X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות הבעיות הקשות בחברה, מציג מנכ"ל הרכבת הרחבת שעות הפעילות, הוספת עשרות אלפי מקומות ישיבה, קיצור משך הנסיעה, שיפור התחבורה הציבורית אל/מתחנות הרכבת, הפעלת אינטרנט מהיר בתחנות וברכבות, העלאת אופניים לרכבות הנוסעים ושיפור מדד הדיוק
▪  ▪  ▪
בעז צפריר. חצי הכוס המלאה [צילום: מן הטלוויזיה]
רכבת מחללת שבת
במסיבת העיתונאים נחשף שינוי שעתיד להתבצע ויוביל בהכרח לחילול שבת גדול יותר מאשר היום. שעות פעילות הרכבות בימי שישי תוארכנה מעבר לשעה 16:30 ותוקדם תחילת הפעילות במוצאי שבתות בהן היא מתחילה בסביבות השעה 21:00.
כבר כיום מחללת הרכבת שבת באופן נרחב. הקטרים מותנעים בסביבות השעה ארבע אחר-הצהריים במתחמים סגורים. הנוסעים שמתוודעים אליהם סמוך לצאת השבת מקבלים אותם נקיים וממוזגים ואינם יודעים שקטר נדרש לפעול לפחות חצי שעה בטרם ייצא לדרך. זו אגב הסיבה שבמוצאי יום הכיפורים אין תנועת רכבות.

הרפורמה בצי הקרונות הנייד ובתחזוקת המסילה והצי הנייד של רכבת ישראל תקועה. היא כוללת מיקור חוץ של 30% בלבד מתחזוקת הנייד. למרות שחלפו חודשיים מיום החתימה עליה, טרם יצא מכרז. מדובר במכרז על הציוד החשמלי שאמור להגיע בעוד כשלוש שנים ועל קרונות ה-IC3. לא ברור מדוע דווקא קרונות אלה, שבמצב נורמלי אמורים להימסר לגריטה, ולא קרונות אחרים.
ברכבת מבטיחים שאמות המידה והאיכות בתחזוקה תיקבענה על-פי תקנים בינלאומיים וכי העבודה תבוצע לפי הוראות היצרן, תוך בחינות של נהלי הבקרה בהיבט של יעילות וכלכלה אל מול חברות רכבות ותחזוקה בעולם. לא הוסבר מדוע לא ייעשה שימוש בתקנים ישראלים אותם אמור משרד התחבורה לקבוע. כך או כך, כדי שמישהו מעובדי הרכבת יפעל לפי תקן כלשהו דרושה הסכמה מצד ראשי הוועדים, ובמצב יחסי העבודה כיום הדבר אינו נראה באופק.
אמנם בשנה האחרונה נקלטו 287 עובדים ברכבת, בעיקר במוסכים ובתחום הנהיגה, בימים אלה נקלטים עוד 50 עובדים בתחום התחזוקה, ועשרות עובדים צפויים להיקלט בשנה הבאה, אך השינויים בפניהם עומדת רכבת ישראל מצריכים כוח אדם גדול בהרבה, וגם מקומות בהם ניתן יהיה להכשירם באופן מקצועי.
חברת-הבת למטענים תוקם, לדברי הנהלת הרכבת, עד סוף הרבעון השני של 2012. עד סוף הרבעון השלישי תחל החברה לפעול וב-2013 יוכנס שותף אסטרטגי (51% בעלות). מכרז בנושא אומנם יצא, אך לקטרים משומשים! לכל אלו יידרשו כמובן תשתיות ומוסכים לאחזקה שאינם כיום בנמצא. היעד שהוצב לחברה - להכפיל את כמות ההובלה בתוך ארבע שנים ולשלש את הכמות עד סוף העשור, במטרה להגיע להכנסות של 340 מיליון שקל עד 2016 וחצי מיליארד ש"ח ב-2020.
חברת-הבת לנדל"ן תוקם, לדברי ההנהלה, עד סוף הרבעון השלישי של 2012. יגובשו עקרונות חברת-הבת, ייחתם הסכם מול מינהל מקרקעי ישראל ותוקם חברה. יעדי החברה, כמצוין: ישנם שלושים מתחמים הנמצאים בייזום משותף עם המינהל, להם פוטנציאל מסחרי וכלכלי רב. שלושים הפרויקטים מהווים חמישה מיליון מטר רבוע בהערכת שווי של כ-8.5 מיליארד ש"ח.
