|
1 |
|
|
נו, לא פלא שרצו להסתיר. ואני גם לא אתפלא שמארגני הכנס, קשורים לקרן להשמדת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאזין וותיק |
|
|
|
|
|
כלל אנטישמיות או שואה ואתה,,,מאזין וותיק הרי.לא? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מרי. |
|
|
|
|
|
מהשמצת מדינת ישראל ברחבי אירופה. הכבוד לו זוכה בירינבוים באירופה בעיקרו נובע מיחסי ציבור על חשבון מדינת ישראל. בגרמניה הוא חגג במשך שנים בגלל היותו יוהדי ובגלל אנרגיית הליקוק האדירה שהשקיע בכיוונו של השמאל האירופאי? אזכיר לכולם- הוא התקבל בזמנו כמנהל אומנותי לאופרה של פריס, המשובחת הרבה יותר מזאת של ברלין, וכשראו שם תוך מספר שבועות עם מי יש להם עסק, זרקו אותו לקיבינמאט. וכן גברת מרי, אני מאזין וותיק של מוסיקה קלאסית. 26 שנה 5-6 שעות מידי יום. מספיק? ואגב בירינבוים היה פעם פסנתרן מעולה, אבל זה היה לפני שנים רבות. אין לו את זה היום. הוא מנצח בסדר, אבל לא מנצח גדול. 50% מ"היכולת" שלו זה כאמור יחסי ציבור. ברבורים סמולניים ואנטיציוניים תמיד מביאים כיבודים ופרסים. תשאלי את עמוס עוז.... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאזין וותיק |
|
|
|
|
|
בחסדי המדינה,אלה בזכות היותו כשרון גאוני במוסיקה.פסנתרן ומנצח היום על התזמורת הטובה בעולם.כך ש..חדל השמצות כי להתנהג כווגנר גם אני יודעת ולא רק אתה.5-6 שעות? בן זוגי זוכר יצירה עם השמעתה ואומר כי שמיעה שלישית משעממת אותו.לדעתו לדוגמה,סטוקובסקי,פורטוונגלר, טוסקניני ובירנבויים הם בין עשרת מנצחי העולם ואף לא אחד מהם לא היה כשרון מוסיקלי בזכות אי זו שהיא מדינה,כולל ישראל.המדינה בעניין הזה היא כלום במאום.המוסיקה זה הכל. אם ביבויים אמר מה שאמר על המדינה,זה כאילו אמר הוא משהו על איזה כפר מפגר פוליטית באי זה מקום בעולם וצדק.למה מה זה מוסיקה וספורט ועוד, לפוליטיקאים, טרמפ על גב יוצרים. יש לך דעות פוליטיות? שמור אותן לעצמך.את המוסיקה זה לא מעניין.נ.ב. תקשיב לניצוח של בירנבויים על תזמורת ברלין לכל יצירה שהיא ותשווה לטוסקניני או צ'ליבידקי לדוגמה,בפרט את הגרמניות ואולי תבין כי 5-6 זה לא די.אולי 10-12 וזה יתחיל לעבוד.מוסיקה.מוסיקה ורק מוסיקה = אלוהות.פוליטיקה וכל מיני כאלה,=אנשים קטנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מרי. |
|
|
2 |
|
|
אושוויץ לצלילי Götterdämmerung או RIENZIויצא מזה חי והגיע לארץ ישראל - מסוגל להבין מה מרגיש שורד שואה כששומע ולו צליל אחד של וגנר. האם הנבלות חסרות הלב שרוצים כל כך לשמוע אותו לא מסוגלים לחכות עד שאנחנו השורדים נלך לעולמנו? לכו תקנו לכם תקליטים או טקליטורים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ברוריה מקרית חיים |
|
|
|
|
|
זאת.אלה שזה נולד וחי עוד לפני ההוא.אני מבין ויודע שזה אישי ואני מסכים איתך בכל מילה ומזדהה איתך ב100 אחוז.האם ידוע לך כי שופן היה אנטישמי יותר? הוא לדוגמה פסול עבורי מכל הבחינות.הוא לא התנצל מעולם ולא חזר בו מהשקפותיו והוא מאוד מקובל באולמות הקונצרטים בארץ ישראל.אני שואל, למה זה?..כבר אמרתי שבעניין ווגנר אני מבין אותך ומסכים ב100 אחוז.גם למשפחתי, אנו מבינים נכון? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
|
|
|
ולכן אסביר: לא ניגנו בשערי אושוויץ את שופן. הגרמנים נהנו מאוד לראות את היהודים נכנסים לתאי הגזים לצלילי וגנר.
