X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרויקט חצרות הרבנים - חלק ב': חלקם בעלי השפעה רוחנית, אחרים אוחזים בכוח פוליטי רב, ויש המצליחים להוציא רבבות לרחובות גם שנים לאחר מותם פורבס מדרג: 20 הרבנים הכי משפיעים בישראל
▪  ▪  ▪
הרב עובדיה. בעמדת השפעה בכירה [צילום: פלאש 90]
איזה רב שווה 1.3 מיליארד שקל?
עידן יוסף
תעשיית הבאבות וחצרות הרבנים מגלגלת יותר ממיליארד שקל בשנה. כשההמונים נוהרים וגם הטייקונים תורמים, צוברים הרבנים עושר בלתי נתפס. כמה שווים שושלת הבאבא סאלי, הרנטגן והרב פינטו, מה חושבים ברשות המיסים על הכספים המתגלגלים - ואיך השפיעה המחאה החברתית על החצרות. תחקיר מיוחד של פורבס ישראל
לרשימה המלאה

הרב העשיר ביותר בארץ הוא לא בהכרח גם המשפיע מכולם. לאחר פרסום רשימת הרבנים העשירים בישראל, חושף פורבס את חלק ב' של הפרויקט - רשימת הרבנים המשפיעים במדינה.
הרב המשפיע ביותר בישראל על-פי הדירוג הוא הרב עובדיה יוסף. "הוא הרב המשפיע ביותר בארץ מבחינה רוחנית וגם בזכות עמידתו בראש מפלגת שס", קובע נחרצות צביקה אלוש, החתום על הספר "בן פורת יוסף" על אודות הרב, יחד עם העיתונאי יוסי אליטוב (הוצאת כנרת). "הרב עובדיה הוא הדבק שמחבר בין כל חלקי המפלגה. בלעדיו לשס אין זכות קיום", אמר, והוסיף כי ביום שהרב יילך לעולמו, שס עלולה להתאדות מהנוף הפוליטי.
לצדו של הרב עובדיה יוסף כמנהיג רוחני בולט ומשפיע ניתן לציין את הרב יוסף אלישיב, בכיר הרבנים בקרב העדה הליטאית, אשר מכונה גם "פוסק הדור". הרב אלישיב מאושפז במצב קשה מאוד ואינו מתפקד, ומצבו אף הורע בימים האחרונים, אבל הגותו עדיין משמשת כעמוד האש בפני המחנה הליטאי.
במקום השלישי ברשימה נמצא מי שהוגדר כ"יורשו" של הרב אלישיב, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. גם מקומם של הרבנים הפופולריים בציבור החילוני לא נפקד מן הרשימה, וה"מחזירים בתשובה" הגדולים, הרב יורם אברג'ל, הרב ראובן אלבז והרב אמנון יצחק, מדורגים במקום ה-14.
גם שאר הרבנים האחרים בדירוג משפיעים, במידה כזו או אחרת, על קהל גדול של מאמינים - החל ברבנים הבולטים בקרב הציונות הדתית וכלה ברבנים הבולטים בגזרת החוזרים בתשובה.
ברשימת הרבנים המשפיעים מופיעים רק שבעה מבין הרבנים העשירים בישראל, ללמדך שכסף לא בהכרח קונה השפעה, ולהפך.
צמרת הרשימה:
1. הרב עובדיה יוסף. הרב יוסף בן 92 וחולש בעזרת ילדיו ומקורביו על כל תעשיית הכשרות בישראל (בד"צ בית יוסף ועוד), על המועצות הדתיות, קובע מי ימונה לרב עיר ובעיקר משמש כמנהיגה הרוחני של תנועת שס.
2. הרב יוסף אלישיב. בן 101. אחרי מותו של הרב שך, הוא נחשב לפוסק ההלכה האשכנזי החשוב ביותר בדור. הרב אלישיב שולט על הציבור החרדי והמשפיע ביותר בקרב הציבור הליטאי־חרדי.
3. הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן. מוכר גם כ־הגראי"ל, נחשב לאחד המנהיגים החשובים בקרב הציבור הליטאי, בעיקר על שום היותו ראש ישיבת פוניבז' לצעירים - אחד המוסדות המשפיעים בקרב הקהילה החרדית. לדעת רבים הוא השני בחשיבותו והשפעתו אחרי הרב אלישיב, ומסומן גם כיורשו.
4. הרב חיים קנייבסקי. בן 84, נחשב כבקיא בספרות ההלכתית ובספרות חז"ל. פסיקותיו מאופיינות בשימוש במקורות מדרשיים לצורך פסיקה והשוואה עם מקורות שונים. הוא ניחן בזיכרון פנומנלי. בשנים האחרונות מגיעים אלפים לביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק, כדי לקבל את ברכתו ולשמוע את דרשותיו.
5. רבי נחמן מברסלב והרבי מלובביץ'. כ־210 שנים לאחר מותו, רבי נחמן הפך לדמות אהובה ומוכרת גם בקרב חילוניים, כשמדי שנה ההערצה לרב, שנפטר בגיל 38 והותיר אחריו תורה סדורה כיצד אדם צריך לחיות את חייו - רק הולכת ומתעצמת. הרב מנחם מנדל שניאורסון, הידוע בכינויו "הרבי מליובאוויטש", שידרג את חסידות חב"ד והפך אותה למעצמה רוחנית עם זרועות בכל העולם.
6. הרב שמואל אליהו. בן 56 ובנו של הרב מרדכי אליהו, מכהן כרבה הראשי של צפת, וזכה לחשיפה בשל שערוריות שפרצו בעקבות פסקי הלכה שנויים במחלוקת, ביניהם האיסור להשכיר דירות לערבים. הרב אליהו הוא אחד ממנהיגי הזרם הציוני־דתי ונחשב לאחד המתנגדים הבולטים בפינוי גוש קטיף.
7. הרב מוטי אלון. בן 56 ומהרבנים החשובים והמובילים בציונות הדתית. עמד בראש כמה ישיבות הסדר ובראש תנועת "בראשית" שפעלה בקרב הציבור החילוני והדתי בהתנחלויות. בגיל 28 הוא מונה לראש ישיבה וכעבור שנים שימש כרב הכותל. בשנה האחרונה עלה שמו של הרב אלון בהקשרים פליליים, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של מעשים מגונים והטרדות מיניות.
לדירוג המלא: 20 הרבנים המשפיעים בישראל
תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
עובדיה יוסף - הרב המשפיע ביותר בישראל
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
הרב הכי משפיע..?
אביחי  |  13/06/12 17:00
2
אסור לדבר רע על רבנים העונש קש ל"ת
אבי רמת אביב  |  14/06/12 12:46
3
איפה הרב אמנון יצחק שליט"א
חוטארדסבהנמחל  |  13/07/12 15:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מסגרת הפרסום החדשה מאפשרת לעסק לפרסם בעיתון ברמה המקומית, באמצעות "אינסרט" שישולב בקונטרס החדשות של העיתון, אשר יחולק מדי שבוע באזור הייעודי של בית העסק
עידן יוסף
במסגרת הגברת האכיפה בימים האחרונים, במטרה לצמצם את מספר השוהים הבלתי חוקיים השוהים בישראל, נרשמה היענות גדולה במיוחד לעזיבה מרצון
עופר וולפסון
בעל עסק לניכיון צ'קים מסביון לא דיווח על מחזור העסקים הגדול לו היה אחראי במשך שלוש שנים
עידן יוסף
מאבטחו של העבריין נפצע קל בפיצוץ מטען במכונית ליד ביתו של אלפרון ברמת גן, אלפרון עצמו ניצל
עופר וולפסון
ועדת העבודה אישרה שינוי בשיטת עידכון גמלאות משרתי הקבע בצה"ל, כך שהן יוצמדו למדד המחירים לצרכן, ויגדלו אגב כך ב-20%    העלות: 3 מיליארד שקל בכל שנה, ועוד 4.5 מיליארד שקלים בעלות חד-פעמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il