X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הבהיר מנהל הבטיחות הארצי במשרד החינוך בדיון בוועדה לביקורת המדינה ח"כ סולודקין: הפרקליטות מרבה בהסברים אך בפועל אין התרעה ואין ענישה נציגת פרקליטות מחוז דרום: הבעיה היא השגת הוכחה לרשלנות
▪  ▪  ▪
סיכונים בטיולים שעלולים לסכן את חיי התלמידים [צילום: דוברות קק"ל]

"הרחצה במהלך טיולי בית הספר נאסרה ומשרד החינוך יקפיד על כך בטיולי הקיץ הקרוב" - כך הבהיר רותם זהבי, מנהל בטיחות ארצי במשרד החינוך בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא בטיחות בטיולים בבתי הספר. לדברי זהבי, הוקם מאגר ממוחשב לסיכונים באתרים ובמסלולים, כאשר הנתונים נאספים על-ידי מטיילים, מורי של"ח, צה"ל, רשמות שמורות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע.
זהבי גם הודה כי במגזר החרדי נרשמו "בעיות מקצועיות חמורות ביותר", ולדבריו, הוקמה ועדת טיולים בה חברים באגף המוכר-שאינו-רשמי, מונו והוכשרו רכזי בטיחות בתוך הרשתות, וכן קוימו הכשרות למנהלי בתי ספר ולרכזי טיולים בבתי הספר.
אין ענישה ואין אכיפה
במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת חריפה על הפרקליטות ומשרד המשפטים, בגלל חוסר-נחרצות בפעולתם נגד מורים ומנהלים שתלמידים נספו ברשלנותם. יו"ר ועדת-המשנה לרווחה של הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ הד"ר מרינה סולודקין, אמרה כי "משרד המשפטים והפרקליטות מרבים בהסברים אך בפועל אין הרתעה, אין ענישה ואין אכיפה. לא ייתכן שאף מורה או מנהל לא נענש בצורה משמעותית כשנהרג ילד שהיה באחריותו".
דגנית שי, נציגת מבקר המדינה, אמרה כי מבדיקתם עלה שהוועדות המחוזיות במשרד החינוך לא בדקו אם בתי הספר מכינים טיולים כנדרש, בבתי ספר רבים לא היו רכזי טיולים, ובפועל בוצעו פחות-מדי בדיקות על בטיחות-הטיולים על-ידי פקחים. גם דיווחי הפקחים לא הוזנו למאגר מרכזי, ולכן המשרד לא יכול היה לגלות אתרים או בתי-ספר מועדים. "מדובר בסיכונים שעלולים להביא לסיכון שלומם של התלמידים", הזהירה נציגת המבקר.
הבעיה היא השגת ראיה לרשלנות המורה
אבנר אביבי, שבנו אביתר נספה לפני כשנתיים וחצי בטביעה במהלך טיול בבית הספר, אמר כי כ-450 ילדים נפגעים בשנה בטיולים, ועוד מקרים נוספים - אינם מדווחים כלל. הוא התריע כי מורה-מלווה כלל לא מכיר את המסלול, ולא מוכן להתמודדות עם בעיות במהלכו, וסיפר כי להנצחת בנו הוא מפיץ ערכה "לטייל בבטיחות", בתיאום עם משרד החינוך. אביבי קרא לערוך הדרכה לתלמידים, כדי שהם-עצמם יהיו בקרי הבטיחות - ויקפידו שהמורים והמדריכים יפעלו על-פי ההוראות ולא יסטו מהן.
עו"ד ליאת שמיר-הירש מפרקליטות מחוז דרום, ציינה: "אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לעבירות כאלו, רואים בהן אינטרס ציבורי מהותי, ומשקיעים בכך משאבים רבים. פרקליטים מומחים ומנוסים מטפלים בתיקים כאלו, וההחלטה מתקבלת אחרי בחינה ובדיקה מדוקדקות. הבעיה היא שהשגת הוכחה וראיה לרשלנות המורה או המנהל אינה פשוטה. בחלק מהמקרים ההורים מסרבים לתת לילדים להעיד, או שהילדים כבר מדברים ביניהם והעדויות מתואמות".
יו"ר ועדת המשנה, ח"כ סולודקין, תקפה דברים אלו, ואמרה כי "בלשון משפטית ניתן להצדיק כל מחדל - אך בפועל מורה או מנהל אינם חוששים כאשר הם מתרשלים בשלומם של הילדים".

תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החל מהקיץ: הרחצה בטיולי בתי הספר אסורה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
צוות המומחים של ארגון הבריאות העולמי הגיע למסקנה כי אדי הדלק גורמים בוודאות לסרטן הריאות ועלולים גם לגרום לגידולים בשלפוחית השתן
אלעזר לוין
ראשי מינהל מקרקעי ישראל התגאו אשתקד בהסכם לפרישת 210 מבין 700 העובדים - עתה מתברר שהם מבקשים לקלוט 150 עובדים חדשים    הפורשים והנשארים קיבלו הטבות מפליגות וללא תקדים    הדוברת: יש הרבה עבודה
מירב ארד
72% מהציבור תומכים בהתפטרותו של ח"כ המצביע בניגוד לעמדת הציבור אותו הוא מייצג
עופר וולפסון
לדברי המכון, בעבר טען המדען הראשי שרק 5% מתקציבו הולך לטייקונים - והתעלם מ-34 החברות נוספות    "יש לתת את הדעת לעובדה, שהמדען הראשי והחוק לעידוד השקעות הון משמשים צינורות להעברת סכומי עתק לחברות החזקות במשק"
עופר וולפסון
תספק באמצעות חברת-הבת סאיקלון חלקי גוף למטוסים בכ-80 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il