ובאשר מדוע וגנר ולא שופן - התשובה קלה: אם עברת אי פעם ליד מסעדה ונניח שהרחת פתאום ריח של מאכל אהוב מילדותך שאמך הייתה מכינה . אני משוכנעת שבאותו רגע הרגשת תחושה של שמחה ברגע שזכרון-הריח הזה חדר לאפך. לרגע חזרת להיות ילד בבית אמא.
אותו דבר קורה גם כשתחושת זכרון-צליל מגיע לאזניו של אדם. למשל, כשאני שומעת את הדנובה הכחולה של שטראוס אני מרגישה רגע של אושר (למרות ששטראוס כידוע, היה אנטישמי גדול) וזאת משום שרקדתי לצלילי הדנובה עם בעלי ז"ל הרבה פעמים באושר.
אותו דבר קורה כשלעינים מגיע מראה מסוים שפעם היית מאושור שם , זכרון-הראיה הזה מחזיר אותך לרגע לאותו רגע מאושר.
וזה מה שקורה לניצולי מחנות ההשמדה או מחנות הרכוז, או הגטואים למיניהם: הגרמנים ניגנו שם הרבה את וגנר.
ועוד דבר, צודק המגיב אוהב מוסיקה קלאסית (מס 1 לעיל) בירנבוים הוא יהודון שמקומו בגינהום. נקוה ששם יגיע בבוא יומו. עקשנותו לנגן את ואגנר בארץ ישראל פשוט מוכיחה עד כמה שהוא רע לב ושונא יהודים. וחבל שכל היהודים יפי הנפש האלה שמשמיצים את ארצנו ואת עמינו אינם מבינים שהגוים שונאים אותם אפילו יותר משהם שונאים אותנו. משום שהם מבינים שאדם כזה מסוגל לשנוא אותם באותה מידה. והשנאה היא רגש מעכל את האדם מבפנים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ברוריה מקרית חיים |
|
|
|
|
|
לעומתך.תמשיכי להנות ממוסיקה.יותר אין לי מה להוסיף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
3 |
|
|
יצירות של מלחינים אנטישמיים, אז בבקשה להוסיף לרשימה את ליסט, את צ'ייקובסקי ואת ברוקנר. האחרון היה חביב על היטלר וגבלס הרבה יותר מוגנר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל בר-ניר |
|
|
|
|
|
כה אמר זרטוסטרה ואת המנצח ה"דגול" פורטוונגלר ואת המנצח ה"דגול" פון קרין שתקליטים בניצוחו נחטפו מהחנויות כלחמניות טריות בישראל ושטאוס זה הריכרד היה בכלל להיט בארץ והמעניין ביותר, איך את שופן לא זכרת? הוא הרי היה גדול האנטישמים שבמלחינים.נו טוב, באולמות הקונצרטים גם לא זוכרים את שופן כאנטישמי.הוא בחור נחמד,אוהבים אותו מאוד כי רומנטיקן כזה כמו קצין פולני שלעולם לא לוקח כסף מזונה אחרי שנהנה משרותיה אי אפשר שלא לאהוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגןי.. |
|
|
|
|
|
ברוקנר לא היה אנטישמי.
פטרונו של וגנר - המלך לודוויג השני גם הוא לא.
