X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אריאל. מסתבך עם המכונה
מבקר המדינה יבדוק התנהלות הרכבת הקלה
חמישה פקחים ומנהל תפעול שניסו לסייע, שלוש מכונות שסירבו לתת שירות ויותר מ-15 דקות תמימות הצליחו לייאש את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, שלא הצליח לקנות כרטיס נסיעה לרכבת הקלה בירושלים. הסוף דווקא היה טוב - בסיוע הפקחים נמצאה מכונה ש"הסכימה" להוציא כרטיסים
אחרי הרכישה

נוסע ברכבת

הקנסות ברכבת הקלה לא יפחתו
עידן יוסף
יוזמת החקיקה להפחתת הקנסות ברכבת הקלה בשיעור של 44% נדחתה בוועדת השרים לחקיקה לאחר שהללו העדיפו את עמדת משרד האוצר על פני זו של משרד התחבורה * אייכלר: להקים מיד ועדת ערר לבדיקת קנסות הרכבת הקלה
לרשימה המלאה

האיום שמנע הפחתת קנס
ח"כ אורי מקלב גילה בשבוע שעבר מעל דוכן הכנסת כי משרד האוצר סיכל הצעת חוק שהגיש בנושא הפחתת הקנסות ברכבת הקלה. לדבריו, במכתב ששלחה סוללת עורכי-הדין של "סיטיפס" נאמר: במידה שאתם תקבלו את החוק, זו הפרה בוטה של החוזה.

יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, הגיע (יום ב', 28.5.12) לסיור ראשון ברכבת הקלה לקראת סדרת דיונים אותם הוא מתכוון לערוך בתקופה הקרובה בנוגע לתלונות הרבות המגיעות לשולחן הוועדה, על תפקוד הרכבת הקלה בירושלים והרפורמה הצפויה בתחבורה הציבורית בעיר.
בסיור שערך יחד עם חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק השירות לאזרח, יעל ענתבי, הגיע אריאל אל התחנה הראשונה בהר הרצל שם ביקש לשוחח עם התושבים ולעלות עימם לנסיעה ברכבת, אלא שכאמור כבר בתחילת הדרך נאלץ להרגיש על בשרו את תלאות הרכבת. הוא ניסה לקנות כרטיסים באחת המכונות גילה כי היא מסרבת בעקשנות למכור לו כרטיסים כאשר גם הפקחים ומנהל התפעול שהגיע ללוותו לא הצליחו לפתור את הבעיה, שתי מכונות נוספות לא פעלו כלל ורק במכונה הרביעית בהדרכת פקחית הרכבת הצליח לרכוש כרטיסים.
גם חברת המועצה ענתבי, שזו הייתה לה פעם ראשונה ברכבת, לא הצליחה לבצע קנייה בעזרת כרטיס הרב-קו שלה, למרות ניסיונות הסיוע של הפקחים.
במהלך הנסיעה ברכבת, שוחח ח"כ אריאל עם הנוסעים על חוויותיהם ורשמיהם מתפקוד הרכבת עד כה. רולנד בסהורד המתגורר בקריית יובל סיפר על הקשיים הרבים אותם הוא חווה בעקבות ביטול קווי האוטובוס בעיר בשל הרפורמה בתחבורה הציבורית והצורך להיות תלוי רק בפעילות הרכבת. דוד פלבר המתגורר בפסגת זאב אמר גם הוא כי הרפורמה הצפויה להתחולל בקרוב גם בשכונתו תגרום להרעת חייהם של אלפי תושבי פסגת זאב. "תושבי פסגת זאב מבלים יותר זמן מכולם בפקקים ומבזבזים יותר זמן מכולם בדרך הביתה. ביטול קווי התחבורה יהפוך אותנו לאסירי פסגת זאב מטעם הרכבת", אמר פלבר והוסיף כי אומנם את התוואי המסוכן העובר בשכונות פלשתיניות לא ניתן יותר לשנות אבל את ביטול הרפורמה הצפויה עוד נתן לעצור ואסור להפוך את הרכבת למונופול".
"מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה"
בעקבות הסיור, מתכוון ח"כ אריאל לקבוע סיור נוסף עם כל חברי הוועדה לביקורת המדינה וכן לקבוע דיון דחוף במהלכו הוא מתכוון לבקש ממבקר המדינה לכתוב חוות דעת על הבעיות הרבות בהן: הארכת ההגעה ליעד ומעבר בין אוטובוסים לרכבת, תכנון רמזורים לקוי וסנכרון לקוי בין הרכבת לתחבורה הציבורית וכלי הרכב הפרטיים היוצרים גודשי תנועה, מדיניות הקנסות ברכבת וההסכם בין המדינה לזכיינית סיטיפס לפיו נקבע סף משתמשים יומי לא ריאלי שצפוי לעלות עשרות מיליונים בשנה לקופת המדינה. מבקר המדינה נוהג להיעתר לבקשות מצד הוועדה לביקורת המדינה.
אורי אריאל: ״לצערי ישנן לא מעט בעיות ברכבת הקלה, והכוונה להפוך את הרכבת למונופול עם ביטול של קווי אוטובוס רבים רק תחמיר את המצב ולא תסייע. לצערי, אפילו אני נתקלתי בקשיים ברכישת כרטיס ובהבנת התפעול וצריך לומר בבירור - מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה".
חברת מועצת העיר, יעל ענתבי, אמרה: "הגיע הזמן להחזיר את הרכבת הקלה להיות מה שהיא - כלי תחבורה שאמור לשרת את ציבור הנוסעים. איכשהו התהפכו היוצרות כך שהנוסעים הפכו למשרתי הרכבת. אם לוקח לנוסע יותר זמן להגיע ליעדו והוא גם צריך להחליף ביו רכבת לאוטובוס פעם או פעמיים, מבחינתי מדובר בכישלון. צריך להשאיר את רוב קווי האוטובוס בעיר ירושלים במתכונתם ולא להפוך את התושבים לשבויים של הרכבת".

תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבקר המדינה יבדוק התנהלות הרכבת הקלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מ"שערי-צדק"להגיע לרחביה ודרומה
מיכל מירושלים  |  29/05/12 08:46
2
זאת רכבת קללה!
דוד ירושלמי  |  29/05/12 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תחליף את רובי המרשלג שעבר לערוץ הראשון
עידן יוסף
הוועדה לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל החלה את עבודתה    הדיון הראשון נמשך כעשר שעות    נציג הצבא: גיוס חרדים יסייע בצמצום פערי כוח האדם
איתמר לוין
קבע שקיימים סימנים מחשידים לגבי העסקות בהן רכש זיסר את החברה מאלרון, ובמקביל מכר לאלסינט את פעילותו בתחום המלונאות ואת חלקו במרינה בהרצליה    עילת התביעה: קיפוח בעלי מניות המיעוט, המיוצגים בידי משקיעים מוסדיים
רועי גלדסטון
י-ם רוצה להשאיר את היו"ר שהודיע שיעזוב אך פגישה עוד לא התקיימה
איתמר לוין
אישר את ההסדרים שיאפשרו לרשויות החקירה לקבל מידע מחברות התקשורת    קובע: המידע יימסר רק במקרה של חשד קונקרטי ולא למודיעין כללי    קובע שיש להעניק חיסיון מיוחד לעיתונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il