X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שאם המדינה מבקשת להאריך ב-90 יום את מעצרם של נאשמים העצורים עד תום ההליכים, על ביהמ"ש העליון להביא בחשבון הארכות נוספות הצפויות להתבקש
▪  ▪  ▪
אולם מעצרים. אל לבית המשפט לעצום את עיניו

בבואו של בית המשפט העליון להאריך את מעצרו של נאשם מעבר לתשעה חודשים, עליו להביא בחשבון כבר בהחלטה הראשונה את האפשרות שיהיו הארכות נוספות. כך אומר (יום ג', 12.6.12) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
נאשם המצוי במעצר עד תום ההליכים, נעצר למעשה לתשעה חודשים לכל היותר. לאחר תקופה זו, על המדינה לבקש מבית המשפט העליון להאריך את מעצרו ב-90 יום או עד לגמר משפטו. אין הגבלה למספר ההארכות שניתן לבקש, אך ביהמ"ש העליון כבר קבע, כי ככל שחולף הזמן - גדל המשקל שיש להעניק לאפשרות לשחרר את הנאשם למעצר בית בתנאים מגבילים.
המדינה ביקשה להאריך בפעם הראשונה את מעצרם של אשרף אבו נאסר, וג'די סעיד וסוהיב אבו חוסיין, המואשמים בשורה של עבירות: קשירת קשר לביצוע פשע, פריצה לרכב, סחר ברכב גנוב, שוד מזוין, חטיפה, איומים ועוד. אבו נאסר מואשם גם בתקיפת רעייתו, ועל כך מעיר עמית: "תמהני מדוע במסגרת כתב אישום, המצריך שמיעת עדים כה רבים, מצאה התביעה לצרף את האישום של אלימות ואיומים כנגד בת זוגו של המשיב 1, נושא שאין לו כל קשר לאישומים העיקריים האחרים ולמשיבים 3-2. לטעמי, יש בכך כדי להאריך ולסרבל שלא לצורך את ההליך".
השלושה מצויים במעצר מאז ספטמבר אשתקד, והמדינה ביקשה להאריכו ב-90 יום החל מ-8.6.12. הליך ההוכחות החל בחודש מרס, אך מאחר שהשופט אמיר טובי יצא לשבתון, הוא לא יתחדש לאחר הפגרה אלא רק בינואר 2013 ונקבעו דיונים עד מרס הבא.
עמית אומר, כי לנוכח חומרת העבירות ועברם הפלילי של הנאשמים, אין פלא שמעצרם הוארך עד תום ההליכים. ואולם, לנוכח מועדי הדיונים שנקבעו ברור כבר כעת, כי יידרשו לפחות עוד ארבע הארכות מעצר בנות 90 יום כל אחת. בארבעה ימי דיונים נשמעו שמונה עדים בלבד, מתוך רשימה הכוללת 140 עדים, וטרם נשמעו העדים המרכזיים.
עמית אומר: "אכן, רגלינו עומדות עדיין בפתח ההארכה הראשונה, אך כאשר ברור כי הבקשה הראשונה היא אך הראשונה בשורה של בקשות נוספות, אל לבית המשפט לעצום עיניו בפני עובדה זו, ועליו לקחת זאת בחשבון שיקוליו. בכך יש גם לחסוך משאבים שיפוטיים נוספים הכרוכים בבקשות ההארכה הנוספות שתידרשנה". לפיכך הורה עמית להכין כבר כעת תסקיר של שירות המבחן בנוגע לחלופות מעצר, ולהחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי בחיפה כדי לבחון חלופות אלו. עד אז יישארו הנאשמים במעצר.

תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: לחשוב מראש על הארכות מעצר מרובות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי טרילניק
יחסוך למשק 650 מיליון שקל    מאגר הפינקלס נקדח בהוראת משרד האנרגיה והמים, על-מנת להגביר את אספקת הגז לישראל בתקופת הקיץ
אורה קורן, צבי זרחיה, עידו באום
הממונה יהיה כפוף לאוצר ויפקח במשרה מלאה על ההפרדה בין נכסים ריאליים לפיננסיים והקצאת נכסי מדינה    בתיקון להמלצות ועדת הריכוזיות על ההפרדה בין נכסים ריאליים לפיננסיים הושמטה התייחסות לתאגיד החזקה בנקאית, ונותרה התייחסות לתאגיד בנקאי
אבי בר-אלי
הסניף ימותג כ"סופר אלונית", וייפתח במרכז המסחרי החדש בצומת צמח בהשקעה של 4 מיליון שקל    עד סוף השנה יוקמו בתחנות דור אלון בכביש 6 עמדות החלפת מצברים עבור המכוניות החשמליות של בטר פלייס
עידן יוסף
מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום אומר כי מגל אינו ממלא אחר החוזה ומגיע רק לארבעה ימי עבודה ונעדר מישיבות המערכת
איתמר לוין
גרוניס רומז שבג"ץ אינו יכול להתערב בגזר דינו הקל של מרק פטריק, אשר הותיר את שחר גרינשפן משותקת לכל ימי חייה    שלילת הרישיון תתאפשר לאור הסכמתו של פטריק לצעד זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il