ריכרד שטראוס לא רק שלא היה אנטישמי אלא אשת בנו היחיד היתה יהודיה כשרה. ככה שנכדיו היו יהודים גם לפי ההלכה וגם לפי חוקי נירנברג. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הבס מחיפה |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
של מלחינים אנטישמיים, אז בבקשה להוסיף לרשימה את ליסט, את צ'ייקובסקי ואת ברוקנר. האחרון היה חביב על היטלר וגבלס הרבה יותר מאשר וגנר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל בר-ניר |
|
|
|
|
|
יש לציין שהבעיה אינה באישיות של ווגנר, שכמוהו יש רבים ואף קיצוניים ממנו, אלא ביצירותו שהן מסרים גזעניים.
מדובר על אופרות עם תכנים מיסטיים פגאניים,
התוכן של האופרות שלו הן העיקר: סיפורים על גזעים ענקים וגמדים ושליטים.
התכנים האילו, אומצו על ידי הנאצים והיו הדשן שעליו נבנתה תורת הגזע.
מידי שנה מתקיים בביירוט (גרמניה) פסטיבל שם מועלות האופרות של ווגנר.
עבור היטלר אישית, והנאצים בכלל ביירוט היתה מקום עליה לרגל כאשר הפולחן היו האופרות של ווגנר, עבור הצבא הנאצי ש"כיבד" את העיירה במצעדים - מקור השראה לרוח הלוחמים.
בין השנים 1930 - 1945 ראש המשפחה היתה וויפריד ווגנר בריטית במוצאה (מריון וויליאמס), היא ובניה שמרו על יחסי קרבה ו"ידידות" ממש עם הצורר.
לא אחת (עוד קודם לעלית הנאצים לשלטון) השוו את היטלר לזיגמונד כשמה של אחת האופרות של ווגנר...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הולה הופ |
|
|
6 |
|
|
ורחוק מלהיות גאון מוסיקלי כפי שהיה טכנאי מוסיקלי ואף על פי כן אילו היה האולם מוזמן לקונצאט שלו, וודאי שהאחרון לא היה נדחה חלילה.ווגנר לכל הפחות התנצל על דבריו האנטישמיים וחזר בו.זאת עובדה.שופן מעולם לא חזר בו ובטח לא התנצל והוא אמר דברים אשר מעמידים את דבריו של ווגנר בצל.אם ירצו היהודים הטובים לסלוח לווגנר,הרי שיסלחו ואם לא אז לא.אך זה לא מה שיפחית את גאונותו המוסיקלית והיא כזאת.גם זאת עובדה.אין כל קשר בין טפשוטו ה"ספרותית" פילוסופית לבין גאונותו המוסיקלית בין אם היא לטעמי או לא.כזה לעומת זה הווגנהריות של שופן אשר מוצגת כאחד הקונצ'רטו הטובים לפסנתר ותזמורת,לא רק שאינה מתקרבת לגאוניותו של ווגנר אלה שלי זה נראה יותר כעבודת טכנאי פסתרים יוצא מהכלל שמתרגם את ווגנר לפולנית ונאלץ לחזור על קטע טכני מסובך פעמיים כי נגמר לו הסוס המוסיקלי כי הטכניקה היא מעוזו ולא המוסיקה.צר לי על המאוכזבים,אך זאת דעתי ומילדות לא אהבתי שופן כי לאזני הוא מעולם לא היה מוסיקה.אז לפחות לא ידעתי כי היה אנטישמי.אז די עם הצביעות המתחסדת באולמות הקונצרטים בישראל.זאת לא אשמתו של אף אחד שהיטלר אהב ווגנר ולא שופן.תודה..הגוי.. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
|
|
|
השואה ומזדהה עימם זהות מוחלטת ומלאה.רוב משפחתי הושמדה בטרבלינקה כך שליבי ליבי עימם,עימנו.אני הבדלתי מוסיקלית ואנושית בין שני אנטישמים שהאחד חזר בו בעוד היטלר הצליח להשניאו וחבל שכך.חבל שזוהי המציאות בשלמותה.זאת אחת ממשמעויות המילה "טרגדיה" ובכל המובנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
