X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסיבה: דרישות משרד המשפטים לערבות וביטוח בסכום של 6 מיליון שקלים שר התמ"ת במכתב לשר המשפטים: "לקבוע מדרג לגובה הערבות הנדרשת"
▪  ▪  ▪
עשרות חברות שמירה טרם חידשו רשיונן [צילום: עומר שיקלר]

בדיקה של הסוכנות לעסקים קטנים מעלה (יום ג', 29.5.12) שבשל הדרישות החדשות של משרד המשפטים, יאלצו חברות שמירה רבות לסגור את שעריהן.
הדרישות הן תוצאה של תיקון בחוק חוקרים פרטיים וחברות שמירה, שקובע כי על חברת שמירה להעמיד ערבות של 6 מיליון שקל, או לעשות ביטוח אחריות מקצועית בסכום 2 מיליון לפחות, וביטוח צד ג׳ בסכום של 4 מיליון לפחות. דרישות אלו מהוות תנאי לפתיחת עסק או לחידוש רישיון. מטרת הערבות או הביטוח היא לכסות מקרים של נזק שנגרם ממחדל של עובדי השמירה, פגיעה בצד ג׳ או גניבות.
בעקבות ההוראה החדשה, 200 עסקים קיימים לא הצליחו לחדש את רשיונם לשנת 2012, ורק כ-20% מהמעוניינים לפתוח בהליך רישוי לעסק חדש (קרוב ל-30 מתעניינים מתחילת השנה), אכן מצליחים להשלים את המהלך. לצד מחירו היקר של הביטוח, ניצבת בפני חברות שמירה שפועלות בפלחי שוק בעלי סיכון גבוה כמו אתרי בנייה, בעיה נוספת, שכן במקרים רבים, חברות הביטוח כלל לא מוכנות לבטח אותן.
החוק עצמו מסמיך את שר המשפטים לקבוע בתקנות הוראות שונות לסוגים שונים של חברות שמירה, כך שלדוגמה, חברות ששומרות כלי נשק היו יכולות לקבל תנאים מקלים. אך למרות זאת, התקנות לא עושות אבחנה בין אופני השמירה השונים ובין גודל של עסקים.
שר התמ"ת, שלום שמחון, פנה במכתב אל שר המשפטים, יעקב נאמן וציין כי "תנאים אלו מהווים חסם משמעותי בפני עסקים קטנים חדשים בתחום השמירה, ולהם מחזור עסקי הנמוך בהרבה מגובה הערבות הנדרשת ומטיל גזירת סגירה על עסקים קיימים". תקנות אלו, ציין השר, "יובילו לכך ששוק האבטחה והשמירה יישאר בידיים של חברות ספורות, וימנעו תחרות".
"גם אם קיימת הסכמה באשר לצורך בערבות, הרי שהצבת דרישות ערבות זהות לעסק גדול בעל מספר רב של עובדים, ולעסק בעל מספר עובדים קטן, אינה שוויונית, ולא משקפת הבדלים ברמת הסיכון שלכאורה מייצרים עסקים גדולים לעומת עסקים קטנים. בין השאר, רמת החשיפה של עסק למחדלים של עובדיו מצטמצמת ככל שיש לו מספר עובדים נמוך יותר, ולפיכך גובה הערבות והביטוח צריך להיקבע בהתאמה".
השר שמחון ביקש במכתבו להקפיא באופן מיידי את הסעיף הרלוונטי בתקנות, כך שחברות שלא מצליחות לקבל את הרישיון מפאת אי-עמידתן בסעיף זה יוכלו להמשיך ולפעול. בנוסף ביקש לתקן את התקנות, כך שייקבע מדרג לגובה הערבות הנדרשת או לסכום הביטוח, בהתאם לגודל העסק כפי שמגולם במספר העובדים המועסקים בו. לדבריו, כך ייקבע רף הוגן שנותן מענה לסיכונים הגלומים בפעילות האבטחה מחד-גיסא ומאידך-גיסא ישוקלל מספר העובדים כגורם המשפיע על גודל הסיכון.
מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת, רן קיוויתי, מסר בתגובה: "אנו מעריכים, כמי שעוסקים באופן שוטף בהשפעות הרגולציה על עסקים קטנים מעריכים, כי תנאים אלו יביאו להעלמותן של 40% מהחברות בתחום ובכך מפספסות את ייעודן. הדרישות של הערבות והביטוח הן חשובות ונכונות, אך צריכות להיות מותאמות לגודל ולמאפיינים של השחקניות השונות בתחום חברות השמירה. זו הייתה גם כוונת המחוקק, אך לא באה לידי ביטוי בתקנות".
יש לציין כי בשנת 2011 פעלו כ-500 חברות בתחום השמירה והאבטחה בירושלים. בשנת 2012 הצליחו לחדש רישיונן עד כה, כ-300 בלבד.

תאריך:  29/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
200 עסקים קטנים בענף השמירה עלולים להיסגר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הגורם העיקרי: עלייה של 255% בהכנסות מהשקעות, ל-1.13 מיליארד שקל    עלייה חדה ברווחי ביטוח חיים    ירידה ברווחי ביטוח כללי עקב הוזלת ביטוח הרכב
עופר וולפסון
יו"ר ועדת הכספים אומר כי בדק את הפרסומים על כוונתו של האוצר להעלות לכאורה את המע"מ ל-17%    "עדיין אין כוונה כזו. לא התקיים דיון בנושא"
איציק וולף
וירוס המחשבים המתוחכם שהתגלה על מחשבים רבים באירן גרם למחיקת דיסקים קשיחים של מסופי הנפט ולסגירת המסופים    האירנים דיווחו כי 43 תוכנות אנטי וירוס פספסו את התוכנה הזדונית, אך טענו שהצליחו כעת לפתח תוכנה נגדית
עופר וולפסון
המכרז, עבור שדרוג רשת ה-X-Win, המחברת 750 אוניברסיטאות ומכוני מחקר, נאמד במיליוני אירו    יכלול הקמת רשת בעלת קיבולת תעבורת נתונים גבוהה ביותר ובעלת גמישות לאפשר חיבורים חדשים בזמני אספקה קצרים
עופר וולפסון
התשואה על ההון עמדה על 13.6% - ירידה קלה עקב הגדלת בסיס ההון    יחס הלימות ההון הגיע ל-7.94%    הכנסות המימון גדלו ב-9.3% לכ-788 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il