היום (ה', 31.5.12) מצוין בישראל ובעולם היום הבינלאומי ללא עישון. ביום זה, ובהתאם לנדרש בחוק, מפרסם סגן שר הבריאות את הדוח השנתי על מצב העישון בישראל לשנת 2011.
בדוח השנתי מובאים נתונים על מגיפת העישון באוכלוסיה הכללית, בקרב בני הנוער ובחיילי צה"ל. בנוסף מציג הדוח סקירה מעודכנת על התוכנית הלאומית לצמצום העישון ונזקיו, שאושרה בממשלה לפני שנה ומשרד הבריאות אחראי ומוביל את יישומה. וכן נתונים על פעילות החקיקה בתחום העישון, ועל היקף פעילות האכיפה של החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים ברשויות המקומיות השונות.
בהתאם לחוק, חברות הסיגריות חייבות בדיווח שנתי על הוצאותיהן לפרסום, חסויות, קידום מכירות ודיוור ישיר. מהנתונים על שנת 2010 עולה כי הוצאות אלו הגיעו ל-51,460,780 שקלים (עלייה של 38% בהשוואה לשנת 2009), מתוכן: על פרסומות ודיוור ישיר 30,894,421 שקלים (עלייה של 54%), על מבצעי קידום מכירות 20,354,291 שקלים (עלייה של 19%) ועל מתן חסויות 212,068 שקלים (עלייה של 362%). זהו שיא חדש ומטריד מאוד בהיקף ההשקעה של תעשיית הסיגריות לקידום ועידוד העישון בישראל.
מבחינת ההשקעות באפיקי הפרסום השונים, ניתן לראות עלייה חדה בהשקעה בפרסומות ובמשחקים אינטראקטיביים במדיום האינטרנטי, תוך שימוש והפניות לרשת החברתית פייסבוק, ובכך מנצלת תעשיית הסיגריות את הפרצות בחקיקה הקיימת, לצורך שימוש באמצעי הנגיש, הנפוץ, הזול והזמין ביותר להעברת מסרים ממוקדים ומוכוונים לצעירים.
על-פי סקר KAP 2010 (ידע, עמדות והתנהגות), שנערך בשנים 2012-2010, אחוז המעשנים בקרב בני 21 שנים ומעלה באוכלוסיה בישראל הוא 20.6%. זהו שיעור המעשנים הנמוך ביותר שנרשם אי-פעם בישראל.
למרות זאת, על-פי הערכות, בשנת 2011 הגיעו הכנסות המדינה ממיסים על סיגריות לכ-5 מיליארד שקל וצריכת הסיגריות הלאומית עמדה על 426 מיליון חפיסות, עלייה של כ-0.1% לעומת שנת 2010.