|
|
|
ושופן לא חבר ספר על השתלטות "זקני ציון" על מוסדות המוסיקה בעולם. שופן גם לא הושמע בכל מיני טקסים רשמיים של הרייך השלישי. יש הבדל גדול בין סתם אנטישמי, לאידיאולוג אנטישמי, או לאחד שהפך סמל לגבי משטר הרייך השלישי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאזין וותיק |
|
|
|
|
|
שהיה הרי פולני קתולי הדוק.ווגנר חזר בו מדבריו וזאת עובדה.אני לא מסנגר עליו בעודי מקטרג את שופן כי לדעתי שופן לא כשרון מוסיקלי אלה טכנאי פסנתר שניסה להיות מעין ווגנר פסנתרי כזה.שמע זאת בקונצ'רטו לפסנתר ותזמורת המפורסם שלו.התזמורת מנגנת ווגנר ושופן עושה תרגילי איצבוע על הפסנתר ובתרגיל טכני מחבר הכל לפיניש המדהים לכאורה כאשר למעשה זהו בלוף טכני בעיקרו.היום אפשר להבין זאת לא פחות מהחיבור בין הנאצים לווגנד.אם יש ווגנר מי צריך שופן שהוא נחות גזעית,שהרי הנאצים הם הגזע העליון.לא כך? אז אני שואל,, מי צריך שופן ? ירד האסימון? לא נורא אם לא ירד.הגרביטציה תעשה זאת.
ברליוז וגלינקה מעניינים אותי יותר מוסיקלית.צייקובסקי, גאון אינסטרומנטלי לאוזני כאשר מתחברים כלי נשיפה לכלי המייתר ללא דחיה האחד את השני לדוגמה בעוד המוסיקה הרוסית היא קרובה יותר למקורותי, היהודיים אם תרצה.אך כל זה, זאת מוסיקה ולא פוליטיקה וזה מה שאני אומר ומנסה לאמר כל הזמן.הנאצים הצליחו להשניא על יהדות השואה את ווגנר.יהדות זאת, לא הצליחה להקיא את האנטישמיות מתוכה ואת השנאה וחבל והאמן לי,אני מאחרוני הנותרים למעשה ממה שהיה שבט משפחתי גדול ומפואר ואת שנאתי הגלויה לנאצים איני מיחס לווגנר אלה דווקא לאנשים כמעט מוסיקאים,כמעט ציירים ואמנים כמו מוסיקאים כשופן.ועכשיו אני שואל אם יכול להיות כי תהיה ההבנה לקבל זאת?.תודה..
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
7 |
|
|
הבעיה היא דוקא היצירה הגזענית שבהן משופעות האופרות של ווגנר.
מדובר באופרות עם תכנים מיסטיים פגאניים, על גזעים ענקים וגמדים ושליטים,
הנאצים ינקו מהאופרות הן ישירות והן דרך כתביו של יוסטון צ'מברלין, פילוסוף בריטי שהיה גם חותנו של ווגנר, שהעצים את המוטיבים של האופרות של ווגנר לכדי אידיאולוגיה גזענית, על קשר דם ודרוויניזם נוקשה, על נחותים ועליונים.
וכל זה בספר שנחשב למדעי בשם:
1899 book The Foundations of the Nineteenth Century,
הספר ביסס את האידיאולוגיה הנאצית ונתן לאופרות של ווגנר משמעות ארית – גזענית קיצונית.
האופרות של ווגנר מעלות מידי שנה (עוד קודם לנציזם) בפסטיבל שמתקיים בבירוט (גרמניה).
הנאצים הפכו את פסטבל בביירוט למקום עליה לרגל של ממש עוד בטרם הגיעם לשלטון.
http:
צאצאי ווגנר היו חביבי היטלר ביחוד הנכד ווילאנד, שהיו לידידים של ממש, ויש טענה שהוא היה עם היטלר בבונקר עד זמן קצר לפני ההתאבדות.
