X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי נגיד בנק ישראל, "הסיבה שאנו דואגים ליציבות המערכת הבנקאית היא משום שאנו דואגים לזוגות הצעירים" הוא ציין כי יותר ממחצית המשברים הפיננסיים מקורם בענף הנדל"ן, "לכן נמשיך לנהל מדיניות אחראית בתחום זה"
▪  ▪  ▪
פישר. "אי-ודאות רבה" [צילום: פלאש 90]

"לעיתים קרובות אני שומע ש'הנגיד דואג ליציבות המערכת הבנקאית, ולא לזוגות הצעירים'. זה פשוט לא נכון. אנו דואגים ליציבות המערכת הבנקאית משום שאנו דואגים לזוגות הצעירים, וגם לזוגות היותר מבוגרים, ולכל אזרחי ישראל שהכלכלה הישראלית נוגעת להם וחשובה להם" - כך אומר (יום ה', 14.6.12) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר.
הנגיד ציין כי מחקר אקדמי מצא שיותר מכמחצית מהמשברים הפיננסיים בהיסטוריה נבעו מענף הנדל"ן. לכן, בנק ישראל ימשיך לנהל "מדיניות אחראית" בתחום זה. "בנק ישראל רואה את עצמו כאחראי למערכת הבנקאית. אולם, אין פירושה של אחריות זו שאנו אחראים לכל מה שהבנקים עושים. אנו מצפים מהבנקים להתנהל באחריות, וזה כולל את האחריות שלהם ללקוחות שלהם, וביניהם משקי הבית והעסקים הקטנים והבינוניים", אמר פישר.
פישר התייחס בדבריו לסוגיית הפיקוח המקרו היציבותי, ואמר כי לשמחתו, שיתוף הפעולה של בנק ישראל עם הרגולטורים הנוספים המפקחים על השווקים הפיננסיים עולה על פסים שיאפשרו לכל אחד מהמפקחים להבין את המדיניות של המפקחים האחרים, ולתאם את הפעילויות של המפקחים השונים, כדי לשמור על יציבות המערכת הפיננסית כולה. "זהו אחד הלקחים החשובים ביותר מן המשבר הפיננסי האחרון", אמר.
40% מתיק האשראי הבנקאי - לנדל"ן
הנגיד מסר כי כ-40 אחוזים מתיק האשראי של הבנקים בישראל מופנה לנדל"ן במובן הרחב - כלומר, נדל"ן והלוואות לדיור. "בעוד האשראי לנדל"ן ובינוי מוגבל במגבלה ענפית, הרי שאין כל מגבלה על חלק תיק האשראי שהבנקים רשאים להעמיד לטובת משכנתאות. אף על-פי כן, הפיקוח על הבנקים עוקב באופן הדוק אחר התפתחויות בשוק המשכנתאות, ונקט בשנים האחרונות במספר צעדים פיקוחיים כדי להפחית את הסיכון משוק זה. היסטורית, שוק המשכנתאות בישראל נחשב ליציב, ונשמעים קולות רבים הטוענים שאל לנו להיות מוטרדים משוק זה, שמעולם לא היו בו בעיות בישראל", אמר הנגיד. "העובדות נכונות, אולם ההיסטוריה עמוסה בסיפורים על נכסים פיננסיים שמעולם לא היו בהם בעיות, עד שיום אחד הם התחילו להיות בעייתיים. לכן, עלינו להמשיך לעקוב מקרוב, ולדאוג ליציבותו של ענף הנדל"ן".
בהתייחסו למצב באירופה ציין הנגיד כי הוא "קשה וישנה אי-ודאות רבה לגבי העתיד". הוא אמר כי תפקידו של בנק ישראל, של האוצר ושל כל גוף שאחראי בדרך כזו או אחרת על המדיניות הכלכלית בישראל, הוא להיות מוכנים במידת האפשר לכל התפתחות שלילית שעשויה לקרות באירופה. "איננו יודעים מה בדיוק יקרה אם מדינה אחת או שתיים יעזבו את גוש האירו. אבל אנו מקדישים לכך מחשבה, מכינים תרחישים שונים, ומתכוננים לטפל בבעיות אפשריות במידה ויגיעו לישראל. הצלחנו להתמודד עם משבר פיננסי בסדר גודל יוצא דופן, ויש לי אמון רב בעמיתים שלי בבנק ישראל ובעמיתינו ברשויות הממשלתיות, וביכולתנו להתמודד עם המשבר", סיכם הנגיד.

תאריך:  14/06/2012   |   עודכן:  14/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: דווקא כן דואג לזוגות הצעירים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איזה " יופי"!! מסתבר שפישר הוא
דמגוג לא קטן....  |  14/06/12 13:48
2
תעמולה של אדם מביש-וכושל
אליפז+מטה המחאה  |  14/06/12 16:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה: דימטרי מלכיאל הונה מאות עולים כאשר הבטיח להם הלוואות, נטל תשלומים שהוצגו כתנאי להלוואה ולא העביר את הכסף    העבירות בוצעו מאוקראינה, משם הוסגר מלכיאל בחודש שעבר
יפעת גדות
משרד הבריאות ממליץ להרבות בשתייה ולהימנע מחשיפה לחום ולשמש
איציק וולף
שלושה ארגוני ימין תוקפים את מועצת יש"ע וקוראים לתומכי ההתיישבות להגן בגופם על חמשת הבתים מפני הריסה    "הגישה שלנו שואפת לאחוז את השור בקרניו ולהכריעו...לא יכולים להבטיח מאבק עד הסוף כי ההכרעה לא בידינו"
יפעת גדות
מהפכה בתחום השתלות האיברים - לראשונה מציע רב להפקיע את זכות המת על איבריו לצורך הצלת חיי הזולת    "במקום כרטיסי אד"י ובלבבי - להעביר סמכות ההשתלה לבתי-דין מיוחדים בבתי החולים"
יפעת גדות
הסיבה לכך שהאישה, ממוצא סיני, נאלצה לבצע את ההפלה הייתה העובדה שלא יכלה לשלם את הקנס על ילד שני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il