X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל החלה את עבודתה הדיון הראשון נמשך כעשר שעות נציג הצבא: גיוס חרדים יסייע בצמצום פערי כוח האדם
▪  ▪  ▪
תא"ל גדי אגמון. הצבא רוצה חרדים [צילום: דו"צ]
שר-שלום ג'רבי

גיא רוטקופף [צילום: יח"צ]

יוג'ין קנדל [צילום: יח"צ]

הוועדה לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל, בראשות ח"כ יוחנן פלסנר, קיימה (יום ב', 28.5.12) ישיבת עבודה ראשונה שנמשכה כעשר שעות. בדיון השתתפו כל חברי הוועדה מלבד ח"כ עינת וילף. במהלך הישיבה שמעו החברים והמזומנים סקירות ותמונת מצב עדכנית מצה"ל, ממינהלת השירות האזרחי, ממשרד המשפטים, ממשרד החינוך, מאגף התקציבים באוצר, ומהמועצה הלאומית לכלכלה ולחברה במשרד ראש הממשלה.
ראשון המציגים היה תא"ל גדי אגמון, רח"ט תומכ"א (ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם), שהציג בפני הוועדה את נתוני הגיוס העדכניים ואת מסלולי השירות הקיימים כיום בצה"ל. תא"ל אגמון הדגיש בפתח דבריו כי ישנו חוסר של אלפי חיילים והוסיף כי צה"ל רואה בבני הגיוס החרדים חיילים מצויניים שיכולים לסייע בצמצום פערי כוח האדם. על-פי הנתונים שהציג אגמון, עומד כיום מחזור הגיוס בקהילה החרדית על כ-7,500 בני מחזור בגיל 18 ואילו בשנת 2011 התגייסו 1,282 חרדים לצה"ל בשכבות הגיל 26-18.
אחריו הציג מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, את נתוני ההתנדבות לשירות הלאומי והאזרחי על פיהם משנת 2007 ועד היום התנדבו לשירות האזרחי 1,806 חרדים ו-2,399 בני מיעוטים. ג'רבי הציג את נתוני ההתנדבות למסלולים האזרחיים-ביטחוניים הכוללים שירות במסגרות דוגמת שב"ס, משטרה ומסלולי כיבוי האש. על-פי נתוני המנהלת, התנדבו לשירות במסלולים אלו, במהלך השנה האחרונה, רק 74 מתנדבים. בנוגע להתנדבותם של בני המיעוטים התנדבו בשנה האחרונה 2,399 בני מיעוטים, 199 מתנדבים מעל היעד שהוצב למנהלת לשנת 2011.
מנכ"ל משרד המשפטים גיא רוטקופף והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מלכיאל בלס, הציגו בפני חברי הוועדה את ההיבטים המשפטיים הנובעים מפסיקת בג"ץ שביטלה את 'חוק טל'.
ראש המועצה הלאומית לכלכלה וחברה במשרד רה"מ, פרופ' יוג'ין קנדל, אמר במהלך הדיון כי המצב כיום הוא תולדה של מדיניות ממשלתית שהתקיימה 60 שנה, ולכן אי-אפשר לצפות שנורמות חברתיות שהשתרשו במשך 60 שנה ישתנו בתוך שנה-שנתיים. לטענתו, קיים שיפור בנושא ההשתתפות התעסוקתית במגזר החרדי וצריך למצוא דרך לחזק את המגמות הללו ולא לעצור אותן.
סמנכ"ל משרד החינוך, מנחם כהן, וצוותו סקרו את המגמות של חלוקת התלמידים בין הזרמים השונים במערכת החינוך. מהנתונים שהציגו עלה כי מספר התלמידים החרדים במערכת החינוך במגמת עלייה מספרית משמעותית ביחס לאוכלוסיה הכללית.
נציגי אגף התקציבים במשרד האוצר הציגו סקירת מקרו של מצב המשק הישראלי וחשיבות השתלבות החרדים בשוק העבודה. נציגי האגף ציינו את הבעייתיות הרבה בהיעדר הכדאיות של האוכלוסיה החרדית, במצב הנוכחי, לצאת לשוק העבודה.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר, אמר במהלך הדיון כי הפתרון שתגבש הוועדה יהיה חייב לתת מענה לחסמים הכלכליים, המקצועיים והחוקיים שמקשים כיום על השתלבות החרדים בשירות הצבאי ובשוק העבודה. עוד הוסיף פלסנר כי הנתונים שהוצגו בפני הוועדה בדיון הראשון "מחייבים אותנו לגבש מתווה חדש שיתבסס על מדיניות חדשה ומקורית שתביא לשילוב אמיתי של החרדים בחברה הישראלית".
ביום חמישי הקרוב (31.5.12) בשעה 10:00 בבוקר תתכנס הוועדה לשימוע ציבורי במהלכו יציגו 16 נציגי ארגוני חברה אזרחית את תפישותיהם והצעותיהם בנושא הקידום לשוויון בנטל. הדיון יתקיים באולם נגב בכנסת.

תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  28/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוחנן פלסנר  עינת וילף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנדבות אזרחית: 2,399 ערבים לעומת 1,806 חרדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
החרדים הם האויב האמיתי של
עדן פרטוש  |  28/05/12 22:38
 
- לבטל גיוס נשים ולגייס חרדים ל"ת
נשים מפריעות בצבא  |  29/05/12 00:29
 
- חשבת מה אחוז החרדים לעומת
הערבים  |  29/05/12 09:48
2
these numbers represent !
Judd Rusnak  |  29/05/12 16:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קבע שקיימים סימנים מחשידים לגבי העסקות בהן רכש זיסר את החברה מאלרון, ובמקביל מכר לאלסינט את פעילותו בתחום המלונאות ואת חלקו במרינה בהרצליה    עילת התביעה: קיפוח בעלי מניות המיעוט, המיוצגים בידי משקיעים מוסדיים
רועי גלדסטון
י-ם רוצה להשאיר את היו"ר שהודיע שיעזוב אך פגישה עוד לא התקיימה
איתמר לוין
אישר את ההסדרים שיאפשרו לרשויות החקירה לקבל מידע מחברות התקשורת    קובע: המידע יימסר רק במקרה של חשד קונקרטי ולא למודיעין כללי    קובע שיש להעניק חיסיון מיוחד לעיתונאים
אלעזר לוין
חברת השקעות ישראלית-אמריקנית מכרה לבנק HSBC ולקרן EDGE מגדל משרדים בן כ-100 אלף מ"ר בניו-יורק    הרוויחה כ-260% על השקעתה בהון עצמי בעת רכישת הבניין, לפני 28 חודש    רכשה במחיר הזדמנותי, שיפצה והשכירה ל"דיילי ניוז" ול"אמריקן מדיה"    בעלי השליטה בקרן - סלואן, צביבל ואלקטרה
אלעזר לוין
התחלות הבנייה יקטנו ב-5%    90% מהזוגות הצעירים מתקשים לקנות דירה    81% מהקבלנים מתקשים לקבל אשראי בנקאי, ו-74% הקטינו השקעותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il