X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוען שדני דנקנר ומשפחתו הקימו בניגוד לחוק מתחם בן 700 מ"ר על קרקע המיועדת לתעשיה, ובנו בניין מגורים, מבני שירות, סככות, פרגולות, מגרש טניס, בריכה ויקב
▪  ▪  ▪
דנקנר. 80 מ"ר הפכו ל-700 מ"ר [צילום: בוצ´צ´ו]
שערוריית אדמות דנקנר בעתלית
איילת פישביין
בג"צ טרם החליט מה מעמדן של אדמות חברת המלח, אבל גורמים שונים, בהם משפחת דנקנר (בעסקת בנק הפועלים) והמועצה האזורית חוף הכרמל, כבר מבצעים פעולות השנויות במחלוקת * ב-2001 הודיע מבקר המדינה כי לא נמסרה לו הערכת שווי האדמות, אבל מסמך מסווג מגלה שנתוני השווי היו בידי המינהל כבר ב-1998
לרשימה המלאה

"מהשתלשלות העניינים עולה החשש, המבהיל יש לומר, כי התנהלות הנתבעים נובעת מתוך מחשבה לפיה מקרקעי הציבור הינם הפקר מוחלט, בבחינת 'איש הישר בעיניו יעשה'". כך טוען מינהל מקרקעי ישראל, בתביעה שהגיש נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, שושנה דנקנר וחברת מלח הארץ עתלית, בבקשה להרוס מבנים בשטח בן 700 מ"ר שהקימו לטענתו בעתלית על קרקע השייכת למדינה.
פרשת ביתו של דנקנר נחשפה לראשונה ב-News1 בפברואר 2007. המנהל נמנע מלפעול במשך תקופה ארוכה. מאז עברה גלגולים רבים, עד להחלטה לפעול להריסת הבית בעתלית.
לדברי המינהל, מדובר במבנה הניצב במרכזו של שטח מוקף חומה בן חמישה דונמים, ומסביבו מבני שירות, סככות, פרגולות, מגרש טניס, בריכה ויקב. הקרקעות הוחכרו בידי ממשלת המנדט לחברת פיק"א למאה שנים המסתיימות בשנת 2040, ומתוכם החכירה פיק"א בחכירת-משנה 1,003 דונם לחברת המלח הנמצאת כיום בשליטת שרי אריסון.
המינהל טוען, כי הקרקע הוחכרה במפורש אך ורק לצורכי תעשיה ולהפקת מלח, התחום בו עסקה החברה שהייתה בשליטת משפחת דנקנר עד למכירתה בשנת 2007 לאריסון. בשנת 1991 התיימרה החברה להעביר 32 דונם לבעליה - משפחת דנקנר לדורותיה ולהסתעפויותיה - אך העסקה לא הושלמה שכן המינהל לא נתן את הסכמתו להעברה זו.
עוד אומר המינהל, כי הוא הסכים לאורך השנים להקמת מבנים למגורי הפועלים שהועסקו במפעל המלח שעודנו פועל על רוב הקרקע שהוחכרה לחברת המלח. בתחילת שנות ה-90 החלו בני משפחת דנקנר לשפץ אחד ממבנים אלו, אשר שטחו המקורי היה 80 מ"ר, עד שהגיע למתחם הענק הקיים כיום. מבנה זה, טוען המינהל, "איננו מוסדר כדין, לא מבחינה תכנונית-רישויית ולא מבחינה קניינית-חוזית".
המינהל מבקש כסעד עיקרי לסלק את ידיהם של החברה ושל בני משפחת דנקנר מן המתחם, וכסעד משני - "להורות על פינוי המטלטלין וכן להרוס את כל המחוברים המצויים במקרקעין". המינהל מציין, כי הוא שומר על זכותו לתבוע בנפרד את דנקנר בעילה של עשיית עושר ולא במשפט, דמי שימוש וגרם הפרת חוזה. טרם הוגש כתב הגנה.
יצוין, כי דני דנקנר מואשם - במסגרת פרשת הולילנד - במתן שוחד תמורת נסיונה של חברת המלח לשנות את ייעוד הקרקעות בעתלית מתעשיה למגורים. עסקה זו בוטלה בזמנו בידי היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין.

תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן מזור  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  צבי גורפינקל  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שלמה נחמה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שרי אריסון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המינהל: להרוס את מתחם דנקנר בעתלית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
דווקא כשאני מחפש פרטנר לטניס
דרור5  |  28/05/12 15:38
2
לעברין בניה ערבי נותנים היתר
ליהודי הורסים  |  28/05/12 15:42
3
אסור להשלים עם עבירות בנייה
דודי30  |  28/05/12 17:27
 
- אתה מתעלם שהרמטכ"ל גנץ
בנה ללא רשיון  |  28/05/12 19:54
 
- חנן וייס,אילולא היה פושע לא
בונה1  |  29/05/12 08:50
4
כולה כבש את עתלית-לילדיו
58  |  28/05/12 17:54
5
לא היחיד
עתליתי  |  28/05/12 23:52
6
משפחה שכזו....
עתליתי שמכיר  |  29/05/12 08:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מחו נגד הבעלים. המאמן הטרי לפני האירוע: "בסיס טוב יותר מבגדולות"
עופר וולפסון
רוזן יפרוש במחצית השנייה של השנה בתום חמש שנים, לאחר שהושלמה במלואה ביצועה של התוכנית האסטרטגית של בתי הזיקוק משנת 2007
אביתר בן-צדף
כשלושה טונות וחצי של מריחואנה צפו באוקיינוס, ללא כל ליווי, מול חופי קליפורניה, עד שנשלו על-ידי משמר החופים    ערך התפיסה - כשלושה מיליוני דולר
אביתר בן-צדף
קומנדר סוּ מוּר, בת 43, מונתה למפקדת שייטת ספינות סיור
מירב ארד
יחליף ב-1 ביוני את טיבור גרוס שיסיים את תפקידו כמנהל תחום מכולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il