X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחאה שקידמה את פני הח"כים [צילום: פלאש 90]
לא פחות מארבע רכבות חלפו עד שקומץ ח"כים הצליח לרכוש כרטיסי נסיעה ממצאי סיור חברי כנסת ברכבת הקלה אינם מותירים מקום לספק: "יש לבדוק מהיסוד את המכרז להפעלת הרכבת הקלה" קריאות להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית
▪  ▪  ▪
אזולאי ושמאלוב-ברקוביץ. רכבת תקלה [צילום: פלאש 90]
עמדת משרד התחבורה
משרד התחבורה הודיע כי הוא בוחן בימים אלו את הכלים המשפטיים להתמודדות עם הסוגייה של חיוב מחזיקי כרטיס חופשי-חודשי בין היתר על-ידי שינוי תקנות או חקיקה. במשרד מבהירים כי על-פי החוק, אסור לקנוס נוסע אם לא הצליח לתקף את כרטיסו בשל תקלה טכנית במתקן ההפעלה התלויה בבעל היתר ההפעלה - סיטיפס.

שלושת רבעי השעה, זה משך הזמן שלקח לקומץ חברי כנסת, לרכוש כרטיסי נסיעה לרכבת הקלה בסיור פתע שקיימה (יום ד', 30.5.12) הוועדה לפניות הציבור בתחבורה הציבורית בירושלים. הסיור התקיים בעקבות תלונות רבות שהגיעו אל הוועדה.
בסיור השתתפו חמישה חברי כנסת: יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אורי מקלב (יהדות התורה), אברהם מיכאלי (שס), מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) והיו"ר דוד אזולאי (שס). את פני הח"כים קידמה הפגנה של חברי קבוצת "רכבת תקלה". בעקבות הקשיים שהתגלו ברכישת כרטיסי נסיעה ועל-מנת שלא לעכב את יציאת הסיור יתר על המידה, החליט לבסוף בן-ארי לוותר על הניסיון לנסוע ברכבת כאזרח מן השורה ונסע בתור ח"כ, שפטור מרכישת כרטיס.
ח"כ מקלב אמר כי המסר בסיור הוא נחישות הכנסת שלא להרפות מן הנושא עד שייפתר לשביעות רצונם של הנוסעים. לדבריו, "מפעילי התחבורה הציבורית, לרבות הנהלת סיטיפס, לא הצליחו להסתיר את הפאשלות ואת חוסר התפקוד. מערכת הכרטוס לא עבדה כראוי, התפעול היה לוקה ולא גילינו אנושיות מצד הפקחים".
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' הגדירה את בניית הרכבת הקלה והפעלתה כאחד המחדלים הגדולים בתולדות המדינה. היא קראה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית כדי לבדוק מי אחראי לתכנון הלקוי, שגורם מדי יום סבל לאלפי נוסעים, לעסקים ולאטרקטיביות התיירות של העיר. עוד הוסיפה ש"על מפעילי הרכבת הקלה לדאוג לכיתוב בשפה הרוסית בכל התחנות עקב השימוש המוגבר של עולים, בעיקר ותיקים, ברכבת".
ח"כ אברהם מיכאלי אמר שדרושה חשיבה מחדש לגבי תנאי הפעלת הרכבת והתחבורה הציבורית בבירה. "על הכנסת לקיים בדיקה מחודשת ומדוקדקת של כל התקנות שהיא עצמה אישרה בנוגע לרפורמה בתחבורה הציבורית בכלל ובירושלים בפרט", אמר.
ח"כ מיכאל בן ארי אמר שניכר כי ניהול הרכבת הקלה איננו כדי לשרת את ציבור הנוסעים כי אם את המנגנון של הרכבת עצמה. "אם היו משקיעים בשירות לציבור את אותם משאבים שמשקיעים במתן קנסות", אמר, "אזי התוצאות בשטח היו אחרות לגמרי".
בעקבות הסיור תקיים הוועדה דיון דחוף בעקבות הסיור, שבו תדרוש ממשרד התחבורה ומכל הגורמים המעורבים בתחבורה הציבורית בבירה לבחון מחדש את כל החוזים וההסכמים להפעלת הרכבת והאוטובוסים. הוועדה תדרוש לבדוק מחדש לא רק את המכרז להפעלת הרכבת הקלה בעיר, אלא תבקש להקשיח את התנאים במכרזים הבאים להפעלת רכבת קלה בתל אביב ובערים נוספות.

תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  01/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כים קנו כרטיסים, 4 רכבות חלפו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משרד התחבורה בעייתי עד מאד
לבדוק יסודי  |  31/05/12 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חוסאם מוחסן, בן 41 מג'ת, בעל משרד לעריכת דין בחדרה, חשוד בהשמטת הכנסות שנטל לעצמו מכספי לקוחות בסכום של כמיליון שקל
איציק וולף
משרדי החוץ במוסקבה ובבייג'ינג הבהירו כי ימשיכו לספק מטריית וטו למשטר אסד    בינתיים נמשכים מעשי הטבח    מומחה מחשבים אמריקני: וירוס להבה פותח ב-NSA
הלל קורן
הכנסות הקבוצה זינקו ב-38% ל-17.8 מיליארד שקל    ברבעון המקביל אשתקד רשמה הקבוצה רווחי הון חד-פעמיים של 177 מיליון שקל בגין מכירת מניות נובל אנרג'י    המנכ"ל ברטפלד: "הגז מ"תמר" יגיע באפריל 2013"
עופר וולפסון
טבע היא החברה השניה בגודלה שהעבירה את המסחר מבורסת נאסד"ק לבורסת ניו-יורק והחברה השביעית שמעבירה את המסחר במניותיה בין שתי הבורסות במהלך 2012
עופר וולפסון
תלונות רבות הגיעו לרשות להגנת הצרכן על כך שהפרסום המציין הנחה על כל החנות ללא כל תנאי ברשת אופטיקה הלפרין הוא מטעה, שכן בפועל לא כל סוגי המשקפיים כלולים במבצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il