X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ח"כ אורי אריאל והשר בני בגין [צילום: פלאש 90]
המבקר יתבקש לבדוק ההיערכות לאיום האירני
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מזהיר מתהליך קבלת ההחלטות במשט – זלזול, חוסר-תיאום וחוסר הערכות נכונות, המלמד על תופעה דומה כלפי אירן "כדי שלא נצטרך לבדוק מחדלים אחרי-מעשה – יש לוודא שההתנהלות כנגד האיום האירני נעשית בצורה מיטבית"
דוח המבקר על המשט [פלאש 90]

"הדוח מעיד על קבלת החלטות לקויה, והדבר מדאיג נוכח האיומים האחרים איתם אנו מתמודדים. בנושא הגרעין האירני לא תהיה לנו הפריבילגיה לחקור את המחדלים אחרי מעשה". כך אמר (יום ה', 14.6.12) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, בדיון שנערך בעקבות דוח מבקר המדינה על היערכות הממשלה למשט הטורקי.
בעקבות גילויי הדוח על חוסר-מוכנות וחוסר תיאום, אמר אריאל כי יזמן בהקדם דיון בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון, שבו תורה הוועדה למבקר המדינה, ע"פ סעיף 21 לחוק המבקר, לבדוק את מכלול השיקולים, ההערכות והתיאום ביחס להתמודדות עם הגרעין האירני ואפשרויות התקיפה. במהלך הדיון, האשים אריאל האשים את בנימין נתניהו בחוסר שיתוף פעולה עם כלל המערכות הרלוונטיות לפני יציאת המשט, ואף הביע דאגה באשר להתנהלות המטה לביטחון לאומי. "נודע לי ממקור אמין כי חל שיפור בשת"פ של הממשלה עם המל"ל. יש להאיץ את השיפורים כדי שלא נצטרך לקרוא דוחות נוספים של חוכמה בדיעבד", אמר.

השר בגין: טעינו לגבי המשט

נציג משרד מבקר המדינה, רון ישראל, הסכים עם דבריו של אריאל והוסיף כי המטה לביטחון לאומי לא הונחה לקיים דיון בנושא, ואף לא נערך שיתוף פעולה מספק עמו. עוד ציין כי "ראש הממשלה לא קיים ישיבות משולבות עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להיערך היטב מול המשט בדרך צבאית והסברתית". ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) יצא גם הוא כנגד התנהלותו של ראש הממשלה, והאשים כי התעלם לחלוטין מהחוק ולא התייחס למטה לביטחון לאומי. בניגוד לדברים אלה, טען השר בני בגין (ליכוד) כי תפקודו של ראש הממשלה היה טוב, שכן הוא קיים ישיבות ביטחוניות רבות. עם זאת, הוא הסכים ואמר כי "טעינו לגבי המשט. אילו הציפיות לקראת המבצע היו תואמות את תוצאותיו, היינו נערכים אחרת".
ראש המטה לביטחון לאומי, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, הסביר כי המטה לביטחון לאומי הוא גוף צעיר, ולכן דרוש לו עוד זמן כדי להפוך למרכזי בעבודת הממשלה. "אנו משתפרים לעומת העבר, והמצב הוא הרבה יותר טוב בהשוואה לתחילת הדרך ובתקופת אירוע המשט".
בתוך כך ח"כ אריאל הצביע גם על הליקויים הרבים בהסברת פעולות חיילי צה"ל באירוע המרמרה, ודרש הסבר להטלת האיפול על פרסומים בנושא המשט לאחר שהתבצע. אל"מ שי שטרן, סגן דובר צה"ל, אמר כי אין לא תשובה לכך, אולם הבטיח כי יכולות ההסברה השתפרו מאוד מבחינה טכנולוגית במהלך התקופה שחלפה.
ח"כ ענת וילף (עצמאות) טענה שהבעיה העיקרית אינה ההתנהלות המדינית, כי אם התפישה הכוללת של הדברים. "הקונספציה לפיה הכל קשור לזירה הצבאית צריכה להשתנות. היה צורך בהבנה שהמשט אינו איום צבאי, כי אם מהלך דיפלומטי תקשורתי שנועד להביך את ישראל. לא היינו צריכים ליפול לפח הזה. צריך לזכור שהמאבק ההסברתי הוא לא פחות חשוב מהמאבק הצבאי".

[צילום: פלאש 90]
תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבקר יתבקש לבדוק ההיערכות לאיום האירני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל מנוהלת ע"י אהוד ברק שלא
מתרשם משום ועדה  |  15/06/12 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לדבריה מחתה על תוכנית בערוץ 10 שהציגה גבר מחופש לאישה ומפזז על במה, כאשר איבר מין מלאכותי משתלשל בין רגליו    "חופש הדיבור הוא ערך חשוב, אך אינו אמור לאפשר הטרדות מיניות ופריצות מוסרית"
מחלקה ראשונה
יון פדר ביום עיון בנושא פרטיות וחשיפה ברשת: "בעולם בו אנו מתווכים את חיינו באמצעות מערכות כמו גוגל או פייסבוק, שעוסקות בבידור, חיפוש ועוד, אין כבר משמעות למושג הפרטיות. פרטיות זה פאסה"    הקרימינולוג גיא בקר: "אם אנו מפחדים להתנהל באינטרנט ומגבילים את עצמנו, אזי הפרטיות שאנו שומרים עליה לא שווה דבר"
הדר פרבר
בסדרה הפופולרית "כס המלכות" נראה ראשו המשופד של הנשיא לאחר ששימש השראה לכותבי הסדרה
מערכת אתר ערוץ הספורט
בופון יודע כי תיקו רב שערים בין השתיים הללו ידיח את איטליה גם אם תנצח
יהונתן דחוח-הלוי
טוען כי היהודים בישראל, ובכלל זה מפלגות השמאל, לוקים במחלת קיצוניות חשוכת מרפא משוללת ערכים אנושיים    "טומאתה ניכרת בכל שטח פלשתין ואף בתוך הקו הירוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il