X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גלאון: "שר האוצר מקדם 'מבצע' של 15 מיליארד שקל מס במקום 40-30 מיליארד" גפני: "גביית המס המקסימלי מהחברות הכלואות הייתה מייתרת הגזירות הכלכליות על הציבור"
▪  ▪  ▪
טבע. רווחים אדירים כתוצאה מחוק עידוד השקעות הון

מנהלת מחלקה בכירה לענייני שוק ההון ברשות המיסים, ליאת גרבר, אמרה (יום ב', 4.6.12) בדיון בוועדת הכספים כי שר האוצר יובל שטייניץ טרם קיבל החלטה בעניין "החברות הכלואות".
מדובר בחברות פעילות בישראל בעלות פעילות מקבילה בחו"ל. את המענקים שקיבלו לפי חוק עידוד השקעות הון הן מבקשות להשקיע בחו"ל, אולם בשל הוויכוח על היקף המיסים אותו הן אמורות לשלם, הן לא יכולות להוציא את הרווחים לחו"ל, ועל כן הכינוי "כלואות".
יוזמת הדיון, ח"כ זהבה גלאון (מר"צ), אמרה כי "מדברים על רווחים כלואים של כ-100 מיליארד שקל, חברות שמקבלות פטור והקלות במיסים, מס רווחי הון ומס חברות ואם מצטבר להן רווח שהן רוצות להשקיע בחו"ל, עליהן לוותר על הפטור. ההסדר לא עומד במבחן ולכן שר האוצר החליט לעשות מבצע. אם הן ייאלצו לשלם את המס, ההערכה הגבוהה מדברת על בין 30 ל-40 מיליארד שקל תוספת להכנסות המדינה, אך הן תקבלנה הנחה ויוציאו את הכסף מישראל. כפי הנראה, שר האוצר מקדם 'מבצע' של 15 מיליארד שקל וכפי הנראה זה משתלם לו כי זה סוגר לו חור בתקציב. זוהי קומבינה של מיליארדים שהציבור משלם עבורה. זהו ניסיון סחיטה אלים מצד חברות הענק ואם שר האוצר ייכנע זה מצב מחפיר. למה בכלל האוצר מנהל עימן מו"מ ולא פשוט קובע להן שומה? זה היה ההסדר במשך שנים, אז מה קרה עכשיו שהחברות מנסות להיאבק בו? למה כולם מתקפלים בפניהן?"
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "לנוכח הגזירות הכלכליות הצפויות על הציבור, יש לגבות מקסימום מס מהחברות. מדובר בסכומים גדולים מאוד שיכולים לפתור את כל הבעיות התקציביות ואם הם היו משולמים, כל הגזירות הכלכליות היו הופכות למיותרות".
גפני הוסיף: "אנחנו הולכים לתקופה קשה וכאן מדובר בסכומים אסטרונומיים ולכן על האוצר ללכת לפתרון של הוראת שעה ביחס לחוק לעידוד השקעות הון ולגבות את המס הגבוה ביותר שניתן מהחברות. אף אחד בהן לא ייפגע. בין האלטרנטיבה של פגיעה בחינוך, בבריאות, ברווחה או גזירות על הציבור לבין המס על החברות, עדיף שייגבו מקסימום מס מחברות הענק".
"החוק תרם בעקיפין להגברת התעסוקה"
בדיון השתתף מנהל הכספים הראשי של טבע, איל דשא, שציין כי המס שמשלמת טבע עומד על 4%. "אין לנו כל רצון להימנע מתשלומי מס. טבע פועלת בישראל ותמשיך לעשות כך. החברה מעסיקה כעשרת אלפים עובדים ובמעגל השני עוד כ-40 אלף עובדים, כולל ספקים, חברות קטנות ובינוניות. ב-2011 טבע שילמה מיסים בהיקף של 834 מיליון שקל. אנחנו מעריכים שטבע מייצרת למדינה עוד 2 מיליארד שקל בשנה עקב הפעילות של המעגל השני. החוק לעידוד השקעות הון תרם לחיזוק החברה ובא לידי ביטוי בהגברת התעסוקה, כולל בפריפריה אך החוק יצר את בעיית הכספים הכלואים".

תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  04/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר מתלבט בגובה המס ל"חברות הכלואות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הצעת חוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית קובעת כי שער מזערי להצמדה בחוזים אחידים הינו תנאי מקפח    לפי ההצעה, צרכנים המשלמים יותר בעת עליית מדד, ישלמו פחות במידה וירד
אסף אקרמן
ראש העיר הודיע שהבעלים לא ימשיך. גופים מסחריים כבר גיששו בנוגע למועדון
יפעת גדות
מידי ממלכת ירדן נכבשה הגדה המערבית ושוחררה העיר העתיקה של ירושלים, כמעט אלפיים שנים לאחר שהוגלו ממנה תושביה העבריים על-ידי רומי
איתמר לוין
ביהמ"ש: יסוד סביר לחשדות נגד מוחמד סרסור    המשטרה: החל לחפש את בנו בן העשר רק שעה וחצי לאחר היעלמו    הסניגור: זהו מעצר הזוי
עופר וולפסון
ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל יהפוך לממונה כלכלה והכנסות המדינה במשרד האוצר    שראל כיהן עד 2006 כראש אגף כלכלה ומחקר במשרד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il