X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת שרים לחקיקה אישרה הצעת החוק של לפיה אימהות גרושות לא יוגדרו עוד כ"חד-הוריות", כשאבי הילדים עדיין חי, קיים והינו חלק מהמערך המשפחתי
▪  ▪  ▪
"האבות מרגישים הורים משניים" [צילום: פלאש 90]

ועדת שרים לחקיקה אישרה (יום ג', 29.5.12) את הצעת החוק של ח"כ זבולון אורלב אשר נכתבה בסיוע עמותת "הורות משותפת=טובת הילד", וקודמה על ידה, לפיה אימהות גרושות לא יוגדרו עוד כ"חד-הוריות", כשאבי הילדים עדיין חי, קיים והינו חלק מהמערך המשפחתי. הצעת החוק באה להציע כתחליף את המונח "הורה בנפרד".
גיא רוה, יו"ר עמותת הורות משותפת=טובת הילד, ציין: "אבות גרושים מרגישים, מטאפורית כמובן, שבהגדרה זו המדינה פשוט מאיינת אותם ואת מקומם בחיי ילדיהם והופכת אותם, האבות הגרושים, להורים משניים, שאין להם חלק אינטגרלי במשפחת הילד".
לדברי העמותה, השימוש במילים "חד הורית" מעוות את המציאות ולמעשה מאיין לחלוטין את הורותו של ההורה האחר, לרוב האב, אם מבחינת תפיסה (שהרי הגדרה יוצרת מציאות), ואם מבחינה מעשית - לא רק בעיני האם והילד, אלא גם בעיני החברה כולה.
ההשלכות לכך מרובות, עד כדי גרימה לעבירה על החוק על-ידי עידוד משתמע (גם אם לא מכוון) להתעלמות מחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות לפיו לשני ההורים חזקה משפטית על הילד. על-פי חוק זה, כל החלטה מהותית בחיי הילד צריכה להתקבל על-ידי שני ההורים, אך אם האמא "חד הורית", התפיסה הנובעת היא שאין צורך להתחשב בדעת האב.
לדברי רותי דניאל, חברת עמותת הורות משותפת=טובת הילד: "אמא גרושה/פרודה או אבא גרוש/פרוד אינם משפחה חד הורית, שהרי לילד שני הורים מוכרים, ידועים ובעיקר חיים, בלי קשר לרמת האחריות ההורית של כל הורה. אין הצדקה שילד יגדל בידיעה שההגדרה של אמא שלו בחוק היא חד הורית".
לדבריה, יש לעשות הבחנה ברורה בין משפחות בהן ההורים גרושים/פרודים, אך עדיין נוכחים וחלק מחיי הילד גם אם בנפרד, לבין משפחות בהן הילדים נולדו מתרומת זרע, או שאחד ההורים התאלמן. על-פי אבחנה זו יש לשנות את ההגדרה.
כמובן שחשוב להדגיש שמדובר בשינוי הגדרה בלבד, ואין כל כוונה או מטרה לפגוע או לשנות את זכויותיהן של אימהות באשר הן, אשר מוגדרות כיום כ"חד-הוריות", או את ההטבות שהן מקבלות.

תאריך:  29/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זבולון אורלב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק: במקום "חד-הוריות" - "הורה בנפרד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגדירו!!
מה זה  |  29/05/12 21:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי ביטל את החלטת בית משפט השלום שלא להרשיע את הקטין: "אי הרשעה תחטיא את מטרת המחוקק ותהווה פגיעה של ממש באינטרס הציבורי"
יפעת גדות
המרכז, שהוא ראשון מסוגו בישראל, נבנה במודל של מרכז האתיקה באוניברסיטת הרווארד, ויעסוק באתגרים בתחום האתיקה של החברה בישראל תוך שימת דגש על נושאים רפואיים וביוטכנולוגיים
עופר וולפסון
ועדת החוקה של הכנסת אישרה מיזוג הצעת "חוק התספורות" הפרטית עם הצעת חוק ממשלתית דומה שהוגשה על-ידי משרד המשפטים    ההצעה תחייב אישור בית המשפט להסדרי חוב הכוללים "תספורת" של יותר מ-10% מהחוב
עופר וולפסון
מחלקת ההונאה של משטרת ישראל חוקרת בימים אלה תלונות של עשרות אזרחים שטוענים כי מנהלי בית השקעות נעלמו עם יחד הונם    מנהל בית ההשקעות נעלם מביתו היוקרתי בסביון
אביתר בן-צדף
מטרתן - לאתר את תשתית המנהרות התת-קרקעיות, שהקימה קוריאה הצפונית    לפחות ארבע מהמנהרות הללו חוצות את האזור המפורז, המפריד בין שתי המדינות בקוריאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il