X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם צפוי מאבק אלים? [צילום: פלאש 90]
הרוחות מתלהטות לקראת הפינוי
ארגוני ימין: להגן בגופנו על שכונת האולפנה
שלושה ארגוני ימין תוקפים את מועצת יש"ע וקוראים לתומכי ההתיישבות להגן בגופם על חמשת הבתים מפני הריסה "הגישה שלנו שואפת לאחוז את השור בקרניו ולהכריעו...לא יכולים להבטיח מאבק עד הסוף כי ההכרעה לא בידינו"

ארגוני ימין ביהודה ובשומרון פרסמו מסמך ובו הם קוראים לתומכי ההתיישבות ביהודה ובשומרון להגן בגופם על חמשת בתי שכונת האולפנה מפני הריסה.
"אנו קוראים לציבור הרחב לבוא בהמוניו, לחזק את הנהגת היישוב ואת תושבי השכונה, להגן בגופו על המבנים ולהתנגד בכל תוקף להרס הנפשע", כתבו ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין ותנועת קוממיות.
לטענת מנסחי המסמך, השתתפות והזדהות רבתי של הציבור תוך הפגנת מסירות לארץ ישראל ביכולתה "להעצים את עוז הרוח ותעצומות הנפש של מנהיגי המערכה אל מול רוחות של חולשה וריפיון המובילים לתמורה של נזיד עדשים".
בדברים אלה התייחסו למגעים ולמשא-ומתן שמנוהל בין גורמים מתונים, בהנהגת מועצת יש"ע אך גם בידיעה מלאה של אנשי בית אל, עם לשכת ראש הממשלה.
עוד ציינו הארגונים כי למרות הקריאה למאבק, אין ביכולתם להבטיח מאבק. "היות שההחלטה ברגע האמת האם לחתום תחת לחץ על הסכם או ללכת עד הסוף ולהיאבק - אינה בידיים שלנו אלא בידיה של הנהגת היישוב, אין אנו יכולים להבטיח מאבק עד הסוף", ציינו.
עוד הוסיפו כי על-פי הגישה שבה הם דוגלים אינה מסתפקת בהפקת טקטיים ונקודתיים אלא "שואפת לאחוז את השור בקרניו ולהכריעו", כלשונם.

"אי-אפשר יהיה לטעון שלא התכוונו לאלימות"

דברים אלה של ארגוני הימין, ובייחוד של תנועת קוממיות שהוקמה על-ידי הישיבה הגבוהה בבית אל שהיא הבעלים של רוב הדירות בחמשת הבניינים המיועדים להריסה, נשענים בין היתר על קריאתו של הרב זלמן ברוך מלמד למסור את הנפש על המאבק נגד הריסת הבתים.
דברים ברוח זו אמר גם ח"כ יעקב כץ, יו"ר האיחוד הלאומי, בנאום בן דקה שנשא במליאת הכנסת. אומנם כץ ציין שהוא אינו מתכוון לפגיעה באדם או ברכוש, אך הדגיש שהוא קורא להתנגד ולמסור את הנפש.
מנגד, קוראים רבנים אחרים להרגעת הרוחות. בין המתנגדים למאבק אלים ניתן למצוא את רבה השני של בית אל, הרב שלמה אבינר, ואת הרב יובל שרלו.
הרב שרלו ציין כי כל מי שמדבר במונחים של "ייהרג ובל יעבור" אינו יכול לומר אחר כך שהוא מתכוון למאבק לא אלים.
"מילים מסוגלות לגרום לאנשים להרוג. אי-אפשר לדבר במינוחים של ייהרג ואל יעבור ואחר כך לומר שהכוונה היא בלי אלימות; אי-אפשר לדבר על מאבק עיקש ובלתי מתפשר במסירות נפש אמיתית ואחר כך לטעון כי אין אחריות על התוצאות של קריאה זו", כתב בתשובה לשאלה שקיבל.
לדבריו, הקריאות למאבק אלים ישאירו את המתיישבים לבדם "יעזבו אותנו כל אלה שלא מוכנים לשבור את כל הכלים. אנחנו נטיח בכולם את ההאשמה שהם מתרפים, מרגלים, אדישים, אטומים, נכנעים", אמר.

תאריך:  14/06/2012   |   עודכן:  14/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגוני ימין: להגן בגופנו על שכונת האולפנה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הדרכים החוקיות נגד השמאל
השמאל הקיצוני  |  14/06/12 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מהפכה בתחום השתלות האיברים - לראשונה מציע רב להפקיע את זכות המת על איבריו לצורך הצלת חיי הזולת    "במקום כרטיסי אד"י ובלבבי - להעביר סמכות ההשתלה לבתי-דין מיוחדים בבתי החולים"
יפעת גדות
הסיבה לכך שהאישה, ממוצא סיני, נאלצה לבצע את ההפלה הייתה העובדה שלא יכלה לשלם את הקנס על ילד שני
אלעזר לוין
דלק נדל"ן, בשליטתו, עמדה למכור את בניין המשרדים ההיסטורי קינאיירד האוז במרכז לונדון, אך הקונה-בכוח הודיע אתמול על הפסקת המו"מ    קיוו לחזק את קופת המזומנים ולהקטין חובות לבנקים
איתמר לוין
רב אוגדה עסק שלושה ימים בזיהוי גופות החיילים ובין היתר זיהה קצין וחייל שהכיר אישית    ועדת ערר קבעה: קיים קשר חלקי בין הסוכרת לבין פוסט-הטראומה שנגרמה לו
איציק וולף
ארגון זכויות האדם אמנסטי פרסם דוח אשר נשען על יותר מ-200 עדויות של סורים ואשר קובע כי חיילי אסד וכנופיות השאביחה מבצעים פשעים נגד האנושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il