X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדון לחודש מאסר אותו כבר ריצה בימי מעצרו ולקנס של 30,000 שקל גולן זוכה מרוב ההאשמות נגדו ובמרכזן הטענה כאילו זייף עתיקות הורשע רק בארבע סעיפים שוליים יחסית
▪  ▪  ▪
גולן. משפט של 7.5 שנים [צילום: AP]

אספן העתיקות עודד גולן נדון לחודש מאסר (אותו כבר ריצה בזמן מעצרו) ולקנס של 30,000 שקל, לאחר שהורשע בארבע עבירות של סחר בעתיקות ללא רישיון ובהחזקת נכס חשוד כגנוב. גולן זוכה, לאחר משפט שנמשך 7.5 שנים, מרוב ההאשמות נגדו שבמרכזם טענה כאילו זייף עתיקות ומכר אותן.
סניגורו של גולן, עו"ד ליאור ברינגר, ציין בטיעונים לעונש את הפער העצום בין כתב האישום לבין פסק הדין. הוא אמר, כי כתב האישום כלל אישומים רבים וחמורים ביותר ודובר על פרשיה חובקת עולם המתרחשת מזה עשרות שנים. כן דובר על עיוות חקר ההיסטוריה, הארכיאולוגיה והונאה בהיקף עולמי תוך פגיעה במדענים, בדת, ברגשות, בפוליטיקה ועוד. כאמור, גולן זוכה מהרוב המכריע של האישומים.
סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, אהרון פרקש, התייחס תחילה (30.5.12) בגזר דינו לנושא העקרוני של שוד העתיקות ואמר: "שוד העתיקות בארץ ישראל הפך למכת מדינה. שוד העתיקות פוגע באתרים שונים הפזורים ברחבי ארץ ישראל, אתרים אשר הינם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה והתרבות של הארץ הזאת ושל התושבים, שהתגוררו בה לפני אלפי שנים ועד לימינו אלה. שוד העתיקות פוגע גם ביכולת התיעוד של ההיסטוריה של עם ישראל בארצו על-ידי המומחים השונים".
פרקש דחה את הטענה, לפיה יש לשים את הדגש על הממצא ולא על הדרך בה התגלה. הוא אומר: "מומחים רבים העידו לפני, כי אינם מוכנים לבחון פריטים שבאו מחפירה לא מוסדרת שכן הדבר מדליק 'נורה אדומה' באשר לאותנטיות שלו, וכי בטרם יבחנו את הפריט גופו מבררים הם את מקורו על-מנת שלא להגיע למצב בו בחנו פריט אשר יכול להיחשד כמזויף. גישה זו מקובלת עלי, ולדעתי יש לחזקה ולעודדה באופן שיש לנסות ולמנוע ביצוע מחקרים על פריטים שהגיעו מחפירות לא מוסדרות. לשיטתי, על מוסדות המחקר וההוראה, מוטלת החובה להילחם בתופעה זו ולא להכיר במחקרים אלה".
בשולי הדברים הציע פרקש, לאור הממצאים שעלו במשפטו של גולן, לשקול לחייב אספני עתיקות - בדומה לחובה הקיימת על סוחרי עתיקות - להגיש דוחות תקופתיים ביחס לאוסף שברשותם ולדווח על כל פעולה שביצעו, כגון רכישה, מכירה, הענקה ועוד. עוד אמר, כי על הרשויות להילחם בשוד העתיקות גם באמצעות הגשת כתבי אישום.
בעניינו של גולן דחה פרקש את עמדת המדינה, לפיה יש להתחשב בגזירת העונש בכך שהוא סחר בעתיקות נוספות בגינן לא הועמד לדין. הוא הביא בחשבון את עברו הנקי ואת המעצר בו שהה, אם כי ציין ש"לא ניתן לומר כי להגשת כתב האישום נגד הנאשם לא היה כל בסיס, שכן דרך התנהלותו והתנהגותו ביחס לעובדות שפורטו באישומים, העלו תהיות רבות והפנו אצבע מאשימה כלפיו".

תאריך:  03/06/2012   |   עודכן:  04/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונש סמלי לאספן העתיקות עודד גולן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בתוך 20 שעות ביקרו בחנות 10,000 איש וחיסלו את כל התצוגה, אשר חודשה בסוף השבוע    החנות תיסגר ו-80 העובדים שנותרו יפוטרו עד סוף החודש    המפרקים חושפים: שולי הרווח של קיקה היו 100%
איתמר לוין
שלושה תובעים יקבלו פיצויים בעקבות הכרת המדינה בכך ששוטרים היכו אותם בצורה קשה בעת פינוי ההתנחלות לפני שש שנים    אחד השוטרים המכים נבחר שנה לאחר מכן לשוטר מצטיין
יפעת גדות
ליקוי חמה מלא מתרחש באזור כלשהו על-פני כדור הארץ רק אחת לשנתיים או לשלוש שנים
יפעת גדות
הרשות להגנת הצרכן ולסחר ההוגן הורתה לחברת L.T POWER TECHNOLOGIES, המשווקת את שיטת ההרזיה של ד"ר סימונס, להסיר מיידית את הפרסומים בחשד להטעיה    פרסומי החברה כי הדיאטה "בריאה ומפרקת את השומן המיותר בגוף אך לא פוגעת בשרירי הגוף, ואינה מזיקה לגוף" לא הוכחו
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il