הקשיים שבדרך
במסיבת עיתונאים שקיים (יום ב', 4.6.12) מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, הוא התייחס לקשיים בהידיינות מול הוועדים: "יהיו קשיים בדרך, אחד מהם הוא המשא-ומתן עם העובדים וההסתדרות. אנחנו בשלב של הידיינות ודיבור, ואני רק יכול לומר שכולנו רוצים שהרכבת תיסע".
להשקתו בקרוב של לו"ז הקיץ החדש ולפרויקטים הנמצאים בפני סיום. ביולי הקרוב. בלוח הזמנים החדש תוסיף רכבת ישראל 45 רכבת בימי א', ו-42 רכבות בימי ב'-ה', שיפחיתו את הצפיפות (יתוספו עוד כ-35 אלף מושבים). כיום פועלות רק 383 רכבות.
עניינים נוספים שהועלו במסיבת העיתונאים:
  • אחרי שנים בהן ניתן היה להשתמש בו רק באוטובוסים, יושק הכרטיס החכם עד סוף השנה, בהשקעה של 150 מיליון שקלים.
  • המסילה החדשה לבאר שבע - בלו"ז החדש יופעלו שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות השיא: רכבת אקספרס ב-55 דקות מבאר שבע לת"א עם תחנה בקריית גת (32 דקות מקריית גת לת"א) ורכבת פרברית עם עצירות בכל תחנות הביניים (קרית גת, להבים-רהט ולוד, כולל עצירה חדשה בתחנת נתב"ג). החל בחודש אוגוסט תופעל רכבת האקספרס גם בשעות השפל (שתיים לכל כיוון, בכל שעה).
  • גם בדרום הארץ יופעלו רכבות סביב השעון: עד היום ניתן שירות רכבתי סביב השעון רק בקו נהריה–נתב"ג. מאוגוסט יופעל בשעות הלילה קו חדש בין אשקלון ונתב"ג (ביום, ניתן להגיע על-ידי החלפת רכבות בלוד) שיספק שירות גם בתחנות הביניים באשדוד, רחובות, לוד. זאת בנוסף לשירות הרכבות הפרבריות בין באר שבע ות"א שיחלו לפעול 24 שעות ביממה ולספק שירות לנתב"ג.
בנוסף, סקר צפריר עוד חידושים הצפויים לעלות בקיץ הקרוב: אינטרנט אלחוטי, העלאת אופניים לרכבות הנוסעים בכל הקווים בשעות השפל ובכל יום שישי. עד סוף השנה תותקן מערכת PIS (Passenger Information System) בכל תחנות הרכבת. המערכת תציג לנוסעים על גבי שילוט דיגיטלי (בדומה לשילוט בשדות התעופה) מידע עדכני על הרכבת הנכנסת לרציף – תחנות הביניים ושעות הגעה מדויקות ליעד.
עוד הציג מנכ"ל הרכבת את מדד הדיוק החדש, אשר לדבריו יהיה אמין יותר ומכוון לספק שירות טוב יותר לנוסעים. כיום קורה לא אחת שרכבות מאספות מתעכבות ומחליפות אותן רכבות ישירות שבפועל נאלצות לעצור בתחנות בהן לא היו אמורות לעצור כדי לאסוף נוסעים ולמעשה הופכות למאספות.

תאריך:  04/06/2012   |   עודכן:  04/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה בתחזוקת הרכבות עדיין תקועה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל יועז
הנציב מותח ביקורת על התנהלותה של השופטת בפרשה, שבמסגרתה יוחס לה שיפוץ של פרוטוקול דיון, וקובע: בניגוד לגירסתה, חלק מהשינויים שהכניסה אלשיך לפרוטוקול היו מהותיים ונועדו לשוות נופך חמור לתלונתה נגד עו"ד רפאל ארגז
עידן יוסף
בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש-הממשלה שיש לכבד את החלטת בג"ץ ואת שלטון החוק    אלקין: המדינה צריכה להציג לבג"ץ עמדה שונה מזו שהגישה
עידן יוסף
פירים ענקיים לצורך רכבת קלה ייחפרו בשנה הבאה בצירים מרכזיים במרכז הארץ שייחסמו    חניון חנה וסע ענק ייפתח בצומת גהה ויאפשר מעבר לאוטובוסים רבי-קיבולת
עופר וולפסון
הוועדה לביקורת המדינה תדון בדוח מבקר המדינה על השרות לעיוור במשרד הרווחה    הדוח חשף כי הפיקוח על מתן דמי הליווי לעיוורים - 40% מתקציב השירות לעיוור - אינו נעשה באופן שוטף ומקיף
דניאל רוט
אלוף אירופה הטרי שהבטיח את הקריטריון האולימפי: "בסוף הכל התחבר לי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il