X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההצעה מתבססת על הנתונים שעלו במחקר של המשרד, על פיהם לעיר אילת יתרונות בתחום המחקר הביולוגיה הימית, אשר אינם קיימים במשולב במיקום אחר בארץ
▪  ▪  ▪
שילוב ייחודי בעיר הדרומית [צילום: איתמר לוין]

שר התמ"ת שלום שמחון הציג (יום ד', 13.6.12) בישיבת צוות שרים לקידום העיר אילת את הצעת משרד התמ"ת לפיתוח כלכלי של העיר וכן הצעת מחליטים להפיכת אילת למרכז של ביו טכנולוגיה ימית. צוות השרים כונס לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לסייע באופן נקודתי לעיר אילת.
בעבודת המחקר שערך משרד התמ"ת זוהו ארבעה עוגנים עיקריים לקידום ופיתוח העיר אילת, שיש לה בהם יתרון יחסי ויכולת אמיתית למימוש: אנרגיה מתחדשת, תיירות ומסחר, ביולוגיה ימית, ואקדמיה.
ההצעה מתבססת על הנתונים שעלו במחקר התמ"ת, על פיהם לעיר אילת יתרונות בתחום המחקר הביולוגיה הימית, אשר אינם קיימים במשולב במיקום אחר בארץ: שונית אלמוגים טרופית, עומק המים, רמת קרינת שמש גבוהה וריכוז גורמי אקדמיה, כח אדם מקצועי וגורמים מסחריים בתחום באילת וסביבתה.
עבודת המחקר בחנה את האמצעים הדרושים לצורך גיוון מקורות התעסוקה בעיר, לרבות איתור כשלים וחסמים. בין החסמים שזוהו: כלכלה חד ממדית. הכוונה לכך שבאילת קיימת הסתמכות קיצונית יחסית על ענף התיירות - דבר המחייב פיתוח ענפים נוספים בהם יש לה יתרון יחסי שכן כל שינוי בענף התיירות משפיע באופן מהותי על העיר (למעלה מ-50% מהמועסקים עוסקים בתיירות). כמו-כן, מדובר על משק סגור ומרוחק, בעל תחלופה גבוהה של עובדים, שיעור גבוה של מהגרים אפריקנים ופליטים, והיעדר כח אדם מקצועי.
בתחום האנרגיה המתחדשת מציע התמ"ת לבחון המשמעויות להפיכת אילת ל"עיר ירוקה", באמצעות סיוע בקידום פרויקטי התייעלות אנרגטית בעסקים ובבתי מגורים, סיוע בהתקנת מתקנים פוטו וולטאיים ביתיים ומסחריים לצורך התפתחותה של תעשיה מקומית.
בתחום התיירות והמסחר מוצע להקים צוות משותף לעיר ולמשרד שיקדם נוכחות נציגי ממשלה בעיר על-ידי קיום כנסים תקופתיים קבועים להצגת מידע בפני יזמים, תוכניות וכלי סיוע, ולקיצור תהליכי הגשת מסמכים ותהליכים ביורוקרטיים. תחום הביולוגיה הימית והאקדמיה זכה לדגש מיוחד.
שמחון הציג לשרים הצעת מחליטים לממשלה, לתמוך ביצירת תוכנית לפיתוח כלכלי של תחום הביולוגיה הימית באילת וסביבתה ולבחון הקצאת המשאבים הנדרשים לפעילות התוכנית לצורך מימוש הפוטנציאל המדעי מחקרי, הכלכלי והתעסוקתי של תחום הביולוגיה הימית תוך ניצול יתרונותיו הייחודים של האזור. ההצעה גובשה על סמך עבודת מחקר כלכלית שערך המטה לפיתוח אזורי במשרד התמ"ת, בנוגע לפיתוח כלכלי במרחב העיר אילת.
שמחון הציע בהחלטה להקים ועדת היגוי, אשר תמליץ בפני מנכ"ל משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה על תוכנית לפיתוח תחום הביולוגיה הימית. כן תיבחן על-ידי מנכ"ל המשרד, הקמת מאגד באילת, אשר יוכל לשמש כמטה פעילות התוכנית ולהוות גוף מתאם ומנחה בתחום הביולוגיה הימית בתחומי התעשיה, ארגון ומינהל, הנגשת מידע, הכשרה מקצועית וחינוכית ועוד.

תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית חדשה: אילת - מרכז ביולוגיה ימית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בטקס רשמי בנוכחות בני משפחה ושועי עולם קיבל נשיא המדינה את מדליית החירות הנשיאותית מידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה    אובמה: אף אדם לא עשה הרבה כמו פרס לקרב בין ישראל לארצות הברית    פרס: מקבל את הכבוד בשם העם בישראל
אלעזר לוין
ששה ח"כים דרשו את הדיון    טוענים: ביטוח ישיר יוצרת תחרות-כביכול בין שני מותגים, אך באמת היא שמדובר בחברה אחת ובמוצר אחד    "לא נענו להוראת המפקח להדגיש בפרסום שמדובר בחברה אחת"
עופר וולפסון
הצעת חוק שתעלה לאישור מליאת הכנסת מאפשרת למשקיעים לפרוע תעודות התחייבות באופן מיידי, אם מתקיימים מספר תנאים המעידים על קשיים של המנפיק לעמוד בהתחייבויותיו
איציק וולף
מה אומרת שפת הגוף של נשיא סוריה בשאר אל אסד?    העיתונאי ומאמן ההופעות בתקשורת קווה שפרן מנתח את הנאום לאחר הטבח בחולה
איתמר לוין
יחליף את מרים נאור שהתפטרה לאחר חצי שנה בתפקיד, בשל עומס עבודה    השופט סלים ג'ובראן יהיה ממלא-מקום יו"ר ועדת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il