X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון: "משווים את אירן כבעלת גרעין לברית המועצות לשעבר, אך לא מבחינים בהבדלים בין מלחמה קרה בין שתי מעצמות הפועלות לפי חשיבה רציונאלית, מרסנת, שהביאה למאזן הרתעה הדדי לבין מדינה המעוניינת להפיץ אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית משיחית"
▪  ▪  ▪
יעלון. קריסת הפרדיגמות [צילום: המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון]

"ישנו דבר אחד שמקרין עלינו כמדינאים ומקבלי החלטות: שאלת הטעויות התפיסתיות, הקונספוטאליות, שלפעמים איננו ערים להם. כאשר אנו עוסקים במשהו שנדמה לנו שאנו מכירים. בצבא זה נקרא ההתכוננות למלחמה הקודמת. אפשר לומר בהתכוננות למשטים הקודמים" - כך אומר משה (בוגי) יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים, בדברים שנשא בכנס ה-22 למחקרי יו"ש של המו"פ האזורי השומרון ובקעת הירדן במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון.
לדברי יעלון, החשיבה לפי פרדיגמות מלווה אותנו בנושאים בהם אנו עוסקים היום גם ברמה המדינית. "כשאנחנו עוסקים בנושא האירני, אנחנו שומעים על אנשים שטוענים כי צריך לדעת לחיות אם הגרעין האירני, כמו שחיינו עם הגרעין של בריה"מ לשעבר או כמו שאנחנו חיים עם האיום הדרום קוראיני בהווה. הם רק לא מבחינים בהבדלים, בין מלחמה קרה בין שתי מעצמות הפועלות לפי חשיבה רציונאלית, מרסנת, שהביאה למאזן הרתעה הדדי", ציין יעלון.
"כשזה נוגע לקוריאה הצפונית, מה ההשוואה? האם לקוריאה הצפונית יש שאיפות להפיץ אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית משיחית, שהפצצה אמורה לשמש אותה. לא. לא כלפי קוריאה הדרומית ולא כלפי מדינות אחרות באזור - בניגוד למשטר האירני, שתפיסתו היא להפיץ את המהפכה והפצצה אמורה לשמש אותו ואת היכולת שלו להפיץ את מהמהפכה. וזה קורה כבר היום בשימוש שהם עושים בטרור".
לגבי "האביב הערבי", אמר יעלון כי מדובר למעשה בקריסה של קונספציה מערבית. "קונספציה שמבוססת על בורות, נאיביות ונטיה למשאלות לב. הרי כולנו רצינו שלום עכשיו. הקונספציה הזו מבוססת גם על פטרוניזם מערבי", אמר.
לדבריו, גם הכשלון במציאת פתרון לסכסוך הישראלי-ערבי תלוי בפרדיגמות, כולל תחושת מופרזת של כוח מצד המערב. "זוהי תחושה מופרזת ואף מסוכנת. בואו נהיה צנועים יותר. גם כאשר מתקיימים דיונים על קריסת הפרדיגמות, עדיין חוזרים כמו מגנט לדיון כאילו זה דיון טריטוריאלי. 'בואו נעשה את זה חד-צדדית', מציע שר בממשלה. אותה פרדיגמה שגויה".

תאריך:  14/06/2012   |   עודכן:  14/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תפיסה שגויה למוכנים לחיות בצד אירן גרעינית"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בוגי,עמוד לבחירה ותביס את ביבי
מומו  |  14/06/12 17:09
2
משקרים לעם במצח נחושה
aviku  |  14/06/12 20:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משרד התחבורה אסר ב-2004 לבצע ריסוס אווירי מחשש לפיגועים נגד המטוסים    ביהמ"ש: מדובר בפעולת איבה שתזכה את נירים וניר-עוז בפיצוי
אלעזר לוין
מבני תעשיה, בשליטתו, מכרה את מגדלי "חוות הגיר" בטורונטו, ובהם 1,214 דירות    החברה תקבל בפועל רק 145 מיליון שקל, כי הקונה יפרע במקומה הלוואה בת 120 מיליון שקל    שכר הדירה בקנדה - 3,100 שקל לחודש לדירת 68 מ"ר
יפעת גדות
בבדיקה המקדמית שנעשתה לא נראה שמדובר ברשלנות כי אם באבחנה קשה מאוד
עופר וולפסון
החוב של 14 קבוצות עסקיות עיקריות בישראל שווה כיום לכ-31% מהחוב של כלל הסקטור העסקי    שני שלישים מחוב זה מרוכזים בחמש קבוצות בלבד
אלעזר לוין
רווח של 30% על עסקה בפרשקובסקי    המתווך נסים הדס : "השוק רגוע, הקונים מחכים"    שלש עסקות של משקיעים בתשואות של 4% עד 4.6%    פחות ממיליון שקל לדירה בירושלים    1.47 מיליון שקל לדירת 4 חדרים בראשל"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il