X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משכורות העובדים עוכבו ביממה, ורק לאחר הגעת הבעלים למערכת הוסדר התשלום עובדי העיתון אינם נוקטים צד במאבק אך חוששים מהבאות
▪  ▪  ▪
מערכת העיתון. כעשרה מאבטחים הוצבו בכניסה

עובדי היומון החרדי "יתד נאמן" שקלו להשבית את העיתון. העובדים הופתעו להיווכח הבוקר (יום ב', 11.6.12) שמשכורת חודש מאי עדיין לא נכנסה לחשבונות הבנק כמדי 10 בחודש. הדבר עורר זעם ותסיסה בקרב העובדים. אולם כעבור כמה שעות העניין הוסדר והמשכורות שולמו.
העובדים החוששים לעתידם טרם פנו להסתדרות העובדים החדשה בבקשת סיוע מול הנהלת העיתון, אולם הדבר נשקל במסגרת צעדי פעולה. לעובדים אין עדיין ועד שייצג אותם, אך בשיחות ביניהם מדובר על מתן תקופת חסד להנהלה בטרם יוחלט על השבתת הוצאתו לאור של העיתון.
מאבק המחנות
הרקע לאי-תשלום המשכורות הוא מלחמת השליטה בבעלות העיתון של הפלג הליטאי. העיתון היה מזוהה עד היום עם מחנה הרב יוסף שלום אלישיב, המאושפז במצב קשה מזה כמה חודשים בבית החולים שערי צדק. מחנהו של הרב אהרן לייב שטיינמן מבני ברק ניצל את ההזדמנות בה לא קיימת שליטת הרב אלישיב על הנעשה, וביצע תרגיל כלכלי מבריק כאשר מדיבורים על הקמת עיתון מתחרה, שאמור היה לסקר את פלגי הרבנים שיתד נאמן החרים, ביצע באישון לילה השתלטות על רוב מניות חברת יתדות, המפעילה את העיתון. מחנה הרב שטיינמן שכנע בעלי מניות להעבירן אליו תמורת סכומים גדולים שהושקעו על-ידי איש העסקים שמעון גליק מארה"ב. במהלך זה הוחלפו כמה חברי העמותה כך שהרוב בעמותה נמצא כעת בידי מחנה הרב שטיינמן.
בהמשך, נשלח מכתב פיטורין לעורך הראשי נתי גרוסמן, שהואשם בביזוי גדולי ישראל - הרבנים שטיינמן, חיים קנייבסקי נסים קרליץ ואחרים. סמכות החתימה ניטלה ממנכ"ל העיתון יעקב לבין, שהושאר בינתיים בתפקידו לאחר שהסכים לדרישת העמותה החדשה - להיות כפוף לתנאיה. מחנה הרב אלישיב לא טמן ידו בצלחת ופנה לעורכי דין, ששיגרו מכתב אזהרה לעמותה החדשה והודיעו שהמהלך אינו חוקי כלל וכלל ויינקטו צעדים משפטיים נגד האחראים למעשה.
המאבק הוא למעשה בין הרב שמואל אוירבך מירושלים, המסתמן כיורשו של הרב אלישיב, לבין הכתב ישראל פרידמן, עורך מוסף "שבת קודש", מאנשיו של הרב שטיינמן.
10 מאבטחים
כעשרה מאבטחים מוצבים ביום ובלילה בשערי מערכת העיתון ולפי השמועות מממנים אותם שני המחנות, השומרים על האינטרסים - שלא יתבצעו שינויים, כגון החלפת מנעולים. איש מלבד גרוסמן לא פוטר והובטח לאחרונה שהמשכורות ייכנסו כסדרן. אולם התברר כאמור שאכן יתד נאמן מצוי במשבר כספי.
איש העסקים שמעון גליק הגיע היום למערכת העיתון, ולאחר שהתברר כי הוא מוסמך לעשות זאת - חתם על העברת המשכורות לעובדים. אולם העובדים אינם יודעים מה ילד יום וחשים שהם משמשים כבני ערובה במלחמת השליטה. מדובר בלמעלה משמונים קבועים שבחרו לא לקחת צד בסכסוך ולהיות "נאמנים לגדולי ישראל", כלשונם. הם כבר הודיעו שאם ידחקו אותם לקרן זווית ולא ישלמו את משכורותיהם, לא יהססו לנקוט בצעדים ארגוניים.

תאריך:  11/06/2012   |   עודכן:  12/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק השליטה ביתד נאמן עלול להוביל להשבתתו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעויות בכתבה
יהודה ערן  |  12/06/12 00:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
במועדון חושבים על שינוי קונספציה: החתמה של הלפרין ולנדסברג יחדיו
עופר וולפסון
בעל השליטה בארזים הגיש הצעת רכש גבוהה ב-8% ל-870 מיליון מניות אולטרה שייפ    מסכים לשלם עבור המניות כ-11.31 מיליון שקל
איציק וולף
יו"ר הכנסת הודיע כי בראש סדר היום של המליאה מחר יעמוד דיון על רצח העם הארמני    "איננו מושפעים בעניין זה, ממצב היחסים עם טורקיה או ממצב פוליטי מסוים"
עופר וולפסון
הצעת החוק תובא לאישור סופי במליאת הכנסת עוד לפני סוף מושב הקיץ    מבטיח חובת מינוי מפקח מטעם בית המשפט על כל הסדר חוב בשוק הכולל "תספורת"
עידן יוסף
אל מסיבת הפרידה הראוותנית ממנכ"ל הרשות השנייה הוזמנו מאות אנשים    התנגדות מצד חברי מועצה והנהלה ברשות למה שכינו "אירוע בזבזני" הביאה לצמצומו ל-35 מוזמנים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il