה בחוזה ראשון של צבא פינלנד לאספקת מערכות מודיעין מתקדמות לחיילי חי"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il