X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקרוב יהיה ניתן לערער על קנסות ברכבת הקלה בפני ועדה חיצונית בראשות משפטן סך הקנסות הגיע לסך של מיליון וחצי שקלים סיטיפס: מחייבים אותנו לגבות אחוז מסוים מהקנסות משרד התחבורה מכחיש
▪  ▪  ▪
יהודה שושני. נוהגים לפנים משורת הדין [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 13.6.12) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני (יהדות התורה) ודוד רותם (ישראל ביתנו) להקמת ועדת ערר חיצונית לקנסות המושתים על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים. ההצעה תועבר כבר בתחילת השבוע הבא לוועדת הכלכלה של הכנסת לשם הכנתה לקריאה ראשונה.
על-פי הצעת החוק, נוסעים שייקנסו על-ידי פקחי הרכבת הקלה בגין נסיעה ללא תשלום, יהיו זכאים לערור על הקנס בפני ועדת ערר חיצונית או בלתי תלויה בראשות משפטן הכשיר להתמנות כשופט, ובה יישבו נציגי ציבור, אשר תוסמך לדון בתלונות נוסעי הרכבת ותאפשר בחינה אובייקטיבית ובלתי תלויה של כל תלונה בגין הטלת קנס בלתי מוצדקת.
עד היום ניתן היה לערער על קנס רק בפני חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, הנגועה בניגוד עניינים.
כמחצית מהנוסעים הגישו ערר
פתרון שאר הבעיות ברכבת הקלה רחוק ממימוש. אל דיון שהתקיים היום בוועדה לפניות הציבור של הכנסת הגיע מנכ"ל סיטיפס, יהודה שושני, שהכחיש כי הפקחים מקבלים תגמולים על מספר הקנסות שהם גובים. לדבריו, מתוך 16 אלף קנסות שהוטלו עד היום, ערערו כמחצית מהנוסעים - כ-8,500 ערעורים, ורוב הקנסות בוטלו לפנים משורת הדין. שושני אמר כי מדי יום מוטלים כמאה קנסות בגלל כרטיסים שלא תוקפו, ו-22% מהם נגבו. הוא ציין כי החברה לא קנסה חיילים המורשים לנוע ללא מדים שלא שילמו, ובשעות השפל גם לא קנסה נשים שעלו לרכבת עם עגלות תינוק פתוחות. לדבריו, שיטת הבדיקה של סיטיפס הרבה יותר רכה בהשוואה למה שקורה בצרפת.
דבריו עוררו תרעומת מצד חבר הוועדה אורי מקלב שמצא כי אין משפחה שנוסעת ברכבת הקלה ולא נפגעה מקנס. הוא למד מכך שעד היום נגבו כ-2,000 קנסות, שהרווח מקנסות עומד כיום על כמיליון וחצי שקלים.
המנכ"ל שושני הוסיף שעל-פי החוזה מול המדינה, החברה בעצמה תיקנס על-ידי המדינה אם היא לא תגבה אחוז מסוים מהקנסות. "כסף שהחברה גבתה מהקנסות עובר לידי המדינה ולא הופך להיות חלק מרווחי החברה", אמר. "המדינה למעשה כופה עלינו לקנוס את מי שקנה כרטיס ולא תיקף. הפתרון לזה הוא שינוי שיטת ההתחשבנות - שלא ימדדו את סיטיפס על בסיס תיקופים אלא על מספר הנוסעים בפועל".
נציג משרד התחבורה בדיון, דרור גנון, חלק עליו כשטען כי "בניגוד לנאמר על-ידי מנכ"ל החברה, מדינת ישראל לא דורשת מחברת סיטיפס להגיע לאחוז מסוים של קנסות. גם אנחנו, בדיוק כמו חברי הוועדה, לא קיבלנו מהחברה את כל הנתונים שביקשנו על כמות הקנסות שהוטלו למרות שפנינו מספר רב של פעמים. על כל תלונה מוצדקת שתתקבל במשרד התחבורה כנגד סיטיפס החברה תיקנס על ידנו".
בניגוד לעמדת שר התחבורה ישראל כ"ץ שהביע תמיכה עקרונית בהפחתת גובה הקנס ל-100 שקלים ורק התנגד לכך משום שהדבר מפר את ההסכם שחתם משרד האוצר עם המדינה, אמר הדובר: "אנחנו מתנגדים להוריד את גובה הקנסות שעומד על 180 שקל מאחר שהקנס תפקידו ליצור הרתעה.
ח"כ ישראל אייכלר סיפר על אישה מבוגרת ששילמה וירדה מהרכבת בפחד כאשר ראתה פקחים, רק משום שיום קודם בכתה בתה כל הלילה על כך שהושפלה בידי פקח והוצגה כגנבת למרות ששילמה. הוא קרא לשושני ולאנשיו להתקשר ולהתנצל באופן אישי בפני הנפגעים על הבושות שהם עושים לציבור הלקוחות שלהם. "יש כאן מדיניות של שלטון הפחד ומשטר אימים שחייבים לבטלו", אמר.

תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטיפול בעררים על קנסות יופקע מסיטיפס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל רוט
הקופץ לא התקרב לקריטריון. שוורץ ניצחה עם 4.34 מטרים בקפיצה במוט
איציק וולף
דובר הבית הלבן הבהיר כי עמדתה של ארצות הברית ביחס לשחרור המרגל הישראלי לא השתנתה וגם אינה צפויה להשתנות היום
עידן יוסף
היו"ר וועד עובדי הרכבת הוצאו מאולם בית הדין לאחר שהתפרעו    יוקפאו לשבוע וחצי השינויים המבניים ברכבת ישראל
מערכת אתר ערוץ הספורט
האיש שהפך את אברמוביץ' לאלוף אירופה קיבל את התגמול מהבעלים
עופר וולפסון
בתום מפגש שקיימו ראשי רשויות מהפריפריה עם ראש הממשלה, הנחה נתניהו את מנכ"ל משרדו לגבש תוכנית סיוע חירום לערי הפיתוח בפריפריה לטווח הקצר    במפגש הוצעה בעיית צמיחה של 10 ערי פיתוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il