ווגנר עבור הנאצים היתה אידיאוליגיה ודת גם יחד.
הנכד, הוא זה שחידש את הפסטיבלים בביירוט 6 שנים לאחר שהופסקו עם נפילת גרמניה.
http:
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לימבו |
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
אנטישמי דגול וגדול יותר ויהיה זה כבוד לאומי למוסד החינוך הגבוה עת שיארח באולם בקונצרטים שלו את שופן.ככה זה כאשר עגל הזהב היה לעבודת הקודש.למען העגל תמיד יקריבו כבשה שחורה ואם אינה שחורה יצבעו אותה בשחור.היטלר הצליח במעשיו וכאן באוניברסיטה משמרים את האליל.זאת אינה בדיחה חלילה.זאת מציאות ואמת כאחת.אינטלטואלים עללק.האינטלגנציה של המדינה.אין פלא כי כל האומנים נמצאים בחו"ל.מה יש להם לעשות בנאצלאנד? לעבוד את עגל הזהב? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
11 |
|
|
דברי האחרונים? אני דווקא שמחתי לשיחת אוהבי מוסיקה.במוסיקה שהיא מתת שלום אלוהית, אין מפסידים או מנצחים. מנצחים בעולם המוסיקה ישנם רק על תזמורות ומקהלות ואופרות.בעולם המוסיקה אין מפסידים.על זה נאמר "למנצח שיר מזמור הריאו לה' כל הארץ". מפסידים, הם אלה המפסידים את עולם המוסיקה ואני מאמין כי ה"מאזין הוותיק" אינו נמצא בינהם.כך שיגיב אולי כבודו על דברי תגובתי האחרונים ההם ואודה לו מאוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הגוי.. |
|
|
12 |
|
|
אנו עם של פאראנויה מובנית-ספסטיקה מופיעה בהודו ויפן
זהו סמל של מזל טוב,הצלחה-אבל לנו זה דגל שחור-וזה מובן.
אבל לא נוכל לנצח לחרים ולא נתגבר-עמלק וחמן,עורב בכל פינה
חברה הבריאה מחוייבת להתגבר-ווגנר גאון(אהוב על היטלר)בעיה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראיס-פוטין-בוטוקס |
|
|
13 |
|
|
אוניברסיטת ת"א המתנערת מהחוזה עליו הוחתם עו"ד לבני מטעה את הציבור במידע שהועבר. (במכוון???)
החוזה נחתם מול הזכיין המפעיל את האולם בשמה של האוניברסיטה בחודש אפריל ולא ב 28 במאי כפי שנכתב בהודעת האוניברסיטה.
לבקשת האולם העמותה העבירה את שמות היצירות המדויק לאקו"ם כדי לקבל אישור לביצוע הקונצרט. זהו הנוהל המקובל.
בקשה לקיים את הסימפוזיון שאמור היה להיות חלק מהאירוע באקדמיה למוסיקה הועבר לראשי האקדמיה ולראשי הפקולטה עם כל הפרוט, אלה העבירו ע"פ דבריהם "בגלל הנושא הרגיש" את הבקשה לנשיא האוניברסיטה. האוניברסיטה החליטה לדחות את הבקשה לקיים את הסימפוזיון בשעריה (איפה החופש האקדמי????) אבל ידעה גם ידעה שהסימפוזיון והקונצרט ויתקיימו באולם סמולרש! כל ההתכתבויות האלה היו בסוף אפריל / תחילת מאי. ז.א. למעלה מחודש לפני התאריך המתוכנן.
רק לאחר שהתפרסמה הכתבה בהארץ ביום 30 במאי והחלו נשמעות מחאות המתנגדים ,נזעקה האוניברסיטה וחזרה בה בפרסום שהיה בהארץ 4 ביוני . המכתב המבטל את הקונצרט הגיע לידיו של עו"ד לבני יו"ר עמותת וגנר אחרי הפרסומים בתקשורת ב 5.6.2012.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמירי |
|