X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי שהיה מנהל מחלקת ההנדסה נדון לשישה חודשי עבודות שירות; בני משפחתו, שהשתמשו במידע הפנים, נדונו למאסר על תנאי מנהל הרכש לשעבר נדון לשלושה חודשי עבודות שירות
▪  ▪  ▪
חשיבות רבה לאמון הציבור בשוק ההון [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, גזר (יום ב', 11.6.12) עבודות שירות ומאסרים על תנאי על חמישה נאשמים שהורשעו בשימוש במידע פנים הנוגע לחברת אלספק. בשולי גזר הדין מבהיר כבוב, כי העונשים הקלים הם תולדת נסיבותיהם של נאשמים אלו, וכי רמת הענישה בתיק זה אינה משקפת את זו הראויה בדרך כלל.
בתחילת 2009 חתמה אלספק, העוסקת בשיפור איכות בתחום החשמל, על עסקה בסך 6 מיליון אירו עם לקוח ספרדי ובעקבות כך זינק שער מניותיה ב-55% בתוך שלושה ימים. אייל עדן היה אז מנהל מחלקת ההנדסה בחברה, והוא השתמש במידע הפנים שהיה בידיו על העסקה כדי לרכוש מניות של אלספק לפני ההודעה הרשמית על ההסכם. עדן העביר מידע זה גם לאחיו, יניב עטיה, לאחותו, קרן עטיה-סיני, ולאמו, חוה עטיה, ועודד גם אותם לרכוש את מניות אלספק. במקביל, עשה זאת גם נחום גרטנר, מנהל הרכש של החברה.
נדחתה הבקשה להימנע מהרשעה
כבוב דחה את בקשת הסניגורים שלא להרשיע את מרשיהם, בהדגישו את חשיבות אמינותו של שוק ההון. לדבריו, עדן וגרטנר מעלו באמון שנתנה בה אלספק, ועדן הגדיל לעשות כאשר סיבך בעבירות גם את בני משפחתו. עוד עמד כבוב על ההתייחסות המחמירה של בתי המשפט בשנים האחרונות לעבירת מידע הפנים, ועל החלטתה של הכנסת אשתקד להכפיל פי חמישה את העונש המירבי על עבירה זו ולהעמידו על חמש שנות מאסר.
לעומת זאת, התחשב כבוב בטיעוניהם של הסניגורים בבואו לגזור את העונשים. תחילה הוא אומר, כי מתחם הענישה הראוי על שימוש במידע פנים הוא 3-1 שנות מאסר בתוספת קנס משמעותי. ואולם, אומר כבוב, בנסיבות העניין ניתן לחרוג כלפי מטה ממתחם זה, בין היתר משום שכל הנאשמים הודו ונטלו אחריות על מעשיהם.
לא יהיו הראשונים שיישלחו לכלא
לגבי עדן וגרטנר אומר כבוב, כי זוהי הרשעתם הראשונה, ואין מקום לכך שהם יהיו הראשונים בישראל שיישלחו למאסר בפועל בשל שימוש במידע פנים. עדן נדון לשישה חודשי עבודות שירות ולקנס של 150,000 שקל, וגרטנר - לשלושה חודשי עבודות שירות ולקנס של 80,000 שקל. על בני משפחת עטיה אומר כבוב, כי מדובר באנשים נורמטיביים, נעדרי עבר פלילי שפעלו ללא כוונה פלילית. לפיכך הטיל על כל אחד מהם שנת מאסר על תנאי וקנס של 40,000 שקל.
את המדינה ייצגה עו"ד יעל ענתות; עדן יוצג בידי עוה"ד נוית נגב, גל הררי-גולדמן וליזי שובל ממשרד שינמן-נגב-ניב; בני משפחת עטיה יוצגו בידי עו"ד רותי ליטבק; וגרטנר - בידי עו"ד ניר רשף. פרקליטותיו של עדן מסרו בתגובה: "אנחנו שמחות על גזר הדין. בית המשפט נתן משקל ניכר לאופן ניהול ההליך, ללקיחת האחריות של עדן, ולנסיבות המיוחדות של התיק. עדן הוא אדם נורמטיבי וערכי, וכפי שקבע בית המשפט הנכבד, האפיזודה הזו אינה מאפיינת את אורחות חייו".

תאריך:  11/06/2012   |   עודכן:  11/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות על שימוש במידע פנים בחברת אלספק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת השרים לחקיקה אישרה הוראות חדשות שיבטיחו בין השאר כי הנכסים יירשמו על שם המשקיעים, יוקם חשבון מגבה שמטרתו יצירת כרית ביטחון זמינה להבטחת פעילות ותחויב עשיית שוק
איציק וולף
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מתכוון להעלות הצעת חוק שתשווה את המבקר לשופטי העליון ותאפשר לו לכתוב דוחות למשך שלושה חודשים מיום פרישתו    "יש הרבה אנשים שחוששים מהמבקר הזה ולכן לא בטוח שההצעה תצליח לקבל את הרוב"
מחלקה ראשונה
מנכ"ל ובעלים "שיווק השקמה" אמר את הדברים בפורום "פגישה עסקית" של המחלקה לניהול בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן-גוריון
מערכת אתר ערוץ הספורט
כוכב מיאמי מוכן לגמר. הסופרסטאר של הת'אנדר: אני עוד צריך להשתפר
איציק וולף
שיירה של משאיות הגיעה אל הבסיס הצבאי הסמוך לבית אל ופרקה 20 קראווילות שישמשו למגורי המפונים מחמשת בתי שכונת האולפנה    התושבים ממשיכים להתנגד לפינוי מרצון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il