X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזרחי מדינת ישראל מעריכים את תמיכת ארה"ב, אבל אינם מרוצים ממדיניות ממשל אובמה, ומצפים לשיפור ביחסים אם יבחר רומני לנשיא
▪  ▪  ▪
סקר על יחסי ישראל-ארה"ב [צילום: AP]

מרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן, המרכז לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר-אילן, והארגון היהודי-אמריקני "הליגה נגד השמצה", מפרסמים סקר דעת קהל מקיף בנושא יחסו של הצבור הישראלי לארה"ב ולממשל אובמה.
הסקר מתפרסם לקראת הכנס בינלאומי השלישי על "יחסי ישראל-ארה"ב" אשר יתקיים בימים ראשון ושני בשבוע הבא (18-17 ביוני 2012) במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
בין ממצאי הסקר העיקריים:
  • כמעט 70 אחוזים מהמשיבים בסקר רואים בארצות הברית בת-ברית נאמנה של מדינת ישראל, ו-90 אחוזים סוברים שבעת משבר חמור המאיים על קיומה ("רגע האמת"), ארה"ב תעזור לישראל.
  • שני שלישים מהמשיבים (66 אחוזים) תומכים בפעולה צבאית ישראלית נגד מתקני הגרעין האירניים, במידה ויכשלו המאמצים הדיפלומטיים והכלכליים לשכנע את אירן להפסיק את תוכניתה לפתח נשק גרעיני. בין התומכים בפעולה צבאית ישראלית נגד אירן, 71 אחוזים ימשיכו לתמוך בפעולה צבאית ישראלית גם אם הממשל האמריקני יתנגד לפעולה כזאת.
  • הציבור הישראלי מתייחס לנשיא אובמה בחשדנות. 38 אחוזים מגלים יחס שלילי כלפיו, 23 אחוזים מגלים יחס חיובי, ו-38 אחוז הם ללא דעה נחרצת. מאז סקר דומה בשנת 2009, אחוז המשיבים הרואים את אובמה באור חיובי צנח מ-54 ל-32 אחוזים. אחוז המשיבים הרואים את אובמה באור "מאוד לא חיובי" עלה מ-14 ל-23 אחוזים.
  • 41 אחוזים מהציבור בישראל אינם מרוצים ממדיניות אובמה כלפי העימות הישראלי-פלשתיני, ו-68 אחוזים חושבים שבעת כהונה שנייה היחסים בין שתי המדינות יישארו כפי שהיו.
  • 30 אחוזים חושבים שאם ייבחר לנשיא מועמד הריפובליקנים, מיט רומני, הוא ישפר את יחסי ישראל-ארה"ב, כאשר 26 אחוזים חושבים שהיחסים בין שתי המדינות יישארו כפי שהיו. 38 אחוזים לא השיבו או לא יודעים איך יפעל רומני.
  • 53 אחוזים מהציבור בישראל חושב שמדיניות ממשל אובמה כלפי התופעה המכונה "האביב הערבי" הייתה שגויה, ו-38 אחוזים חושבים שמדיניותו החלישה את מעמדה של ארה"ב במזרח התיכון.
  • 60 אחוזים מהמשיבים מאמינים שיהודי ארה"ב ממשיכים להיות קרובים לישראל (וזו עלייה מ-45 אחוזים בשנת 2009), לעומת 26 אחוזים החוששים כי יהודי ארה"ב מתרחקים מישראל.
  • 61 אחוזים מהציבור הישראלי חושב כי יהודי ארה"ב רשאים להביע ביקורת באופן פומבי על ממשלת ישראל ומדיניותה, לעומת 36 הסוברים שאינם רשאים לפעול כך.

תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אוהבים את ארה"ב, סולדים מאובמה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמו כל עבד טוב ונאמן.הישראלים
הגוי..  |  15/06/12 14:53
 
- אובמה הוא לא בעל הבית
הגנן  |  15/06/12 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוא קרא לתלות את אולמרט, רמון, לבני וברק, אבל עד היום לא הכריעה הפרקליטות להעמיד את ראש המטה להצלת העם והארץ לדין    מנגד סגרה תיק אחר בו מעורב המטה
איתמר לוין
קובע: הסתדרות העובדים הלאומית מייצגת את המאבטחים המועסקים בחברת מיקוד    מכיר בכך שהשביתה עלולה לגרום אי נוחות לשרים, אך מציין שזו בדיוק מהותה של שביתה לגיטימית
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה מזהיר מתהליך קבלת ההחלטות במשט – זלזול, חוסר-תיאום וחוסר הערכות נכונות, המלמד על תופעה דומה כלפי אירן    "כדי שלא נצטרך לבדוק מחדלים אחרי-מעשה – יש לוודא שההתנהלות כנגד האיום האירני נעשית בצורה מיטבית"
עידן יוסף
לדבריה מחתה על תוכנית בערוץ 10 שהציגה גבר מחופש לאישה ומפזז על במה, כאשר איבר מין מלאכותי משתלשל בין רגליו    "חופש הדיבור הוא ערך חשוב, אך אינו אמור לאפשר הטרדות מיניות ופריצות מוסרית"
מחלקה ראשונה
יון פדר ביום עיון בנושא פרטיות וחשיפה ברשת: "בעולם בו אנו מתווכים את חיינו באמצעות מערכות כמו גוגל או פייסבוק, שעוסקות בבידור, חיפוש ועוד, אין כבר משמעות למושג הפרטיות. פרטיות זה פאסה"    הקרימינולוג גיא בקר: "אם אנו מפחדים להתנהל באינטרנט ומגבילים את עצמנו, אזי הפרטיות שאנו שומרים עליה לא שווה דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il