X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם גלידה דלת קלוריות בריאה יותר? ומה גורם לכאב ראש מגלידה? ועוד שאלה - מה ההבדל בין סורבה לגלידה?
▪  ▪  ▪
המתוק המתוק הזה [צילום: יח"צ]

האם גלידה ממכרת?
לאורך זמן, התמכרות יוצרת עמידות לסמים. שימוש יתר אינו מעניק את אותה הנאה שהסב בתחילה. מחקר הראה כי הדבר נכון גם לגבי גלידה. מדענים בדקו קבוצה של בני נוער שאכלו גלידה על בסיס קבוע וקבוצה נוספת של נערים ונערות שלא אכלו גלידה. נראה היה כי 'אוכלי הגלידה' הפכו פחות רגישים למילקשייק, כלומר מרכזי הגמול במוח היו פעילים פחות מאלו של המשתתפים בקבוצה שאכלו גלידה לעתים רחוקות יותר.
במה יש יותר קלוריות - מנה גדולה של צ'יפס? מילקשייק וניל? שני המבורגרים?
מילקשייק הוא פינוק טעים ביותר אך ללא ספק לא כדאי ליהנות ממנו לעתים קרובות מדי. כוס מילקשייק גדולה, ממוצעת, הנמכרת בבתי הקפה, מכילה 1,070 קלוריות ו-32 גרם של שומן רווי.
מנה גדולה של צ'יפס במקדונלדס, לדוגמה, מכילה 450 קלוריות. כף גלידה מכילה בדרך כלל בין 350-250 קלוריות ומחצית מכמות השומן הרווי המומלצת ליום.
האם גלידה דלת קלוריות בריאה יותר?
גלידה דלת קלוריות מכילה לפחות 50% פחות שומן או 33% פחות קלוריות מגלידה רגילה, אך עובדה זו לא הופכת אותה לבריאה יותר, ובטח לא מצדיקה אכילה מרובה יותר. רוב הסיכויים הם שאפילו גלידה דלת קלוריות מכילה כמות גדולה מדי של שומן. קיראו את התוויות כדי לבחור באפשרות דלת השומן ביותר, וכשמצאתם את הגלידה הנכונה איכלו אותה לאט - כדי ליהנות ממנה בצורה המירבית.
מה גורם לכאב ראש מגלידה?
חבל שפינוק כל-כך טעים יכול לגרום לכאב כה חד. כאב ראש מגלידה מתרחש כשמשהו קר פוגע ב"גג" (החיך) החם של הפה. קור זה מפעיל עצבים השולטים בזרימת הדם לראש ועצבים אלו גורמים לכלי הדם להתנפח וכך גורמים לכאב. אפשר למנוע כאבים אלו על-ידי אכילה איטית יותר.
איזה מרכיב מפתיע נמצא בגלידת שמנת דלת שומן?
הסוד מאחורי גלידת שמנת דלת שומן הוא חלבון מדגי השפמנון הגדלים באוקיינוס, המגביר את נקודת הקיפאון ושומר על המרקם הקרמי של הגלידה. חלבון זה מצפה את גבישי הקרח הזעירים שבפינוק המתוק ומנוע מהם להתגבש מחדש.
מדוע נוצרת שכבת קרח על הגלידה?
תנודות בטמפרטורה הן הסיבה השכיחה ביותר לשכבת הקרח הנוצרת על הגלידה. לכן, הקפידו לא להשאיר את הגלידה בחוץ. כשהגבישים הקטנים שבגלידה נמסים והיא מוקפאת שוב, הם הופכים לגושים. כוונו את המקפיא לטמםרטורה בין 15- מעלות ל 18- מעלות ושימרו על הגלידה בחלק העיקרי של המקפיא ולא בדלת.
מלח לגלידה ביתית?
הַלִיט הוא צורת המינרל של מלח הבישול. קרח והליט הם שני המרכיבים שצריך כדי ליצור את המרקם הקרמי קר מספיק כדי לקפוא. בגלל שההליט מוריד את נקודת הקיפאון של הקרח, הטמפרטורה של תערובת הקרח והמלח יכולה לרדת מתחת לנקודת הקיפאון הנורמלית של המים.
מדוע הגלידה נמסה כל-כך מהר?
אין זה מפתיע שגלידה תימס במהירות ביום חם וסוער. במצבים אלו, החום מהאוויר נמשך לגלידה הקרה. הגלידה תימס גם מהר יותר באקלים לח בהשוואה לאקלים יבש.
מה ההבדל בין סורבה לגלידה?
הסורבה, פינוק פירותי ובעל טעם מיוחד, מוגש לעתים קרובות בין המנות כדי "לנקות" את החיך. אנשים הרגישים ללקטוז יכלים לאכול סורבה משום שהוא לא נעשה עם מוצרי חלב. הסורבה יכול להכיל חלב, ביצים או ג'לטין. טבעונים - שאינם אוכלים מוצרים מן החי - יכולים להכין גלידה עם חמאת בוטנים, חלב שקדים, חלב קוקוס ותחליפי חלב אחרים.
מקפא יוגורט (פרוזן-יוגורט) מכיל את אותן תרביות פרוביוטיות כמו היוגורט הרגיל?
ישנם סוגים של מקפא יוגורט המכילים את תרביות החיידיקים המועילות הנמצאות בסוגי יוגורט רבים. תרביות אלו הופכות רדומות במהלך ההקפאה אך חוזרות לפעילות בזמן האכילה והחזרה לטמפרטורות החמימות של הגוף. זיכרו כי לא כל מקפאי היוגורט - או היוגורטים - מכילים חיידקים טובים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעוריהם של פרוספר גבאי ואילן יעקב על הרשעתם בקבלת למעלה מ-100,000 שקל תמורת הימנעות מהריסת בנייה בלתי חוקית - למרות מחדלים קשים בהפעלת הסוכן המשטרתי
מירב ארד
השבוע יחלו עבודות השדרוג והחידוש של השוק העתיק בטבריה, שיחדש פניו ויהפוך ל"שוק המטבעות" בהשקעה של 70 מיליון שקל
יפעת גדות
חלק ממסנני הקרינה מתיימרים להיות נגד מים ומציעים הגנה לאורך כל היום. מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) קבע כי טענות אלו "מטעות ושקריות"
עידן יוסף
חמישה פקחים ומנהל תפעול שניסו לסייע, שלוש מכונות שסירבו לתת שירות ויותר מ-15 דקות תמימות הצליחו לייאש את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, שלא הצליח לקנות כרטיס נסיעה לרכבת הקלה בירושלים. הסוף דווקא היה טוב - בסיוע הפקחים נמצאה מכונה ש"הסכימה" להוציא כרטיסים
עידן יוסף
תחליף את רובי המרשלג שעבר לערוץ הראשון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il