X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש דחה את הבקשה לבטל את מינויו של המפרק הזמני לעמותה שהעומד בראשה נעצר בחשד להונאה בעשרות מיליוני שקלים ועידת התביעות הפסיקה את התמיכה בעמותה; 15 מ-94 העובדים פוטרו והפעילות צומצמה
▪  ▪  ▪
ישראל. חשש לעתידה של העמותה אם החשדות יוכחו
המשטרה: הונאות ענק בעמותת "חזון ישעיה"
איתמר לוין
הוארך מעצרם של חמישה בכירים בעמותה, המספקת מזון לנזקקים ובהם ניצולי שואה * המשטרה: מספר הנתמכים נופח במאות אחוזים כדי לקבל תרומות עודפות; הבכירים ניהלו עסקים צדדיים שאין להם כל קשר עם העמותה
לרשימה המלאה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, החליט (23.5.12) להותיר על-כנו את מינויו של עו"ד חגי אולמן כמפרק זמני של עמותת חזון ישעיה. אולמן מונה לתפקידו לבקשת רשם העמותות, בעקבות חקירת המשטרה בחשד להונאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בידי יו"ר העמותה, אברהם ישראל.
המשטרה חושדת, כי ישראל הונה את תורמיה של העמותה בישראל ובחו"ל, בכך שהציג פעילות גדולה פי כמה מפעילותה האמיתית ושלשל לכיסו את ההפרשים בין התרומות לבין העלויות. העמותה עוסקת בעיקר בחלוקת מזון לנצרכים, וכן מנהלת מוסדות חינוך ומעניקה טיפול שיניים לנזקקים. בשנת 2010 הסתכם מחזור פעילותה ב-40 מיליון שקל. לטענת המשטרה, בעוד ישראל מסר לתורמים על חלוקת 15,000 מנות מזון ביום, בפועל חולקו 4,000-3,000 בלבד.
הרשם מסר לבית המשפט, כי בעקבות החקירה ביצעה ועידת התביעות - הגוף המרכז את כספי השילומים מגרמניה - בדיקה משלה שהעלתה ממצאים חמורים, והיא הפסיקה את תמיכתה בעמותה בסך 600,000 דולר בשנה. הרשם עצמו ביטל את אישור הניהול התקין שנתן לעמותה לשנת 2012, ונכסי העמותה וחשבונות הבנק שלה הוקפאו בצו בית המשפט. לאור כל אלו טען הרשם, כי יש מקום לפרק את העמותה בנימוק שפעילותה מתנהלת בניגוד לחוק ובניגוד למטרותיה.
אולמן מסר בדיווח ראשון לבית המשפט, כי לעמותה גרעון תפעולי של מיליון שקל בחודש, אם כי הוא הצליח לצמצמו ל-400,000 שקל, בין היתר לאחר שפיטר 15 מבין 94 עובדיה והפסיק חלק מפעילותה. העמותה מצידה טענה, כי אין עילה לפרק אותה, משום שיש להבחין בינה לבין פעולותיו של ישראל, וכי מעשיו של אולמן גורמים בפועל לחיסולה.
מינץ אומר בהחלטתו, כי המצב הנוכחי יוצר די ראיות לכאורה המצדיקות מינוי בעל תפקיד כדי שיתחקה אחרי הנעשה בעמותה, וכי הדומיננטיות של ישראל אכן מעמידה בסכנה את קיומה של העמותה אם יוכחו החשדות המיוחסים לו. "בנסיבות העניין קיים חשש, כי דווקא המשך ניהול העמותה על-ידי נושאי המשרה כיום עלול להביא לחיסולה של העמותה עוד עובר לדיון בבקשה לפירוקה", אומר מינץ, וזאת בשל הגרעון השוטף בפעילותה. הוא מעלה את האפשרות, שאולמן יצליח לקבל את אישור המשטרה לעשות שימוש בחשבונותיה של העמותה לצורך ניהולה החלקי, ויש גם סיכוי שהמדינה תסכים להמשיך בתקצובה (בסך 2 מיליון שקל בשנה). מינץ הורה לאולמן לדווח לו תוך שבועיים על מצב מוסדות העמותה ועל יכולתם לנהל אותה בעצמם.

תאריך:  29/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד מינץ / David Mintz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יימשך הפירוק הזמני של עמותת "חזון ישעיה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האם גלידה דלת קלוריות בריאה יותר? ומה גורם לכאב ראש מגלידה? ועוד שאלה - מה ההבדל בין סורבה לגלידה?
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי דחה את ערעוריהם של פרוספר גבאי ואילן יעקב על הרשעתם בקבלת למעלה מ-100,000 שקל תמורת הימנעות מהריסת בנייה בלתי חוקית - למרות מחדלים קשים בהפעלת הסוכן המשטרתי
מירב ארד
השבוע יחלו עבודות השדרוג והחידוש של השוק העתיק בטבריה, שיחדש פניו ויהפוך ל"שוק המטבעות" בהשקעה של 70 מיליון שקל
יפעת גדות
חלק ממסנני הקרינה מתיימרים להיות נגד מים ומציעים הגנה לאורך כל היום. מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) קבע כי טענות אלו "מטעות ושקריות"
עידן יוסף
חמישה פקחים ומנהל תפעול שניסו לסייע, שלוש מכונות שסירבו לתת שירות ויותר מ-15 דקות תמימות הצליחו לייאש את יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, שלא הצליח לקנות כרטיס נסיעה לרכבת הקלה בירושלים. הסוף דווקא היה טוב - בסיוע הפקחים נמצאה מכונה ש"הסכימה" להוציא כרטיסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il